ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حداقل امکانات لازم برای دستگاه های مبتنی بر ویندوز 10 موبایل، اعلام گردید

مایکروسافت حداقل شرایط و امکانات لازم برای دستگاه هایی که قرار است از ویندوز 10 موبایل بهره ببرند را در قالب لیستی منتشر کرده و از این طریق امکانی را برای کاربران خود فراهم نموده تا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۹:۲۰

مایکروسافت حداقل شرایط و امکانات لازم برای دستگاه هایی که قرار است از ویندوز 10 موبایل بهره ببرند را در قالب لیستی منتشر کرده و از این طریق امکانی را برای کاربران خود فراهم نموده تا نگاهی مختصر و اجمالی به طرح ها و برنامه هایش برای دستگاه های آتی مبتنی بر این پلتفرم بیاندازند.

حداقل شرایط لازم در اصل، ابتدائی ترین قطعات و امکاناتی هستند که می توان از آنها برای ساخت یک موبایل ویندوزی بهره گرفت و متاسفانه باید به اطلاع تان برسانیم که در این لیست هیچ خصوصیتی که بتواند باعث شگفتی تان شود وجود ندارد.

شاید جالب ترین نکته در رابطه با لیست مذکور این باشد که شرایط و امکانات تعریف شده برای استفاده از ویندوز 10 موبایل در سطح پایین تری نسبت به ویندوز 8.1 قرار دارند که این مساله نشان می دهد، مایکروسافت علیرغم علاقه اش به ارائه موبایل های پرچمدار، تمام تمرکز خود را روی بازار محصولات اقتصادی قرار داده و می خواهد در این بخش موفق ظاهر شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس اطلاعات اعلام شده در این لیست، پایین رده ترین موبایل مبتنی بر ویندوز 10 موبایل یک نمایشگر لمسی WVGA (با رزلوشن 800 در 480 پیکسل)، 512 مگابایت رم، 4 گیگابایت حافظه داخلی و یک دوربین VGA (با رزلوشن 640 و 480 پسکل) خواهد داشت و به دوربین جلویی، شتاب سنج یا پشتیبانی از بلوتوث نیاز ندارد و چیپست آن نیز دست کم باید از نوع اسنپدراگون 210 کوآلکام باشد.

این اطلاعات در حالی منتشر می شود که در میان پایین ترین امکانات و مشخصات مورد نیاز برای دستگاه های مبتنی بر ویندوز فون می توان مواردی نظیر دوربین 2 مگاپیکسلی، بلوتوث و شتاب سنج را نیز مشاهده نمود. لذا با مقایسه ای ساده میان این موارد می توان اینگونه نتیجه گرفت که مایکروسافت با پایین آوردن سطح انتظارات خود برای دستگاه های مبتنی بر ویندوز 10 موبایل قصد دارد تا به نوعی دستگاه های بیشتری را زیر چتر پلتفرم یاد شده قرار دهدو حوزه تحت پوشش خود را گسترش دهد.

روشن است که بسیاری از کاربران ترجیح می دهند دستگاه های موبایل مورد استفاده شان پیشرفته ترین امکانات را داشته باشد که قطعا این امکانات در پرچمداران آتی مایکروسافت گنجانده خواهند شد، با این همه، تا عرضه ویندوز 10 موبایل دست کم دو ماه دیگر زمان مانده و تا آن زمان نمی توان در مورد پرچمدارن مبتنی بر این پلتفرم نظر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • سپهر
    سپهر | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    احتمالا اگه این کار رو اپل انجام داده بود انقلاب تکنولوژی محسوب میشد.
    من فکر میکنم بیشتر از اینکه سرمایه گذاری روی پایین رده ها باشه توانمندی ساخت سیستم عاملیه که یکپارچگی بیشتری به وجود بیاره

  • محمد
    محمد | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    زمانی ویندوز10 موبایل انقلابی میشه که قابلیت نصب روی تمام گوشی های اندرویدی رو داشته باشه.چی مییییییییییشه
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    البته در صورتی جواب میده که شرکت های تولید کننده موبایل این اجازه رو به مایکروسافت بدن.

  • Reza56444
    Reza56444 | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    خخخخخخخ چه جک طولانی ای گفتی مطمعنم ویندوز10آشغال در میاد میشه انقلاب مضخرفا

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    با سلام اتفاقا در جواب نویسنده محترم عرض میکنم همیشه کاربران توقع دارند با کمترین هزینه موبایلی کاربردی وهمه فن حریف داشته باشن نه اینکه با پردازنده فلان یا نمایشگر فلان پز دهند مایکروسافت این کارش در حد انقلاب فناوری محسوب بشه باید منتظر شد ودید که بایک موبایل پایین رده هم با کاپیوتر سینگ شد یا از ان بجای پی سی استفاده کرد لازم نیست سه میلیون هزینه کنی تا از این امکانات بهره ببری

    • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
      BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

      فقط لاگین شدم منفی بدم. از بس نظرت چرت بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی