ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه بعدی عینک هوشمند گوگل برای مصارف خاص ساخته می شود

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، گوگل موارد استفاده نسل بعدی عینک هوشمند خود را در پزشکی، صنایع و بخش انرژی در نظر گفته و ارائه یک نسخه مناسب از آن برای استفاده عمومی حداقل یک سال ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، گوگل موارد استفاده نسل بعدی عینک هوشمند خود را در پزشکی، صنایع و بخش انرژی در نظر گفته و ارائه یک نسخه مناسب از آن برای استفاده عمومی حداقل یک سال دیگر به طول خواهد انجامید.

هرچند شیشه های مستطیل شکل این عینک جدید به نمونه قبلی یعنی مدل Explorer شباهت دارد، اما بجای آنکه فریم و دسته داشته باشد، به لولایی برای نصب بر روی عینک های دیگر مجهز است.

نسخه جدید به دلیل استفاده از سیستم-بر-چیپ ساخت اینتل از سرعت بالاتری برخوردار است و عمر باتری ۲ ساعته و نمایش بهتر تصویر روی شیشه عینک نیز از دیگر بهبود های انجام گرفته در آن خواهد بود.

گفتنیست اپلیکیشن های نسخه جدید برای استفاده در مصارف خاص توسعه یافته و کسب و کارها می توانند از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی این محصول را تهیه کنند. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

یکی مشکلات اصلی سر راه عرضه عمومی چنین محصولی این بود که کاربران می توانستند بدون متوجه شدن دیگران به عکاسی توسط عینک هوشمند گوگل پرداخته و حریم خصوصی افراد را نقض کنند. چنین موردی باعث شد مکان های مختلفی مثل رستوران ها و سالن های سینما استفاده از این محصول را ممنوع کنند.

مشکل یاد شده از مواردی است که توقع می رود با عرضه نسل بعدی عینک گوگل برای مصارف خاص حل شود، ضمن اینکه سازنده راهکارهایی را برای مدل بعدی در نظر گرفته تا امکان عکاسی بدون جلب توجه دیگران توسط آن امکان پذیر نباشد.

گوگل همچنین قصد دارد فروشگاه هایی را برای امتحان کردن و خرید عینک هوشمند خود تاسیس کند و به نظر می رسد یکی از اولین آنها روی یک قایق در خلیج سانفرانسیسکو در حال ساخت باشد، اما قیمت ۱۵۰۰ دلاری این محصول در کنار رفتار گستاخانه و فخر فروشانه کاربرانی که تا کنون موفق به تهیه عینک های هوشمند گوگل شده اند باعث اطلاق لقب های نامناسبی به خریداران گوگل گلس شده است.

هیچ شکی وجود ندارد که گوگل علاقه دارد استفاده از عینک هوشمندش آنقدر گسترش یابد که کاربران به اندازه موبایل های خود به این محصول وابسته شوند، اما باید تا سال آینده صبر کرد و دید غول ساکن مانتین ویو چگونه خواهد توانست محصولی عرضه کند که به یک اندازه بین خریداران عادی و کاربران خاص محبوب و مورد استفاده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mm98
    mm98 | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    دقیقا مثل hololens .

    • مسیح
      مسیح | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

      عزیز برعکس میگی؟
      Hololens که برای استفاده همگانی هستش.
      بخصوص با نرم افزارهای (windows apps) احتمالا کلی برنامه براش وجود داشته باشه.

      • مسیح
        مسیح | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

        یه چیز دیگه هم هست.
        گوگل گلس و تمام محصولات دیگه ی واقعیت افزوده یک "افزونه" برای تلفن همراه هستن اما HoloLens مستقله و کلاس کارشم از هرچی هدست که جدیدا معرفی شده کلی بالاتره.
        کلا بنظرم اگر کیبورد بلوتوث بهش وصل شه HoloLens یه PC نسل بعده خیلی خفن خواهد بود.

  • Scemax
    Scemax | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    آخه درست تولید بکنه با آغوش باز خریداریم!

  • Fencer
    Fencer | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    به نظر من که همون اولیشم خیلی جالب نبود و به درد هر کاری نمیخورد

مطالب پیشنهادی