ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعهد فیلیپس به حفظ سلامت کاربران و معرفی چندین دستگاه مختلف در همین راستا

به لطف پوشیدنی های پزشکی متعددی که این روزها وارد بازار می شوند و همچنین اپلیکیشن هایی که برای این منظور ساخته می شوند، پایش وضعیت سلامتی مان هیچگاه به اندازه امروز آسان نبوده است. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۵۰

به لطف پوشیدنی های پزشکی متعددی که این روزها وارد بازار می شوند و همچنین اپلیکیشن هایی که برای این منظور ساخته می شوند، پایش وضعیت سلامتی مان هیچگاه به اندازه امروز آسان نبوده است.

در نمایشگاه IFA 2015، فیلیپس طیف گسترده ای از محصولات و برنامه های خود در حوزه سلامت را معرفی کرد که با هدف خارج نمودن خدمات درمانی و بهداشتی از محدوده بیمارستان ها و همچنین شخصی سازی هر چه بیشتر آن صورت پذیرفت.

محصول نخست نوعی «ساعت سلامتی» است؛ یک اسمارت واچ که روی تحلیل داده های دریافتی از مچ دست کاربر تمرکز دارد. این گجت دارای امکانات مختلفی شامل حسگر اپتیکال اندازه گیری ضربان قلب، شتاب سنج و سنسورهای دیگر با قابلیت دنبال کردن ضربان قلب، فعالیت های بدنی و الگوهای خواب است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

فیلیپس اعلام نکرده که این ساعت از کدام سیستم عامل بهره می برد اما پیش بینی می شود که در هر صورت محصول خود شرکت سازنده باشد. بخش اعظمی از کار توسط تلفن هوشمند شما انجام خواهد گرفت و به همین دلیل برای چک کردن تمامی داده های سلامتی تهیه شده توسط ساعت به یک ارتباط بلوتوثی با آن نیاز خواهید داشت.

philips-health-watch-500x500-c

این شرکت علاوه بر ساعت سلامت خود دو پایشگر فشار خون را هم معرفی کرد که فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و همچنین ضربان قلب شما را اندازه می گیرند.

هر دوی این پایشگرها از طریق یو اس بی قابل شارژ هستند و برای استفاده از آنها نیازی به بستن تیوب های کشی به دور بازوی بیمار نخواهد بود و به همین دلیل انتظار می رود اندازه گیری فشار خون بیش از هر زمان دیگری کاربر پسند و آسان شود.

philips-arm-blood-pressure-monitor-500x500-c

فیلیپس همچنین  موفق به ساخت نوعی ترازوی تحلیلگر شده که می تواند وزن بدن را اندازه بگیرد و آنطور که این شرکت ادعا کرده، حجم چربی های بدن را تخمین زده و شاخص توده بدنی را مشخص کند.

شرکت سازنده ادعا کرده که این ترازو برای تمامی اعضای خانواده مناسب است و می تواند اطلاعات مربوط به هشت کاربر را در خود ذخیره نماید. البته باید یادآور شویم کلیت دستگاه مورد بحث شبیه به Fitibit Aria و Withings Smart Body Analyzer است که در سال های گذشته رونمایی شده بودند.

philips-body-analysis-scale-500x500-c

فیلیپس همچنین محصولات پیشرفته تری را به سبد کالاهای خود اضافه کرده که شاید به سختی بتوان آنها را در بیمارستان ها یافت و یکی از آنها Lumify نام دارد؛ نوعی دستگاه سونوگرافی موبایل که با اپلیکیشن HealthSuite آن کار می کند.

HealthSuite نخستین اپلیکیشنی است که می تواند با استفاده از یک اسمارت فون فضای درون بدن انسان را بررسی کند. اما باید یادآوری کنیم که دستگاه مذکور صرفا در اختیار بیمارستان ها و جراحان قرار می گیرد تا برای اسکن سریع بدن بیماران از آن استفاده نمایند.

philips-arm-blood-pressure-monitor-2-500x500-c

در پایان به دماسنج گوشی جدید فیلیپس می رسیم که به والدین امکان می دهد دمای بدن اطفال خود را بررسی نمایند تا مشخص شود که به آنفلانزا یا بیماری خاصی ابتلا پیدا کرده اند یا خیر.

philips-ear-thermometer-500x500-c

همه محصولات معرفی شده از سوی فیلیپس در جریان نمایشگاه IFA بر پایه پلتفرم HealthSuite Digital کار می کنند؛ نوعی برنامه مبتنی بر کلاود که داده های سلامتی دریافتی از محصولات مختلف را تحلیل کرده و پیشنهاداتی را به کاربر ارائه می کند.

پیتر نوتا نایب رئیس اجرایی فیلیپس در این رابطه گفت: روز به روز بر میزان توجه مشتریان به سلامتشان افزوده می شود و به همین دلیل نیازمند راهکارهایی هستند که آنها را سلامت نگه داشته و امکان پیشگیری از بیماری ها را برایشان فراهم می کند.

آنها می دانند که برای ریشه یابی بیماری های مزمن و سبک های زندگی ناسالم لازم است که به صورت مستمر و پویا وضعیت سلامت خود را مورد پایش قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی