ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تویوتا بودجه ای 50 میلیون دلاری را برای ساخت ماشین هایی با قابلیت «فکر کردن» تخصیص داده است

شرکت تویوتا در جریان کنفرانس خبری خود در پالو آلتوی کالیفرنیا اعلام کرد که در نظر دارد 50 میلیون دلار را صرف راه اندازی یک تاسیسات تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های استنفورد و ماساچوست کند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

شرکت تویوتا در جریان کنفرانس خبری خود در پالو آلتوی کالیفرنیا اعلام کرد که در نظر دارد 50 میلیون دلار را صرف راه اندازی یک تاسیسات تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های استنفورد و ماساچوست کند تا تکنولوژی هوش مصنوعی را به جاده ها و منازل مان بیاورد.

هماهنگی های لازم برای انجام این پروژه همکاری 5 ساله قرار است که توسط گیل پرت مدیر اسبق دفتر علوم دفاعی دارپا (آژانس پروژه های تحقیقاتی دفاعی آمریکا) صورت بگیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

خودروهایی که امروز وارد جاده ها می شوند تکنولوژی های نیمه خودکار را تا حدودی در خود دارند؛ از کنترل کروز انطباقی که فاصله ایمن ماشین تا خودروی جلویی اش را حفظ می کند تا مکانیزم پیشگیری از تغییر لاین که اتومبیل شما را بین خطوط نگه می دارد همه و همه از جمله این تکنولوژی ها هستند.

اما آنطور که پرت می گوید رسیدن به این نقطه و توسعه چنین تکنولوژی هایی بخش آسان کار بوده است. دشوارترین قسمت که تویوتا هم امید دارد با کمک استنفورد و MIT آن را نهایی سازی کند ایجاد نوعی ماشین هوشمند است که نتنها می تواند به محرک ها واکنش نشان دهد بلکه قادر است محیط پیرامون خود را مورد ارزیابی قرار داده و به شکل طبیعی و هماهنگ با راننده و این محیط تعامل داشته باشد.

نمایندگان این شرکت خودروساز در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ که به دنبال اعلام این خبر برگزار گردید اعلام داشتند که این فناوری لزوما به معنای گنجانده شدن هوش مصنوعی در تکنولوژی هدایت خودکار نیست بلکه بدان معناست که این دو تکنولوژی به هم متصل و مرتبط خواهند شد.

ماشین های خودکار برای نمونه به نوعی هوش مصنوعی نیاز دارند که بتواند با وجود ابهامات موجود در داده های نقشه یا تعاملاتش با عابرین پیاده مسیر خود را پیدا کند.

پروفسور دانیلا راس از آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر MIT و پروفسور فی فی لی مدیر لابراتوار هوش مصنوعی استنفورد در جریان این جلسه همچنین از اهداف خود در رابط با هوش مصنوعی «انسان محور» سخن گفتند.

راس در صحبت هایش به یک خودروی فرضی بهره مند از هوش مصنوعی اشاره کرد که در زمان سر حال نبودن راننده آلبوم موسیقی دلخواهش را برای او پخش می کند یا اینکه راننده را تحت نظر می گیرد تا رفتارهای تهاجمی و هر نوع حواس پرتی را در او تشخیص دهد.

هوش مصنوعی آینده همچنین متوجه خواهد شد که راننده فراموش کرده با مادر خود تماس بگیرد و با پخش کردن یک یادآور او را از این بابت مطلع کرده یا حتی کنترل ماشین را در دست می گیرد تا فرد بتواند با مادرش تماس بگیرد. این ماشین قطعا باید به اندازه کافی هوشمند باشد تا بداند که چه زمانی به صورت خودکار در عملکرد راننده مداخله نماید و در برخی موارد حتی بهتر از راننده عمل کند.

این شرکت خودروساز در پایان یادآور شده که هدفش از این همکاری [دست کم در کوتاه مدت] این نیست که خودروهای بدون سرنشین بسازد و در عوض قصد دارد ماشین های کوچکی را تولید کند که می توانند به شکلی بدون نقص و هماهنگ با افراد داخل و خارج از خودرو تعامل داشته باشند.

پرت همچنین تصریح کرده است که تکنولوژی های رباتیک و هوش مصنوعی آینده تویوتا به افراد مسن امکان می دهد استقلال خود را حفظ نموده و حرکت پذیری شان را در داخل و خارج از فضای خانه نگه دارند.

البته فعلا نمی توان برآورد دقیقی در مورد زمان عرضه ماشین های جدید تویوتا داشت، با این همه، این شرکت خودروساز اعلام نموده که ظرف سال های آتی هوش مصنوعی و همچنین خودمختاری بیشتری به محصولات تولیدی این شرکت اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • اسماعیل
    اسماعیل | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    مثلا فکر کن بیان پراید رو مجهز به هوش مصنوعی کنند.نتیجه:انقلابی در زمینه سلاح های کشتار جمعی

  • محمد
    محمد | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    اونوقت ایران دقیقا پنجاه میلیون دلارو اختصاص میده به فیلم محمد رسول الله تو این وضعیت !!!! جای این کار چه مردمی سر و سامون میگرفتن چقدر کارتن خواب سرپناه دار میشدن !

    • حامد
      حامد | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

      شما چرا همه چیز رو با هم قاطی می کنین؟چه ربطی داره؟

    • f
      f | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      مثلا اگر 50 میلیون دلار داشت میتونست رو پراید این کارو بکنه ؟ فکر میکنی مشکل پوله ؟

  • drona
    drona | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    یعنی مثلا ماشینه صبحا خودش میاد دنبال بچه ها!؟ بعد ده دقیقه قبل از رسیدن در خونه، یه نوتیف می فرسته رو گوشی والدین!؟ اگه seen نکردن زنگ می زنه تا بیدار بشن!؟ بعد بچه رو می بره مدرسه و اونجا یه نوتیف میده به دفتر مدرسه که بیایین تحویلش بگیرین!؟

    خب اینجوری بچه ها چجوری مدرسه و کلاس رو دودر کنن!؟ بیچاره ها! باز بگین تکنولوژی خوبه!

  • تایسون
    تایسون | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    شرکت به عظمت تویوتا و مدیریت فوق العادش همه را به وجد میاره.. با اصالت ترین و ارزشمند ترین برند خودروسازی

    http://www.pedal.ir/ویژه/پرفروش‌ترین-وسایل-نقلیه-ماه-آگوست-۲۰۱/

مطالب پیشنهادی