ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سرویس استریم بازی YouTube امروز راه اندازی خواهد شد

یوتوب در حال حاضر پرطرفدارترین وبسایت ویدیویی دنیا است و گوگل (یا شاید بهتر است بگوییم آلفابت) حالا قصد دارد با عرضه YouTube Gaming روی iOS، اندروید و دسکتاپ، به پرطرفدارترین وبسایت استریم بازی هم ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

یوتوب در حال حاضر پرطرفدارترین وبسایت ویدیویی دنیا است و گوگل (یا شاید بهتر است بگوییم آلفابت) حالا قصد دارد با عرضه YouTube Gaming روی iOS، اندروید و دسکتاپ، به پرطرفدارترین وبسایت استریم بازی هم تبدیل شود. این سرویس قرار است امروز، 26 آگوست منتشر شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یوتوب گیمینگ با آرشیو بزرگی که از بازی های ویدیویی در اختیار دارد و جمعیت کثیری از استریم کننده هایی که حامی آن هستند، بیش از 25 هزار بازی را تحت پوشش قرار می دهد.

کاربران می توانند کانال هایی را دنبال کنند و مطالبی غنی و مناسب سلیقه خودشان به انتخاب یوتوب دریافت کنند. نکته جالب اینجاست که اگر کانالی را پسندیده باشید، زمان استریم آن، برای شما نوتیفیکیشن ارسال خواهد شد.

همه ی این ها بدان معناست که یوتوب در رقابتی رو در رو با توییچ قرار می گیرد. سال گذشته، آمازون تقریبا با 1 میلیارد دلار، توییچ را خریداری کرد. شایعات حاکی از آن بود که گوگل هم علاقه ای بسیار به خرید توییچ داشته.

در مجموع، ظاهر کلی یوتوب گیمینگ بسیار ساده، مسطح و جذاب است. این بخش فقط به استریم ها اختصاص دارد اما در صفحه اصلی یوتوب نیز قسمتی مختص یوتوب گیمینگ در نظر گرفته خواهد شد. برای مثال اگر کانالی را دنبال کنید، بخشی از استریم زنده ی آن همیشه در صفحه اصلی به شما نمایش داده می شود.

اسکرول که کنید تازه می توانید باقی محتوای سایت را هم ببینید. این تغییر ساختار کلی می تواند از جدیت بالای یوتوب گیمینگ حکایت داشته باشد. برای اینکه تفاوت ویدیوهای آپلود شده و ویدیوهای در حال استریم نیز قابل تشخیص باشد، نقطه ای قرمز رنگ در کنار استریم ها نمایش داده می شود.

داشتن یک صفحه مخصوص برای هر بازی، ویژگی قابل توجهی است که قرار است به یوتوب اضافه شود. با این وجود دنبال کردن ویدیوهای یک بازی خاص نیز بسیار ساده می شود و معیار دسته بندی صرفا فردی نیست که آن را استریم می کند. البته، با دست بردن به تنظیمات صفحات خود می توانید ویدیوهای زنده از یک استریم کننده خاص و تمام ویدیوهای پیشین وی را تماشا کنید.

1+Home+Feed

HikePlays یک یوتوبر شناخته شده است و در زمینه ساخت بخش گیمینگ کمک های بسیاری به یوتوب کرده. وی از نقطه نگاه یک استریم کننده حرفه ای، نقطه نظرات اش را اعلام نموده. Hike از سال 2013 فعالیت جدی خود را روی یوتوب آغاز نمود و 1.5 میلیون دنبال کننده دارد. حالا پیش از اینکه کسی بداند یوتوب در حال کار روی استریم است، مشغول انجام بازی روی شبکه ی جدید یوتوب بوده است.

بنابراین طبیعی است که او اطلاعات موثق و تازه ای در اختیار داشته باشد. هایک می گوید تقریبا ۱۰ الی ۲۰ درصد تماشای ویدیوهایش از طریق نمایش زنده بوده  اما عمده مخاطبینی که وی را دنبال می کنند، ویدیوها را پس از آپلود تماشا می کنند. در مورد توییچ اما این مسئله صادق نیست و هر چه که از این طریق می بینید همزمان در حال استریم شدن است.

متیو دی پیترو، معاون ارشد بخش بازاریابی توییچ در رابطه با یوتوب گیمینگ می گوید: «فرصت ها در زمینه ویدیو بازی ها بسیار است و دیگران هم واضحا متوجه موضوع شده اند. ما به آنچه که طی ۴ سال گذشته انجام داده ایم مفتخریم اما به آینده می نگریم. ما تخصص یافته ایم تا بهترین پلتفرم ویدیوی جهانی و اجتماعی برای گیمرها باشیم.»

با یوتوب گیمینگ، امثال Hike امیدوارند که طرفداران بیشتری پیدا کنند و طبیعتا درآمد بالاتری هم کسب کنند. بنابراین بعید نیست که یوتوب گیمینگ در بعد تجاری، نسبت به توییچ موفق تر عمل کند.

هایک در ارتباط با شغل خود می گوید: «من در ارتش بوده ام، برنامه نویس بوده ام، شغل های بسیاری را انجام داده ام. خیلی جوان نیستم ولی یک تابویی وجود دارد که اگر بگویی گیمر هستی می گویند 'اوه، تو گیمری، آسون ترین کار دنیا رو داری.' اما واقعا این طور نیست.» پیش از این نیز PewDiePie از سختی شغل خود گفته بود و اعتراض نسبت به درآمدی که دارد را بی مورد می دانست.

در هر صورت یوتوب گیمینگ امروز کار خود را آغاز خواهد کرد و نقطه عطفی خواهد بود در تاریخ دنیای ویدیوگیم و سرگرمی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Gamer
    Gamer | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    چه خوب.دیگه نیاز نیست یه ساعت بشینم این کنم اون کنم که بدون فیلتر شکن وارد یوتیوب بشم.که برم کانال های مورد علاقم رو ببینم.چون دیگا این الان اینجاست!!!!!!!

    • Gamer
      Gamer | ۹ شهریور ۱۳۹۴

      معذرت میخوام دیگا نی دیگه

  • heydar
    heydar | ۴ شهریور ۱۳۹۴

    کاش یو تیوب آزاد بود

  • مهدی008
    مهدی008 | ۴ شهریور ۱۳۹۴

    اره واقعا دوستان یه بار شما ویدیو های یوتیوب گیمرا رو نگاه کنید مثل PewDiePie, ببینید چه انرژی صرف میکنند و با چه شور و هیجانی صحبت میکنند ! یه بارم سعی کنید (وقتی کسی خونه نیست ) با وب کم لبتاب از خودتون فیلم بگیرید در حین بازی و سعی کنید با انرژی اتفاقات بازی رو شرح بدید! ببینید چقد انرژی ازتون گرفته میشه! تازه ویدیوشم اصلا پر انرژی و جذاب نیست! خیلی کار سختی انجام میدند این عزیزان ولی خوب بعضی از مردم بازی رو یه کار اسون میدونن در صدرتی که اصلا این طور نیست

مطالب پیشنهادی