ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران آمریکایی اپلیکیشنی برای تشخیص افسردگی توسعه داده اند

یکی از چالش های پیش روی پزشکان در تشخیص بیماری هایی چون افسردگی، متغیری به نام بیمار است. کارشناسان و متخصصات غالبا از پرسش نامه ها و ابزارهایی برای این منظور بهره می گیرند که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ تیر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

یکی از چالش های پیش روی پزشکان در تشخیص بیماری هایی چون افسردگی، متغیری به نام بیمار است. کارشناسان و متخصصات غالبا از پرسش نامه ها و ابزارهایی برای این منظور بهره می گیرند که زوایای دیدی فاعلی نسبت به بیمار دارند و تصور نیز بر آن است که این ابزارها کارگر خواهند افتاد.

حالا پژوهشران دانشگاه نورث وسترن نوعی اپلیکیشن موبایل را ساخته اند که Purple Robot نام دارد و گفته شده که در صورت ابتلای فرد به افسردگی می تواند با دریافت اطلاعات مختلف (از قبیل موقعیت، حرکات و الگوهای استفاده از موبایل) از طریق حسگرهای کار گذاشته شده روی تلفن هوشمند وی، الگویی معین از وضعیت سلامت روحی او را بسازد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته سهراب صائب، یکی از پژوهشگران دانشکده پزشکی Feinberg دانشگاه نورث وسترن: «اصلی ترین دلیل برای توسعه این اپ آن است که به صورت عینی و منفعلانه ابتلای افراد به افسردگی تشخیص داده شود.»

Purple Robot توانست در 87 درصد از 28 بیمار داوطلب شرکت کننده در این پژوهش، ضریب های خطر برای افسردگی را تشخیص دهد. علاوه بر این، این اپلیکیشن موفق شد ضریب های خطر را در 74 درصد از افرادی که از تلفن های هوشمند خود بیشترین استفاده را داشته اما آن را برای صحبت کردن به کار نمی بردند، شناسایی کند.

گفتنی است که این صرفا دور نخست مطالعات است و دانشکده پزشکی نورث وسترن در نظر دارد از نمونه های مورد بررسی خود برای بهبود اپلیکیشن طراحی شده استفاده نماید و با طولانی کردن مدت زمان دور بعدی مطالعاتش، تغییرات رفتاری ایجاد شده در این افراد را نیز مورد بررسی قرار دهد.

گفته می شود که 17 درصد از جمعیت کره زمین در طول زندگی خود با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند و از همین رو، با بالا رفتن شمار دارندگان دستگاه های موبایل، اهمیت اپلیکیشن هایی مانند این نیز به تدریج بیشتر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Pooriya
    Pooriya | ۲۹ تیر ۱۳۹۴

    بیماری ها روانی شاید به مراتب سخت تر از بیماری های جسمی باشند! دستشون درد نکنه

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۹ تیر ۱۳۹۴

    اوووووو نصفِ مردم فکر میکنن افسرده ان...
    کافیه اپلیکیشنم فک کنه افسرده ان..
    دیگه افسرده نباشن هم فک میکنن افسرده ان..

  • kayba
    kayba | ۲۹ تیر ۱۳۹۴

    میتونه برای تست اپلیکشینش بیاد ایران جامعه اماری بزرگی میتونه داشته باشه

مطالب پیشنهادی