ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی Adreno 530 از طرف کوالکام؛ پردازنده گرافیکی که در اسنپدراگون ۸۲۰ جای می گیرد

کوالکام امروز از پردازنده های گرافیکی Adreno 530 و 510 پرده برداشت و خبر داد که نمونه 530 در چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ به کار گرفته خواهد شد. این شرکت همچنین تایید کرد که موبایل های شامل اسنپدراگون ۸۲۰ در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

کوالکام امروز از پردازنده های گرافیکی Adreno 530 و 510 پرده برداشت و خبر داد که نمونه 530 در چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ به کار گرفته خواهد شد.

این شرکت همچنین تایید کرد که موبایل های شامل اسنپدراگون ۸۲۰ در نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۶ در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کوالکام می گوید که Adreno 530، دارای سرعتی ۴۰ درصد بیشتر از Adreno 430 است و این اتفاق در حالی افتاده که شرکت مورد بحث موفق شده مصرف انرژی را نیز ۴۰ درصد کاهش دهد.

در حال حاضر می توان گفت که پردازنده گرافیکی جدیدی که در اسنپدراگون ۸۲۰ به کار گرفته خواهد شد برای گیمینگ و همچنین ویرایش فایل های ویدیویی، هم از جهت افزایش قدرت و هم از جهت کاهش مصرف انرژی بهینه گشته است.

شرکت کوالکام باور دارد که Adreno ی جدید نسبت به سری ۴۰۰ دارای یک بروز رسانی بسیار بزرگ است و اکنون همین پردازنده گرافیکی با هسته های پردازشی هماهنگی بسیار بالایی کسب کرده است.

nexus2cee_5_thumb-w600

پردازنده گرافیکی جدید همچنین نویز تصویر را تا حد ممکن کاهش داده و به سنسورهای دوربین کمک می کند تا تصاویری بسیار با کیفیت را به ثبت برسانند. به واسطه پردازنده گرافیکی یاد شده، اسنپدراگون ۸۲۰ می تواند یک سنسور دوربین ۲۵ مگاپیکسلی یا دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی را به شکل همزمان مدیریت کند. ثبت ویدیوهای HDR هم یکی دیگر از قابلیت های چیپ مورد بحث است.

Adreno ۵۳۰ در واقع همان قابلیت هایی را در اختیارتان می گذارد که از یک پردازنده گرافیکی عالی در سال ۲۰۱۶ انتظار دارید. برای مثال قابلیت پخش بی سیم ویدیو با رزولوشن 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه. قابلیت پخش از طریق HDMI 2.0 با رزولوشن 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه. پیشیبانی کامل API ها از اندروید،‌OpenGL ES 3.1 و همچنین Open CL 2.0.

این شرکت در خصوص Adreno 510 اما اطلاعات زیادی را منتشر نکرده و صرفا اذعان داشته که برخی از قابلیت های نسخه بالاتر را نخواهد داشت و در چیپست های اسنپدراگون ۶۲۰ و ۶۱۸ به کار گرفته خواهد شد.

ap_resize (1)-w600

ap_resize (2)-w600

ap_resize (3)-w600

ap_resize (4)-w600

ap_resize (5)-w600

ap_resize (6)-w600

ap_resize (7)-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Mohi Beyki
    Mohi Beyki | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    این مشکلات کوالکام به نظرم خیلی به پرچمداران امسال ضربه زد، جز سامسونگ بقیه یا مشکل گرما داشتن یا چیپشون در حدی که انتظار داشتی نبود :( اینم که اول ۲۰۱۶ میاد میشه ۴-۵ ماه دیگه، بعد می‌گن ایفون بعدی فروشش بیشتر نخواهد بود...

    • احمدM2
      احمدM2 | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

      هر کی گفته الکی گفته
      تنها رقیب 6 ماه اینده ی ایفون نوت جدید و اس6 اج+ هست
      اگه این دوتا نبودند اندروید جنگ سه ماهه ی اخر به ios میباخت
      فعلا نوت5 باید یکه و تنها در برابر ایفون بایسته که البته با سابقه ای که از سری نوت سراغ دارم میشه بهش امیدوار بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی