ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس Google Docs حالا از تایپ صوتی نیز پشتیبانی می کند

کار با Google Docs از حالا آسان تر از همیشه می شود. گوگل روز چهارشنبه از یک سری قابلیت های جدید برای سرویس های Docs، Sheets و Slides خود رونمایی کرد که تایپ صوتی در Docs را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۰

کار با Google Docs از حالا آسان تر از همیشه می شود. گوگل روز چهارشنبه از یک سری قابلیت های جدید برای سرویس های Docs، Sheets و Slides خود رونمایی کرد که تایپ صوتی در Docs را می توان از مهم ترین آنها برشمرد.

این قابلیت جدید در اصل برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم شده، اما کلیه کاربران محصولات گوگل قادر به استفاده از آن هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

تایپ صوتی هم از طریق مرورگر کروم و هم اپلیکیشن های iOS و اندروید Docs فراهم شده. با فعالسازی این قابلیت از منوی Tools کروم، یک نماد میکروفون در صفحه Docs نمایان خواهد شد. حالا می توانید جملات خود را برای Docs دیکته کنید تا بدون لمس کیبورد، در کسری از ثانیه برایتان تایپ شوند.

همین روند برای اپلیکیشن های iOS و اندروید Docs نیز صدق می کند. طی دمویی از این قابلیت که روز چهارشنبه در دفتر سن فرانسیسکوی گوگل به نمایش درآمد، شاهد عملکرد این قابلیت جدید بودیم که توانایی تشخیص متن از فرمان هایی همچون پاراگراف جدید را داراست. گفتنی است که این قابلیت جدید از 40 زبان مختلف پشتیبانی به عمل می آورد که خوشبختانه فارسی هم جز آنهاست.

Voice-typing-video-available-640x359

کاربران نسخه اندرویدی Google Docs نیز از قابلیت های جدیدی بهره مند شده اند. ابزار جدیدی تحت عنوان Research به نسخه اندرویدی اپ یادشده اضافه گردیده که برای کاربران، امکان جستجوی مستقیم از اسناد را در گوگل فراهم می کند. با این قابلیت می توان بدون خروج از اپ Docs، در اینترنت به جستجو پرداخت و بدون اتلاف وقت تصاویر، لینک و متون مختلف را به فایل سند اضافه کرد.

قابلیت جدید دیگر، اضافه شدن بخشی است به نام See New Changes که با کلیک روی آن، Google Docs امکان دسترسی به ویرایش هایی که روی فایل در آخرین بازدیدتان انجام داده اید را مهیا می کند.

SeeNewChanges-640x359

سرویس Google Sheets هم با قابلیت Explore Sheets بروز گردیده؛ قابلیتی که داده های برگه های اکسل را برای درک بهتر به صورت خودکار آنالیز می کند. ضمنا Docs، Sheets و Slides به مجموعه ای از قالب های آماده جدید مجهز شده اند تا برای ساخت گزارشات، پروژه های علمی و تحقیقات دانشجویی کار آسان تری داشته باشید.

و در نهایت، گوگل یک افزونه کروم جدید برای معلمانی که از سرویس Google Classroom استفاده می کنند طراحی کرده که آنان را در مدیریت تکالیف درسی دانش آموزان از طریق اپلیکیشن های گوگل یاری می دهد. با افزونه جدید Share to Classrom، معلم می تواند به طور همزمان یک لینک به خصوص را برای کلیه دانش آموزانش ارسال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    این کیبوردو دوست دارن

  • حمیدعباسی
    حمیدعباسی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    خیلی عالیه

  • HotsonHor M.A.M
    HotsonHor M.A.M | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    خب بعد از اپل تو مک و حالا گوگل، امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور مایکروسافت هم این قابلیت رو بزاره ( البته اگر الآن نداره)
    خیلی جاها به درد می‌خوره و واقعا کار راه اندازه گرچه یک دور خوندن مطلب برای صحت بهتره اما باز خیلی خوبه.

مطالب پیشنهادی