ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با دوربین Ricoh Theta S می توانید تجربه شخصی مشابه Street View گوگل ایجاد کنید

Theta نام دوربین کوچک و بندانگشتی اما گران قیمتی است که توسط Ricoh تولید شده و امکان ثبت تصاویر و ویدیوهای کاملا کروی را برای کاربر فراهم می کند. هرچند ارائه این قابلیت ایده جذابی به نظر می رسد، اما به دلیل ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۰

Theta نام دوربین کوچک و بندانگشتی اما گران قیمتی است که توسط Ricoh تولید شده و امکان ثبت تصاویر و ویدیوهای کاملا کروی را برای کاربر فراهم می کند.

هرچند ارائه این قابلیت ایده جذابی به نظر می رسد، اما به دلیل کیفیت ناکافی، تصاویر کروی تولید شده از عکس های این دوربین معمولا دارای نویز بوده و جزئیات چندانی نیز در آنها مشاهده نمی شد.

این مشکلی است که سازنده از ماه آینده و با عرضه مدل Theta S قصد دارد آن را رفع کند، نسخه جدیدی که در آن بهبودهای مختلفی نسبت به نسل پیشین اعمال شده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مدل تازه این دوربین با سنسور ۱۴ مگاپیکسلی خود تصاویر را با رزولوشن ۲ برابر بیشتر از قبل ثبت می کند و درجه گشودگی دهانه لنز آن نیز به f2.0 رسیده که رقمی مشابه تلفن های هوشمند امروزی است و با امکان جذب نور بیشتر، ثبت تصاویری با میزان نویز و تاری کمتر را امکان پذیر می کند، مشکلی که نسل پیشین خصوصاً در شرایط نوری تاریک به آن دچار بود.

theta

Ricoh Theta S ویدیوهای کروی حداکثر ۲۵ دقیقه ای را نیز با رزولوشن Full HD و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ثبت می کند که زماننسبت به نسل پیش ۲۰ دقیقه بیشتر است.

کاربران می توانند تصاویر کروی ثبت شده با این دوربین را علاوه بر سایت ارائه شده توسط سازنده، روی فیس بوک، توییتر، تامبلر و Streetview نیز بارگذاری کنند یا ویدیوها را روی کانال تصاویر ۳۶۰ درجه موجود در یوتوب قرار دهند.

ریکو همچنین یک اپلیکیشن کمکی در کنار دوربین خود منتشر کرده که با استفاده از آن علاوه بر کنترل دوربین از راه دور، می توانید تنظیمات دستگاه را نیز از قبیل ایزو، وایت بالانس و سرعت شاتر از طریق تلفن هوشمند خود به شکل زنده تغییر دهند.

google-street-view-app-screenshots

ماژول وای-فای دوربین نیز بخش دیگری است که مورد به روز رسانی قرار گرفته تا بتواند تصاویر و ویدیو ها را با سرعت ۴ برابر نسبت به نسل پیشین انتقال دهد.

آخرین تغییر نیز به جنس بدنه دستگاه باز می گردد که سازنده این بار برای ساخت آن از یک پلاستیک زمخت تر استفاده کرده تا امکان لیز خوردن دوربین از دست کاربر کاهش یابد.

گفتنیست دوربین Ricoh Theta S از اواخر ماه اکتبر مصادف با اوایل آبان با قیمت ۳۴۹ دلار به بازار های آسیا، اروپا و آمریکا عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    گرفتن تصویر 360 درجه با تلفن هوشمند و یا دوربین دیجیتال کار زمان بر و خسته کننده ای هست (با لنزهای معمولی باید حداقل 40 تا عکس گرفت) ولی این وسایل کار عکس گرفتن 360 را با فشردن یک دکمه انجام میدن.

مطالب پیشنهادی