ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

میلیاردری که ماینکرفت را ساخت حالا در خانه 70 میلیون دلاری اش تنها و ناراحت است

Markus Persson، خالق ماینکرفت و میلیاردری که استودیو اش با تمام متعلقات آن را با قیمت 2.5 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت، چندی بعد با خرید گران ترین خانه ی بورلی هیلز به قیمت 70 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

Markus Persson، خالق ماینکرفت و میلیاردری که استودیو اش با تمام متعلقات آن را با قیمت 2.5 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت، چندی بعد با خرید گران ترین خانه ی بورلی هیلز به قیمت 70 میلیون دلار، سوژه ی شماره یک اخبار هالیوود شد؛ بالاخره کسی پیدا شده بود که بتواند خانه ای گران تر از عمارت Jay-Z و بیانسه بخرد و او یک بازی ساز جامعه گریز است.

پس از خرید بزرگ مایکروسافت و مانور فراوان نادلا و اسپنسر روی ماینکرفت، Markus Persson ترجیح داد راه خود را ادامه دهد و وارد بازی های سازمانی نشود. او حقیقتا از این جنس نبود و نمی خواست که نقشی در پیشبرد یک شرکت داشته باشد. مدیریت از توان اش خارج بود و با ثروتی که داشت، صرفا به دنبال یک زندگی نو می گشت؛ اما مگر زندگی بهتری هم برای یک بازی ساز 37 ساله ای وجود دارد که در آن به موفقیتی جهانی رسیده؟

چند ماهی از این اتفاق می گذرد و در حالی که همه فکر می کردند این میلیاردر سوئدی در کاخ خود مشغول عیش و تفریح است، خلاف آن ثابت شد. Persson در توییتر خود احساسات اش را نسبت به زندگی بیان نمود و از افسرده حال بودن اش خبر داد. او یک مثال بارز از «پول خوشبختی نمی آورد» را به ما نشان داد و می توان مالیخولیا را در اعماق صحبت های وی حس کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی اینگونه شروع می کند: «مشکل به دست آوردن همه چیز این است که دلیل برای تلاش کردن کم می آورید و ارتباطات انسانی به علت از بین رفتن بالانس غیرممکن می شود.»

از نگاه بسیاری، Persson می تواند هر چه که می خواهد به دست آورد. او که حالا یک مرد بالغ 37 ساله است، بهترین ها را می تواند با ثروت اش فراهم کند. کمتر خواسته ی خریدنی است که وی نتواند به سراغ آن رود اما انسان ها با ارتباط برقرار کردن است که زنده می مانند.

پرسون ادامه می دهد: «با دوستان ام در ایبیزا گشت و گذار می کنیم، با آدم های مشهور مهمانی می گیریم، هر کاری که بخواهم انجام می دهد و با این وجود هیچگاه تا این حد منزوی نبوده ام.»

توضیحات بیشتر وی قانع کننده است: «در سوئد، من به کارم مشغولم و منتظر فرصت مناسب می مانم تا کار و خانواده فرصت دهند با دوستانم خوش بگذرانیم.»

وی به یک علت Mojang را فروخت و آن هم درگیر نشدن با تصمیم ها و مشکلات سخت بود. وی می گوید علاقه ای به انجام کارهای بزرگ ندارد. :«من باید [ایلان] ماسک می شدم تا دنیا را نجات دهم اما دقیقا همین تضاد دلیل آن بود که ماینکرفت را فروختم.»

آینده آنقدرها هم برای پرسون تلخ نیست و آنقدرها ناامید نیست: «آدم هایی که من را به این موفقیت رساندند می گویند طبیعی است و می گذرد. خوبه که اینطوره! فکر کنم اون موقع یک دوش بگیرم!»

24 ساعت پس از ارسال این توییت ها، پرسون علت نشر افکارش را این بیان کرد که دوست نداشته احساسات اش را پنهان کند. ثروت ناگهانی در سنین جوانی می تواند برای بعضی ها خطرات بسیاری در پی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • شهرزاد
    شهرزاد | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    کسی ایمیل این آقا رو داره من برای حرفاش یه پاسخ خیلی خوب دارم ....
    تا خودکشی نکرده بگین....

  • Soryash
    Soryash | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    دپرس بازی در نیار ، بدبخت عاشقِ هلو انجیری های بورلی هیلز شدی الان داغی نمی فهمی

  • محمد
    محمد | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    این جاست که ساده زیستی مشخص میشه وقتی همه چیز رو تو این دنیا به دست بیاری تنها و ناراحت احساس پوچی می کنی انسان باید برای خودش حد و مرض مشخص کنه

  • عبدالله
    عبدالله | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    مدیر جان. نظر من رفته برای تایید. لا اقل نیم ساعته تایید کنین. فایده اش چیه آدم این همه بنویسه بعدش نصف شب تایید بشه؟ یا حداقل نظرات کسانی که مشکل ساز نبودن رو از تایید خارج کنین

  • محمدحسین
    محمدحسین | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    پولاتو بده ب من. بزار من این همه درد ورنجتو رودوش بکشم... طرف کمبود داره والا.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی