ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرینترهای جدید اپسون نیازی به تعویض کارتریج ندارند

این روزها شرکت ها تلاش دارند که هر چه بیشتر کاغذ را از فرایندهای سازمانی خود حذف نمایند؛ تکنولوژی و به طور مشخص نرم افزارهای تولید محتوی، سرویس های ایمیلی و اپلیکیشن های پیام رسان نیز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۵

این روزها شرکت ها تلاش دارند که هر چه بیشتر کاغذ را از فرایندهای سازمانی خود حذف نمایند؛ تکنولوژی و به طور مشخص نرم افزارهای تولید محتوی، سرویس های ایمیلی و اپلیکیشن های پیام رسان نیز همگی به ابزارهایی برای تسریع یافتن این روند بدل گردیده اند.

اما جدای از اثراتی که این مساله بر حفظ محیط زیست دارد، مشکلاتی که به خاطر نصب درایور پرینتر، جمع شدن کاغذ، تمام گشتن جوهر و مواردی از این دست رخ می دهند نیز به تدریج از شرکت ها و سازمان ها رخت بر می بندند.

اپسون هم که از نامداران تولید پرینترهای خانگی و اداری محسوب می شود، تصمیم گرفته تا سهم خود برای کم کردن مشکلات یاد شده را ادا نماید و در همین راستا نیز سری جدیدی از پرینترهای خود به نام اکو تنک را معرفی کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این سری از چاپگرهای اپسون علیرغم اسم اندک مضحک خود، برپایه ایده ای مبتکرانه ساخته شده اند؛ یک محفظه عظیم از جوهر برای آنها در نظر گرفته شده که تا دو سال نیازی به تعویض ندارد.

اپسون ادعا کرده که این پرینترها ظرفیتی برابر با 20 ست کارتریج جوهر را دارند و زمانی که محتوی داخلشان تمام شد می توانید با یک بطری جوهر آنها را پر کنید.

اکو تنک را در اصل می توان معادل موبایل دروید توربو در پرینترها خواند: اگر موتورولا به خاطر ناتوانی در دستیابی به تکنولوژی بهتر برای افزایش دوام عمر باتری ها تصمیم گرفته ظرفیت باتری دروید توربو را افزایش دهد، اپسون نیز که راه حل مناسبی برای مشکل تمام شدن مدام کارتریج نداشته، گنجایش مخزن های جوهر دستگاه های تولیدی اش را افزایش داده.

اما این پرینترها ارزان قیمت هم نیستند و ارزان ترین مدل آنها از 379 دلار شروع می شود. خبر خوب اینکه بطری های تعویض جوهر این دستگاه ها قیمت معقولی دارند و ست چهار رنگ آنها با پرداخت 52 دلار قابل خریداری است.

خوشبختانه پرینت گرفتن در زندگی بشر امروزی آنچنان به ندرت رخ می دهد که تعویض کارتریج دیگر مانند گذشته چندان هم دشوار و آزاردهنده نیست و لذا با در نظر داشتن قیمت محصول، بسیاری ترجیح می دهند که به همان دستگاه های قدیمی اکتفا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • علی
    علی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    من دوسال هست از این پرینتر های اپسون دارم شما نوشتید پرینترهای جدید!
    در کل میشه گفت عالیه چون 45 تومن برای هر کارتریج اصلی شرکت اپسون میدی و تموم شدن هم نداره

  • 7.62mm
    7.62mm | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    حاشیه سود فروش کارتریج پرینترها خیلی بیشتر از خود پرینتر هست، برای همین هیچ سازنده ای منبع قابل پر شدن بیرون نمیداد! واقعا عجیبه

  • mostafa
    mostafa | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    خیلی دیر به فکر افتادن

    دو سه سال زودتر این کارو میکرد خیلی موفق تر می بود

    • vahed
      vahed | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

      فک کنم بیشتر از سه سال هست که این پرینترها تو بازار موجود هستن، من خودم یدونه L800 اپسون دارم و واقعا هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ اقتصادی بودن رقیب نداره، واقعا در تعجبم که دیجیاتو این مطلبو از کجا استخراج کرده، تقریبا یه مطلب کاملا زیرخاکیه!

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    یه مدت استفادم از پرینتر خیلی بود و با بیش تر شدن کار ها هم دردسر شروع شد و خراب شدش بعد 2 بار تعمیر دیگه کنار گداشتمش!
    این خیلی عالی! هر چند دیگه نبازی به پرینتر نمی بینم!

  • اسمیگل
    اسمیگل | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    برای مصارف خانگی اپسون باصرفه ترین پرینتر جوهر افشانه. نه خشک میشه نه خراب میشه... حرف نداره

مطالب پیشنهادی