جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما در ویجیاتو

اتودسک از موتور بازی سازی Stingray پرده برداشت

اتودسک را احتمالا به سبب ابزارها و نرم افزارهای فوق العاده ای که برای طراحی دارد می شناسید اما این کمپانی هیچ وقت تا به امروز، مستقیما در مسیر و پروسه ساخت بازی دخالت نداشته. شرکت مذکور امروز از Stingray، موتور بازی سازی ای که بر پایه Bitsquid (موتور بازی سازی دیگری که سال گذشته توسط اتودسک خریداری شد) رونمایی کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پایه و اساس Stingray همان ابزار پیشین اتودسک خواهد بود، درست همانطوری که در برخی بازی ها مانند Guantlet استفاده از آن ها را دیده ایم، اما رابط کاربری تازه تری که برای آن در نظر گرفته شده کار را بسیار ساده تر کرده.

صرف نظر از زیبایی بیشتر و بهینه تر شدن ابزار برای ساخت بازی، اتودسک یک سری راه های اضافه را حذف کرده تا طراح، بدون نیاز به برنامه نویس، هر چه می خواهد طراحی کند. در حقیقت Stingray پروسه برنامه نویسی را تا حد امکان کوتاه تر می کند.

در نسخه عادی اتودسک، بسیاری از امکانات در دسترس کاربر نیست اما در Stingray، طراح می تواند ویژگی های منحصر به فردی برای آیتم های درون بازی در نظر بگیرد، از جمله سیستم بازتاب و افکت های Post Processing.

به همین علت می توان گفت Stingray به نبرد مستقیم با موتورهایی چون یونیتی 5 و آنریل 4 می رود. فروختن موتورهای از پیش آماده شده ای که تکنیک های گرافیکی را در حد مقدماتی دارند، به شرکت های بزرگ کار بسیار دشواری است. معمولا شرکت های بزرگ حاضر نیستند همکاری های این چنینی را بپذیرند اما اگر بازار هدف، توسعه دهندگان کوچکی باشند که مسیر راهبردی متفاوتی دارند، این موتورها می توانند سریعا جایگاهی در بازار بیابند.

اتودسک امید دارد استودیوهای کوچک تر یا آن دسته از توسعه دهندگانی که نیروی کار نسبتا زیادی ندارند را مجذوب این موتور کند. اما اگر کمپانی ها بخواهند کد های منبع سی پلاس پلاس Stingray را در اختیار داشته باشند، باید مبلغی بیشتر بپردازند.

کسانی که از مایا، 3DS Max یا نرم افزار AutoDesk 3D استفاده می کنند، چندین قابلیت اضافه نسبت به دیگران خواهند داشت. قابلیت جالب این موتور، Live Link نام دارد. طراحان مراحل لازم نیست در انتظار رندر تصاویر بنشینند تا متوجه تفاوت جلوه های بصری روی سیستم های متفاوت شوند.

برای مثال یک طراحی به محض ساخت افکت های صورت برای یک کاراکتر، سریعا آن را روی آیفون یا تلفن اندرویدی خود اجرا می کند تا متوجه کیفیت شود. این قالبیت از طریق شبکه وای فای روی اندروید، iOS، ویندوز، کیت توسعه شماره 2 آکیلس ریفت، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 اجرا می شود.

Stingray برخلاف یونیتی 5 و آنریل 4 رایگان نیست و اگر بخواهید از قابلیت های آن استفاده کنید، باید ماهانه 30 دلار بپردازید. یک کپی Maya LT نیز به صورت رایگان همراه با این نرم افزار در اختیارتان قرار می گیرد. البته اگر قصد دارید از یونیتی یا آنریل استفاده کنید باید بدانید که آنریل 5 درصد از فروش کلی بازی را طلب می کند و ورژن پیشرفته یونیتی 5 نیز ماهانه 75 دلار قیمت دارد.

پیشنهاد وسوسه کننده اتودسک با Stingray می تواند برای بسیاری از توسعه دهندگانی که سرمایه اندکی دارند جذاب باشد. Stingray از 19 آگوست در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع:
Engadget
برچسب ها

مطالب مرتبط

نینتندو می خواهد تکنولوژی واقعیت مجازی را به کنسول بازی سوییچ بیاورد

شاید نینتندو همیشه به داشتن ایده های متفاوت برای کنسول هایش معروف باشد اما المانی که توانسته طعم موفقیت را به این کمپانی بچشاند «پرداخت درست» به همین ایده ها است. آن ها خلاف مایکروسافت و سونی که با تکنولوژی حرکتی خود شکست خوردند، به خوبی می دانند چگونه باید از پتانسیل دیوایس هایشان استفاده... ادامه مطلب

صنعت بازی در سال 2017؛ نگاهی به عملکرد هدست های واقعیت مجازی

وقتی آکیلس ریفت، اچ تی سی وایو و پلی استیشن وی آر در سال 2016 عرضه شدند، به خاطر قیمت بالایشان مورد تمسخر قرار گرفتند. هر سه هدست واقعیت مجازی مورد اشاره، در سال 2017 یک کاهش قیمت منطقی را پشت سر گذاشتند و در نتیجه، حالا بیشتر از سابق در دسترس هستند. واقعیت مجازی شاید... ادامه مطلب

بررسی بازی Valkyria Chronicles 4؛ توپ، تانک، مسلسل همچنان اثر دارد

سری Valkyria Chronicles در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار پا به عرصه بازی‌های ویدئویی گذاشت و توانست روی کنسول پلی استیشن ۳ آنقدری خوش بدرخشد که چندماه بعد از انتشارش، صاحب یک سریال انیمه ۲۶ قسمتی شود. بعد از پخش انیمه این بازی شاهد عرضه دو عنوان دیگر از سری Valkyria Chronicles بودیم که انحصارا برای کنسول... ادامه مطلب

بررسی بازی Metal Gear Survive؛ چرخ دنده زنگ زده

از کجا آمده ام؟ آمدنم بهر چه بود؟ در دنیای بازی های ویدیویی بعضی از عناوین با خودشان هزاران خاطره و معنا یدک می کشند؛ برای مثال ماریو نماد دوران کودکی و نفس «بازی کردن» است و رزیدنت اویل یادآور ماجراجویی های دلهره آور در راکون سیتی. سری شاهزاده ایرانی نماد موج اولیه ادونچر و مکس پین... ادامه مطلب

تاریخ عرضه و قیمت دقیق کنسول بازی سوییچ 24 دی ماه مشخص می شود [به روز رسانی شد]

بنابر اعلام رسمی کمپانی نینتندو، در تاریخ 12 ژانویه سال آتی میلادی (برابر با 24 دی ماه) می توان منتظر ارائه اطلاعات بیشتری از کنسول هیبریدی سوییچ طی یک لایواستریم بود. نینتندو این خبر را در جلسه ارائه گزارش مالی خود تایید کرده است. به گفته تاتسومی کیمیشیما، مدیرعامل فعلی نینتندو، کمپانی ژاپنی طی این لایو... ادامه مطلب

آیا تا به حال با کنسول های نینتندو بازی کرده اید؟

با کدام یک از کنسول های بازی شرکت نینتندو تا به حال بازی کرده اید؟ البته، تقریبا کمتر کسی از نسل جوان این کشور با سوپر ماریو (یا آنطور که در ایران معروف شد قارچ خور) روی سخت افزارهای کلون شده از روی کنسول بازی Famicom تحت عنوان «میکرو جنسیس» خاطره نساخته است. اما اخیرا، حداقل... ادامه مطلب

نظرات ۱۲

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x