ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی نوت ۵ از چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ به همراه ۴ گیگابایت رم بهره می گیرد

این روزها چنین شده که هر چه به تاریخ معرفی یک موبایل نزدیک تر می شویم، اطلاعات فاش شده در خصوص آن نیز افزایش پیدا می کنند. کاربران و علاقه مندان به دنیای تکنولوژی نیز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

این روزها چنین شده که هر چه به تاریخ معرفی یک موبایل نزدیک تر می شویم، اطلاعات فاش شده در خصوص آن نیز افزایش پیدا می کنند. کاربران و علاقه مندان به دنیای تکنولوژی نیز این روزها با چنین پروسه ای آشنایی کامل پیدا کرده و به آن عادت نموده اند. بر همین اساس، در روزهای گذشته تصاویر دقیقی از گلکسی نوت ۵ را در اختیارتان گذاشتیم.

جدا از تصاویری که پیشتر برایتان منتشر نمودیم، حال اما بنچمارک مربوط به موبایل مورد بحث در پایگاه داده «گیک بنچ» مشاهده شده است؛ موبایلی که البته برای اپراتور مخابراتی «ورایزن» توسعه پیدا کرده. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نام مدل دقیق موبایلی که مورد بررسی قرار گرفته، SM-N920V بوده و تلفن همراه یاد شده که به عقیده بسیاری، در واقع همان گلکسی نوت ۵ معروف است، از یک پردازنده ۶۴ بیت و هشت هسته ای اگزینوس 7420 استفاده کرده است.

Galaxy-Note-5-benchmark-geekbench-leak

این همان چیپستی است که پیشتر سامسونگ آن را در گلکسی اس ۶ نیز به کار برده بود. از طرف دیگر شرکت کره ای بر روی این چیپست، یک رم ۴ گیگابایت را نیز قرار داده. موارد دیگری که از سوی بنچمارک انجام شده اذعان گشته اند، اندروید ۵.۱.۱ و همچنین امتیاز های تک هسته ای ۱۴۱۸ و چند هسته ای ۴۳۹۹ بوده اند.

در گذشته معمولا چنین بود که سری نوت، از سری S سخت افزار قوی تری داشت اما اکنون به نظر می رسد که سامسونگ ترجیح داده در هر دو موبایل از یک پردازنده استفاده کرده و صرفا به افزایش یک گیگابایتی رم و رساندن آن به ۴ گیگابایت بسنده کند. هر چند که در حال حاضر اگزینوس ۷۴۲۰ هنوز هم قدرتمندترین چیپست موجود در بازار بوده و به خوبی می تواند پشت اسنپدراگون ۸۱۰ را به خاک بمالد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    همیشه سری نوت از نظر سخت افزاری از سری S قوی تر بوده و به نظر من بازهم این اتفاق خواهد افتاد و از 7422 استفاده می کنه.این گوشی قراره تا اسفند قوی ترین گوشی سامسونگ باشه بنابراین من فکر نمی کنم چنین اتفاقی بیفته.پردازنده ی نوت 1 و 2 هم نوع قوی تری از S2 و S3 بودن.دقیقا از همون پردازنده ها استفاده نشده بود مخصوصا به این دلیل که رزولوشن نوت ها اون موقع بالاتر بود

  • javad.H
    javad.H | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    من ولی دوست داشتم نوت5 رو هم با صفحه خمیده عرضه کنه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی