ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل پردازنده های خانواده سری Skylake را به طور کامل معرفی کرد؛ عرضه اولین چیپ لپ تاپ آنلاک این شرکت

اینتل که اولین محصولات از ششمین نسل پردازنده های خود را در سکوت کامل و به دور از هیاهو به بازار عرضه کرده بود، حالا سرانجام عرضه رسمی این محصولات را با انتشار توضیحات کامل و معرفی محصولات ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

اینتل که اولین محصولات از ششمین نسل پردازنده های خود را در سکوت کامل و به دور از هیاهو به بازار عرضه کرده بود، حالا سرانجام عرضه رسمی این محصولات را با انتشار توضیحات کامل و معرفی محصولات موجود در این سری آغاز کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا با پردازنده های جدید سری Skylake اینتل آشنا شویم.

قبل از هرچیز باید بگوییم اینتل در طراحی پردازنده های Skylake هم اولویت اصلی خود را بیش از قدرت پردازشی صرف، روی مصرف بهینه انرژی، قدرت پردازش گرافیکی پشتیبانی از جدیدترین درگاه های موجود مثل USB Type-C و Thunderbolt 3 قرار داده است.

پردازنده های گرافیکی مجتمع سری HD 500 اینتل تا ۴۰ درصد از نمونه های استفاده شده در معماری Broadwell (مثل سری Core M) سریعتر هستند و به کمک آنها می توانید هر تعداد نمایشگر 4K که بخواهید را به شکل همزمان استفاده کنید یا محتوای با این رزولوشن را به شکل بی سیم استریم نمایید.

اینتل تقریبا همه پردازنده های خود را غیر از Celeron ها و Pentium ها در این سری به روز رسانی کرده است، که شامل پردازنده های موبایل این سازنده نیز می شوند.

سری Skylake اکنون به گزینه بسیار مناسبی برای لپ تاپ های مخصوص بازی و استفاده های گرافیکی، صوتی و تصویری به شمار می رود.

در این سری همچنین برخی از مدل ها برای نخستین بار عرضه شده اند، مثل اولین چیپ های لپ تاپ Xeon، نخستین چیپ موبایل آنلاک که یک پردازنده Core i7 چهار هسته ای با قدرت ۲.۷ گیگاهرتز است و علاوه بر آن اولین Core i5 های ۴ هسته ای با سرعت های ۲.۳ و ۲.۶ گیگاهرتز که با وجود آنها می توانید بدون هزینه گزاف و با تکیه بر امکان اورکلاک این محصولات (و البته یک سیستم خنک کننده مناسب) برای خود یک لپ تاپ مخصوص بازی دست و پا کنید.

و محصولات سری Core M که بیشترین تغییرات را در آن شاهد هستیم و این چیپ ها علاوه بر افزایش سرعت و بهینه تر شدن مصرف انرژی، از نظر اندازه هم کوچکتر و متراکم تر از همیشه ساخته شده اند.

حتی مدل نامگذاری این محصولات هم تغییر کرده و از این به بعد شاهد ارائه مدل هایی با نام های m5، Core m3 و m7 خواهیم بود که البته تفاوتشان اندک و بیشتر در زمینه اختلاف سرعت و قدرت پردازش ویدیویی است.

در مورد زمان عرضه نخستین محصولات مجهز به این پردازنده ها نیز باید بگوییم قطعاً زودتر از چند ماه آینده به دستمان نخواهند رسید، اما می توانید مطمئن باشید لپ تاپ های Alienware (برند زیرمجموعه Dell) اولین جایی خواهد بود که می توانید با خرید آنها از سری جدید اینتل استفاده کنید.

در مجموع می توان گفت برخلاف سری Broadwell که پس از عرضه آن تولیدکنندگان بسیاری به دلیل در دسترس نبودن موفق به استفاده از آن نشدند، این بار اما شرایط متفاوت است و شاهد استفاده گسترده از محصولات جدید سری Skylake خواهیم بود.

در ادامه می توانید ویدیوی اینتل برای معرفی پردازنده های نسل ششم این شرکت را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m. masoud
    m. masoud | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    چیپ ست های قویه

مطالب پیشنهادی