ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به سیستم فوکوس خودکار هیبریدی موبایل اکسپریا M5 سونی [تماشا کنید]

دو هفته پیش یعنی زمانی که سونی رسما موبایل اکسپریا M5 را معرفی کرد یکی از خصوصیات اصلی و قابل توجه آن، سیستم فوکوس خودکار هیبریدی اش معرفی شد که به ادعای شرکت سازنده قادر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

دو هفته پیش یعنی زمانی که سونی رسما موبایل اکسپریا M5 را معرفی کرد یکی از خصوصیات اصلی و قابل توجه آن، سیستم فوکوس خودکار هیبریدی اش معرفی شد که به ادعای شرکت سازنده قادر است در 250 هزارم ثانیه روی سوژه فوکوس کند.

تا به امروز امکان تست این قابلیت توسط سایت های خبری فراهم نشده است (این موبایل هنوز به صورت تجاری عرضه نگشته) با این همه ویدئوی جدیدی از تایوان به دست آمده که در آن قابلیت های این محصول در حوزه تصویر برداری به نمایش گذاشته شده و نشان می دهد که ادعاهای شرکت سازنده آن می توانند درست باشند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پیش از آنکه نگاهی به این ویدئو بیاندازید بهتر است که به ذکر اطلاعاتی مختصر در رابطه با قابلیت فوکوس خودکار هیبریدی بپردازیم. این فناوری همانطور که از نامش پیداست در واقع ترکیبی از دو تکنولوژی فوکوس خودکار است: نخست فوکوس خودکار مبتنی بر کنتراست و دیگر تکنولوژی مدرن اتوفوکوس تشخیص فازی.

این دو فناوری زمانی که با هم ترکیب می شوند به کاربر امکان می دهند که در کوتاه ترین زمان ممکن روی سوژه مورد نظر خود فوکوس نماید.

ویدئویی که در ادامه خواهید دید توسط یک سایت تایوانی به نام ePrice منتشر گردیده و نشان می دهد که سیستم فوکوس خودکار موبایل Xperia M5 Aqua سونی به مراتب از سیستم قدیمی فوکوس مبتنی بر کنتراست HTC One M9+ سریع تر عمل می کند.

موبایل اکسپریا M5 Aqua به خاطر بهره گیری از دوربین 21.5 مگاپیکسلی اش به خودی خود دستگاه جالبی است اما این توجه بیش از اندازه از آن جهت به تلفن هوشمند مورد بحث معطوف گردیده که دلایل زیادی دال بر کاربرد همین حسگر و البته سیستم فوکوس خودکار بسیار سریع آن در نسل های آتی موبایل اکسپریا Z وجود دارد و علاوه بر این انتظار می رود که دوربین جلویی قدرتمند این دستگاه نیز در مدل های آتی پرچمدار سونی به خدمت گرفته شود.

ناگفته نماند که براساس اطلاعات جدید، این موبایل میان رده قرار است که با قیمت حدودی 400 دلار به فروش برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • ایمان
    ایمان | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    کی وارد بازار میشه؟

  • Sasi
    Sasi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

    سونی حرف نداره تو همه زمینه ها رقیب نداره اونایی ک میگن بدرد نمیخوره باس برن خودشونو خاک کنن چون چش دیدن سونی رو ندارن ظاهر ک حرف اولو میزنه سخت افزاری همینطور.........

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی