ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک AnTuTu برای موبایل نکسوس جدید فاش شد

اولین شماره از نکسوس به واسطه کمپانی تایوانی HTC با نام Nexus One به تولید رسید و پس از آن، گوگل تلاش کرد با خانواده نکسوس، مسیر پیشرفت اندروید را به سایر تولیدکنندگان نشان دهد. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

اولین شماره از نکسوس به واسطه کمپانی تایوانی HTC با نام Nexus One به تولید رسید و پس از آن، گوگل تلاش کرد با خانواده نکسوس، مسیر پیشرفت اندروید را به سایر تولیدکنندگان نشان دهد.

در این میان سازندگان دیگری نیز از جمله سامسونگ و ال جی نیز از راه رسیدند و برای ساخت و توسعه موبایل هایی در این خانواده، به گوگل یاری رساندند. نکسوس ۵ که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و از سوی ال جی نیز به تولید رسید اما، محصولی کاملا متفاوت بود؛ موبایلی که هنوز هم محبوبیت خود را از دست نداده و اکنون گفته می شود عضو بعدی خانواده یاد شده، نسخه ای ارتقا یافته از همان موبایل خواهد بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سال گذشته، گوگل به سراغ همکاری با موتورلا رفت و یک فبلت را تولید نمود که البته چندان هم مورد توجه علاقه مندان به موبایل های اندرویدی قرار نگرفت. یکی از دلایلی عدم استقبال از این موبایل، اندازه بسیار بزرگ و ۶ اینچی آن بود که نکسوس ۶ را تبدیل به یکی از بزرگ ترین فبلت های موجود در بازار می کرد.

در سال جاری اما خبر رسیده که گوگل، دو شرکت ال جی و هوآوی را برای تولید دو نمونه از نکسوس انتخاب کرده و حال نیز در بنچمارک AnTuTu، امتیازاتی مشاهده گشته که گفته می شود متعلق به نمونه ۲۰۱۵ از نکسوس ۵ است.

در این بنچمارک، موبایل تست شده توانسته به امتیاز ۸۵.۵۳۰ دست پیدا کند که امتیازی بسیار عالی محسوب می گردد. در نظر داشته باشید که گلکسی اس ۶ موفق شده بود در همین بنچمارک به امتیاز ۶۸.۱۵۷ برسد که می توان گفت بالاترین امتیاز رسمی کسب شده از سوی یک موبایل در بنچمارک یاد شده است.

در این میان البته نکات شک برانگیزی را نیز می توان مشاهده کرد. برای مثال نکسوس ۶ که در سال گذشته معرفی شد از یک نمایشگر 2K بهره می برد و این در حالیست که در تست جدید، توسط نرم افزار مشخص گردیده که صفحه نمایش موبایل تست شده صرفا تمام اچی دی است. این همه ماجرا نیست و امتیازات مربوط به بخش گرافیکی و سه بعدی نیز پایین تر از امتیازات کسب شده توسط نکسوس ۶ هستند. (آن هم با توجه به رزولوشن پایین تر نمایشگر)

آنچه مشخص است، اینکه نکسوس یا نکسوس های جدید اکنون صرفا در دست توسعه هستند و هنوز تا نهایی شدن راه تقریبا زیادی را در پیش دارند؛ موبایل هایی که می توانند طعم اندروید خالص را به کاربر چشانده و انتظار می رود امسال، بر خلاف سال گذشته، حضوری پر رنگ در بازار موبایل های هوشمند ایفا کنند.

nexus5_2015_antutu_01-w600

nexus5_2015_antutu_02-w600

screens_sgs6_142-w600
بنچمارک گلکسی اس ۶
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • M_Soltan
    M_Soltan | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    اگر هواوی باشه کولاک کرده ولی الجی باشه دم اش گرم!

  • شایان
    شایان | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    گرافیکش زیاد قوی‌ نیست

  • Aryan_Alone
    Aryan_Alone | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    امکان نداره
    عجبب
    شاید 820 اسنپ دراگون باشه
    شاید سونی بزنه
    شاید هواوی
    مطمئنا الجی و سامسونگ نیستن چون قبلا بهشون داده بوده که بزنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی