ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر ۶ محصولی که فناوری هایی نوین را به صنعت تلفن های هوشمند وارد کردند

صنعت تلفن های هوشمند طی چند سال گذشته به سرعت در حال تکامل یافتن بوده و البته این روند کماکان نیز ادامه دارد. در صنعت مذکور هر روز شاهد ظهور سخت افزار، نرم افزار و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

صنعت تلفن های هوشمند طی چند سال گذشته به سرعت در حال تکامل یافتن بوده و البته این روند کماکان نیز ادامه دارد. در صنعت مذکور هر روز شاهد ظهور سخت افزار، نرم افزار و راهکاری جدید هستیم و گاه از یاد می بریم که کدامین اسمارت فون ها و برندها پیشگام بوده اند و برای اولین بار فناوری خاص را در اختیارمان قرار داده اند.

در ادامه ی مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به برخی از همین محصولات پیشرو و تکنولوژی های تازه ای که با خود برای کاربران به ارمغان آورده اند.

با دیجیاتو همراه باشید.

توشیبا Portégé G500 - اولین تلفن هوشمند دارای حسگر اثر انگشت (نیازمند سوایپ کردن)

1

شاید تا به امروز فکر می کرده اید اولین حسگر اثر انگشت توسط شرکت دیگری در اسمارت فون ها به کار بسته شده باشد، اما در پاسخ باید بگوییم بر خلاف تصور شما توشیبا در این زمینه پیشگام بوده و سنسور یاد شده را برای نخستین دفعه در تلفن همراهی با نام Portégé G500 قرار داده.

موبایل مذکور که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد از پردازنده ی ۴۱۶ مگاهرتزی و تک هسته ای مارول بهره می برد و دارای ۶۴ مگابایت حافظه ی رم در کنار دوربینی ۲ مگاپیکسلی بود. گفتنیست که ژاپنی ها در این دیوایس به سراغ ویندوز موبایل ۵.۰ رفته بودند.

آیفون ۵ اس - اولین حسگر اثر انگشت لمسی

2

آیفون ۵ اس اپل به یقین اولین اسمارت فونی نبود که از حسگر اثر انگشت بهره می برد، اما کمپانی ساکن کوپرتینو در این گجت سنسوری کاملاً متفاوت را به کار بسته بود که تنها با یکبار لمس کردنش الگوی مرتبط شناسایی و محصول آنلاک می گشت.

با گذر زمان سنسور تاچ آی دی به دلیل عملکرد بهتر و کم خطا تر به شدت بین کاربران محبوبیت یافت و شرکت های بیشتری به سمت استفاده از فناوری های مشابه در تولیداتشان سوق پیدا کردند.

نوکیا N82 - اولین تلفن هوشمند دارای فلش زنون

3

K800 سونی اریکسون نخستین موبایلی بود که در بدنه اش یک فلش زنون جای داشت تا تصاویری بهتر و دقیق تر ثبت کند. اما نوکیا N82 اولین اسمارت فونی به حساب می آید که از اینگونه فلش ها بهره برده.

تلفن هوشمند مورد بحث بر مبنای سیستم عامل معروف و شناخته شده ی سیمبیان توسعه یافته بود و دوربین آن به خاطر دارا بودن فوکوس خودکار و گرفتن عکس های خوب در نور کم بسیار مشهور بود.

HTC Evo 3D - اولین اسمارت فون دارای دوربین سه بعدی

4

HTC تلاش داشت تا با دوربین های دوگانه اش بعد سوم را به موبایل ها و تصاویر و فیلم هایی که می گیرند بیاورد، اتفاقی که اگرچه روزگاری عملی شد ولی چالش ها و ناکامی های بسیاری را در مقابل برند تایوانی قرار داد.

قبل از Evo 3D اسمارت فون های دیگری هم به سراغ دوربین های با امکان گرفتن عکس های سه بعدی رفته بودند، ولی دستاورد HTC اولین نمونه ای بود که به شکل جهانی عرضه گشت و در آن خروجی HDMI نیز تعبیه شده بود. اندکی بعد تولید کنندگان دریافتند فناوری عکاسی سه بعدی جای چندانی در دل کاربران تلفن های هوشمند ندارد و بهتر است از آن دست بکشند.

نوکیا ۵۵۰۰ - اولین تلفن هوشمند ضد آب

5

اسمارت فون نوکیا ۵۵۰۰، با سیستم عامل سیمبیان ۹.۱، جز اولین های صنعت خود بود که در مقابل آب مقاومت داشت. البته مشخصات سخت افزاری آن در قیاس با مواردی که امروز رایج است چندان چنگی به دل نمی زند. این محصول فنلاندی ها از نمایشگری با کیفیت ۲۸۰ در ۲۸۰ پیکسل بهره می برد و دارای پردازنده ی تک هسته ای ARM9 و ۶۴ مگابایت حافظه ی رم بود.

A1000 Communicator از موتورولا - اولین اسمارت فون دارای درگاه کارت حافظه microSD

6

اولین تلفن هوشمندی که امکان استفاده از کارت های حافظه ی میکرو SD را مهیا نموده به موتورولا تعلق داشته و در سال ۲۰۰۴ تولید شده. این محصول که نام A1000 Communicator را یدک می کشید تنها از ۲۴ مگابایت حافظه ی داخلی برخوردار بود و البته کاربرانش می توانستند بر روی سیستم عامل سیمبیان ۷.۰ از کارت های حافظه میکرو SD یک گیگابایتی نیز استفاده کنند.

در آن زمان کارت های ۲ گیگابایتی هم وجود داشتند ولی مطابق گزارش ها میانه شان با اسمارت فون موتورولا چندان خوب نبوده و مرتباً با خطا مواجه می شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • على
    على | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    جای زیمنس SL45 واقعا خالی بود، اولین گوشی MP3 پخش میکرد :)

  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    آخه چه نظری میشه داد وقتی باز هم بیشتر نظرات شد جنگ و دعوا سر موضوعی خارج از بحث و مطلب این بخش!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی