ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۰ بدون توجه به تنظیمات حریم خصوصی کاربر به تبادل داده با سرورهای مایکروسافت ادامه می دهد

برخی از بخش های ویندوز ۱۰ (بررسی دیجیاتو) مثل کورتانا و جستجوی بینگ، حتی پس از غیر فعال شدن توسط کاربر نیز به تبادل داده با سرورهای مایکروسافت ادامه خواهند داد. این خبری است که سایت ars ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

برخی از بخش های ویندوز ۱۰ (بررسی دیجیاتو) مثل کورتانا و جستجوی بینگ، حتی پس از غیر فعال شدن توسط کاربر نیز به تبادل داده با سرورهای مایکروسافت ادامه خواهند داد.

این خبری است که سایت ars technica پس از بررسی های خود منتشر کرده و برای آن به نمونه هایی نیز اشاره کرده است، از جمله اینکه کامپیوتر مبتنی بر ویندوز ۱۰ مورد بررسی، به دفعات نسبت به ارسال فایل برای سرویس OneDrive مایکروسافت اقدام کرده، آن هم بدون آنکه حساب کاربری آنلاین این شرکت روی کامپیوتر مورد بحث راه اندازی شده باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سیستم عامل جدید مایکروسافت برخلاف نسخه های پیشین، برای بسیاری از قابلیت های خود به اینترنت وابسته است که ارتباط دائمی آن با سرورهای سازنده را اجتناب ناپذیر می کند، اما برخی عقیده دارند که این قابلیت های تازه، به قیمت از بین رفتن حریم خصوصی کاربر و با دست درازی به اطلاعات شخصی کاربران است که ممکن شده.

onedrive-windows-10-integration-1

هرچند کاربران دیگری نیز وجود دارند که بروز چنین مشکلاتی را در نتیجه تازه وارد بودن سیستم عامل جدید و اتفاقی طبیعی می پندارند که به زودی همانند موارد قبلی رفع خواهد شد، اما حقیقت اینجاست که برخی از بخش های ویندوز ۱۰، اطلاعاتی از کاربر را با سازنده به اشتراک می گذارند که می توانند برای شناسایی هویت فرد مورد استفاده قرار گیرند.

یکی از نمونه های این مورد کورتانا، دستیار صوتی سیستم عامل جدید است که حتی در صورت غیر فعال شدن توسط کاربر هم کد مورد نیاز برای شناسایی کامپیوتر کاربر را برای مایکروسافت ارسال می کند، کدی که حتی ری استارت شدن سیستم هم تغییری در آن ایجاد نمی کند.

cortana-620x350

آزمایش های سایت ars technica همچنین نشان داده که برخی دیگر از بخش های سیستم عامل جدید با استفاده از کانال های رمزگذاری نشده به سرورهای سازنده متصل می گردند، موردی که می تواند به دزدیده شدن اطلاعات درحال تبادل منجر گردد.

در پایان گفتنیست که مایکروسافت با ارسال جوابیه ای به این سایت اعلام کرده که ویندوز ۱۰ هیچکدام از جستجوهای آفلاین یا آنلاین کاربر را به سازنده منتقل نمی کند، اما از ارائه توضیحات بیشتر در مورد دلیل ادامه ارتباط بین بخش های غیر فعال شده با سرورها، خودداری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • حامد رنجبر
    حامد رنجبر | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    سلام
    اهالی ویندوز ده
    میشه بفرمایید من چطور باید از حالت safe mode در بیام؟!!
    هر کاری میکنم از این حالت خارج نمیشه!
    از طریق msconfig هم اقدام میکنم اما بعد از ریستارت دوباره همونه!

  • Reza_Abdollahi
    Reza_Abdollahi | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    تو ویندوز 10 واقعا تبادل اطلاعات بین سرور های مایکروسافت زیاد شده. سرعت نتم اومده پایین همش داره یا یه چی میفرسته یا یه چی میگیره :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی