ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه امکانات موبایل وان پلاس 2 با پرچمداران جهانی

تلفن هوشمند وان پلاس 2 سرانجام معرفی شد. این محصول با طراحی فوق العاده، امکانات پیشرفته و البته قیمت استثنایی خود توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اما آیا از امکانات لازم برای به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۲۱

تلفن هوشمند وان پلاس 2 سرانجام معرفی شد. این محصول با طراحی فوق العاده، امکانات پیشرفته و البته قیمت استثنایی خود توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اما آیا از امکانات لازم برای به چالش کشیدن بهترین پرچمداران حال حاضر دنیا برخوردار است؟

بهتر است در ادامه مقایسه ای داشته باشیم میان امکانات این محصول با دیگر موبایل های هم رده اش تا دید بهتری در این رابطه پیدا کنیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

نسخه اولیه این موبایل ابعادی بیش از اندازه بزرگ داشت و نسخه امسال نیز با نمایشگر 5.5 اینچی اش تفاوتی با آن ندارد. علیرغم شایعات قبلی مبنی بر به کار گیری یک نمایشگر QHD در وان پلاس 2، از همان صفحه نمایش فول اچ دی در آن بهره گرفته شده است و این یعنی موبایل مورد بحث از این لحاظ توان رقابت با LG G4 یا گلکسی S6 سامسونگ را ندارد اما با دیگر پرچمدران امسال از قبیل One M9 و اکسپریا Z3+ برابری می کند.

در حالی که تغییری در اندازه و رزلوشن نمایشگر این موبایل به وجود نیامده است، سایر امکانات و مشخصات آن به میزان قابل توجه ای بهبود یافته اند. حتی باتری دستگاه نیز به نوع 3300 میلی آمپر ساعتی ارتقاء یافته است که در میان دیگر پرچمدران امسال بهترین اندازه را دارد.

jadval1

 

در مورد چیپست دستگاه هم باید بگوییم که از اسنپدراگون 810 کوالکام در ساخت این محصول بهره گرفته شده است که در پرچمداران برخی دیگر از نامدران این صنعت از جمله سونی و اچ تی سی نیز به چشم می خورد.

همانطور که می دانید در موبایل G4 الجی از چیپست شش هسته ای اسنپدراگون 808 به جای مدل هشت هسته ای اسنپدراگون 810 بهره گرفته شده است و سامسونگ نیز ترجیح داده که از چیپست 14 نانومتری اگزینوس در گلکسی S6 بهره بگیرد.

البته نسخه 2.1 اسنپدراگون 810 قطعا مشکل گرم شدن بیش از اندازه را ندارد اما دیگر محصولاتی که از نسخه به روز شده این چیپست استفاده می کنند (نظیر  Xperia Z3+ و One M9) همچنان اندکی این مشکل را تجربه می کنند. در نهایت می توانیم اینطور نتیجه بگیریم که وان پلاس 2 از لحاظ عملکردی با دیگر اسمارت فون های موجود در بازار برابری می کند اما مشکل گرم شدن چیپست آن هنوز هم به صورت کلی رفع نشده.

oneplus-2-launch-aa-34-of-93-840x473 (1)

اما یکی از خصوصیاتی که باعث برتری وان پلاس 2 نسبت به رقبایش شده، استفاده از حافظه 4 گیگابایتی LPDDR4 است. هرچند تفاوت میان رم 3 و 4 گیگابایتی مگر در مالتی تسکینگ و انجام امور سنگین بر کاربر روشن نمی شود، اما انتظار می رود که ضبط و پردازش فایل های رسانه ای با رزلوشن بالا و همچنین اجرای بازی های سنگین گرافیکی به خاطر استفاده از حافظه LPDDR4 در این محصول بهبود قابل توجهی پیدا کند و علاوه بر این، میزان مصرف باتری دستگاه نیز کاهش یابد.

گفتنی است که رم LPDDR4 در موبایل های گلکسی S6 سامسونگ و همچنین HTC One M9 نیز به خدمت گرفته شده بود و روز به روز بر تعداد تلفن های هوشمند میان رده بهره مند از این میزان رم افزوده می شود که از آن جلمه می توان به موبایل اکسون از ZTE و Asus ZenFone 2 اشاره نمود.

لازم به ذکر است که این میزان رم صرفا در نوع 64 گیگابایتی موبایل مورد بحث قرار دارد و مدل اصلی آن 3 گیگابایت رم را در خود جای داده است.

oneplus-2-launch-aa-24-of-93-840x473

تکنولوژی دوربین در پرچمدران از اهمیت بالایی برخوردار است و موبایل وان پلاس 2 در این حوزه نیز رقابت را با حریفان خود حفظ کرده است. این محصول دارای همان دوربین 13 مگاپیکسلی (همچون مدل سال قبل) است منتها با این تفاوت که گشودگی دهانه لنز آن به  f/2.0 افزایش یافته و از لنزهای جدیدی در ساخت آن بهره گرفته شده است.

البته رزلوشن این محصول با پرچمدرانی نظیر One M9، G4 یا گلکسی S6 برابری نمی کند اما بهبود اندازه گشودگی دهانه لنز آن احتمال عملکرد دوربین دستگاه را در محیط های کم نور ارتقاء می بخشد. علاوه بر این یک سیستم لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری نیز برای این موبایل در نظر گرفته شده که همگی بهبودهای مطلوبی هستند.

دوربین 5 مگاپیکسلی جلویی دستگاه نیز در سطح استانداردی قرار دارد، هرچند که عکس های گرفته شده با موبایل های دیگر از شفافیت اندک بیشتری برخوردارند.

jadval2

معمولا رسم بر این است که در پرچمداران ارزان قیمت برخی امکانات اضافی مدل های هم رده رقیب حذف می شوند تا قیمت تمام شده برای ساخت دستگاه پایین بیاید اما جالب است بدانید که این اتفاق در وان پلاس 2 رخ نداده. این موبایل دارای یک اسکنر اثر انگشت است که درست در زیر دکمه هوم آن جای گرفته.

اسنپدراگون 810 همچنین از تکنولوژی QuickCharge 2.0 بهره می برد که امکان شارژ سریع تر دستگاه را فراهم می کند و علاوه بر این یک پورت USB Type-C هم روی بدنه این موبایل به چشم می خورد و در نتیجه دیگر احتمال آنکه پورت شارژ دستگاه را به اشتباه وارد کنید وجود نخواهد داشت. دوربین این اسمارت فون نیز همانطور که گفته شد مجهز به یک ماژول فوکوس خودکار است که نخستین بار در موبایل  LG G3 دیده شد.

oneplus-2-launch-aa-70-of-93-840x473

اما این را هم باید در نظر داشت که وان پلاس 2 همه امکانات پرچمداران را هم در خود ندارد. در این موبایل همچنان خبری از درگاه کارت حافظه میکرو اس دی برای ارتقاء دادن حافظه نیست، اما همانطور که پیشتر گفته شد، نسخه 64 گیگابایتی آن نیز ارائه خواهد شد تا این نقیصه تاحدودی جبران شود.

هیچگونه تکنولوژی شارژ بیسیم نیز برای این محصول در نظر گرفته نشده و امکان جدا کردن باتری دستگاه از بدنه نیز وجود ندارد و ظاهرا کمپانی سازنده این محصول توجهی به گله های مطرح شده در مورد پرچمدار سال قبل خود در این رابطه نکرده است. این قابلیت ها حتما در نظر بسیاری از اهمیت بالایی برخوردارند، هرچند بعضی دیگر نیز ممکن است توجهی به این موضوع نداشته باشند.

jadval3

روی هم رفته می توان اینطور ارزیابی کرد که موبایل وان پلاس 2 بر پایه مدل سال قبل خود ساخته شده است، با این همه می تواند رقیبی سرسخت برای پرچمداران جهانی خود باشد.

علیرغم این، در رنج قیمتی 300 الی 400 دلار باز هم انتخاب های زیادی برای کاربران وجود دارد و موبایل های اکسون ZTE، آنر 7 و میزو MX5 همگی در همین بازه قرار می گیرند.

اما وان پلاس دو نسبت به رقبایش برتری هایی هم دارد و این مساله به خصوص در زمانی که حرف از نوع سخت افزار به میان می آید پر رنگ تر می شود، هرچند نباید از یاد برد که شرکت های چینی دیگری هم هستند که از این لحاظ چیزی کم ندارند و موبایل های مملو از امکانات خود را با قیمتی حتی پایین تر نیز عرضه می کنند.

همانطور که گفته شد موبایل وان پلاس 2 از لحاظ عملکردی در سطح بالایی قرار دارد و توانسته خلا موجود میان میان رده های چینی و پرچمداران جهانی را پر کند، اما این مساله که عملکرد بهتر دستگاه، قیمت نسبتا بالای آن را جبران می کند یا خیر کاملا به نظر کاربران بستگی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Notam
    Notam | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    سلام
    بالاخره اومد
    با این قیمت واقعا عالیه
    میتونید برای خرید محصولات شیائومی و مدل اول وان پلاس به آدرس زیر مراجعه کنید.
    iranxiaomi.avablog.ir

  • Mosi
    Mosi | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    صبر کنید بیاد ایران بعد در مورد قیمت صحبت میکنیم. :))))))))))
    مدل مفته قبلیش تازه الان شده 1.300! این پرچمداره عاغا! پرچمداااااااااااااار! حداقل رو 2 تومن حساب کنید!

  • محمد
    محمد | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    منتظر note5 میمونم . واقعا وان پلاس چیز خاصی نداره و نیست . نمیدونم چرا انقدر شلوغ میکنید

    • MDSY
      MDSY | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

      نوت هم چیزی نیست

  • alireza
    alireza | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    اینکه ایران نمیاد.پس باید به فکر خرید s6 و note4و G4باشید

  • منصور
    منصور | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    مگه وان پلاس 2 میکرو اس دی نمیخوره؟ فک کنم جدول اشتباهه

    • alireza
      alireza | ۶ مرداد ۱۳۹۴

      بله میکرو اس دی نمیخوره مثل s6ولی نسخه 64 گیگ داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی