ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ های فلش جدید توشیبا دو برابر انواع فعلی ظرفیت دارند

با در نظر داشتن خبرهای اخیر منتشر شده، انتظار می رود که به زودی عصری طلایی برای ذخیره سازی سریع و تقریبا نامحدود اطلاعات آغاز گردد. به دنبال اعلام خبری مشابه از سوی اینتل و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

با در نظر داشتن خبرهای اخیر منتشر شده، انتظار می رود که به زودی عصری طلایی برای ذخیره سازی سریع و تقریبا نامحدود اطلاعات آغاز گردد.

به دنبال اعلام خبری مشابه از سوی اینتل و میکرون، حالا توشیبا و شریک آن سندیسک از ساخت چیپ های فلش 256 گیگابایتی خود خبر داده اند.

توشیبا پیشتر عنوان دارنده کوچک ترین سلول فلش را در کارنامه اش به ثبت رسانده بود که ابعادی برابر با 15 نانومتر دارند و در قالب 48 لایه روی یکدیگر قرار می گیرند.

چیپ های جدید اما، با بهره گیری از تکنولوژی سه بیتی ساخته شده اند که نخستین بار توسط سامسونگ مورد استفاده قرار گرفت و ظرفیت ذخیره سازی چیپ های تولیدی توشیبا را به دو برابر میزان کنونی افزایش می دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این تراشه ها سرعت بالاتری در قیاس با چیپ های قبلی خواهند داشت و برای استفاده در تلفن های هوشمند، اس اس دی ها و دیگر دستگاه ها از اطمینان پذیری بالاتری برخوردار خواهند بود.

لازم به یادآوری است که اینتل و میکرون چیپ های 256 گیگابایتی خود را اوایل امسال معرفی کرده بودند که با استفاده از تکنولوژی 32 لایه ساخته شدند.

در هر صورت مصرف کنندگان بیشترین نفع را از تراشه های جدید خواهند برد. میکرون در همان زمان اعلام کرد که این فناوری عاقبت ساخت درایوهای 10 ترابایتی را برای لپ تاپ ها میسر می کند که قیمت هر گیگابایت آن پایین تر از انواع کنونی خواهد بود.

این دستاورد همچنین به ساخت چیپ های حافظه سریع تر و ارزان تر برای استفاده در تلفن های هوشمند و دیگر دستگاه های موبایل خواهد انجامید.

گفتنی است که توشیبا هم اکنون مشغول ساخت کارخانه تولیدی جدید خود در ژاپن است و اظهار داشته که چیپ های 256 گیگابایتی آن در سال 2016 میلادی به مرحله تولید انبوه می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ALI
    ALI | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    خالا باید به فکر پردازش باشن که چطور اینقد اطلاعاتو پردازش کنن

  • مُحَمَّد_DM
    مُحَمَّد_DM | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    آفرین به توشیبا..دیگه خسته شدم از این گوشی ها به حافظه های کم16 و 32

  • HM-ROYAL
    HM-ROYAL | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    چه حالی میده آیفون با ظرفیت256GB ارائه بشه یجورایی میشه هارد اکسترنال جامد یا SSD

مطالب پیشنهادی