ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار دیجیتالی کمپانی چینی Baidu نیز در راه است

کمپانی چینی Baidu که به صورت معمول گوگل چین نیز نامیده می شود به تازگی از پروژه ی دستیار صوتی اختصاصی خود پرده برداشته و بنا دارد تا از این طریق رقابتی تازه را با ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

کمپانی چینی Baidu که به صورت معمول گوگل چین نیز نامیده می شود به تازگی از پروژه ی دستیار صوتی اختصاصی خود پرده برداشته و بنا دارد تا از این طریق رقابتی تازه را با نام هایی بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت و اپل آغاز نماید.

این دستیار که در روز سه شنبه و در جریان برگزاری کنفرانس Baidu World در شهر پکن معرفی شده Duer یا همان «دستیار Du» نام گرفته و بناست تا در اپ جستجوی اندرویدی شرکت مورد بحث که به صورت پیش فرض در تلفن های تولیدی همین برند نصب می گردد حاضر باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برند چینی یاد شده سابقه ای بسیار طولانی در زمینه ی تحقیقات مرتبط به هوش مصنوعی داشته و شاید تنها نام برخواسته از سرزمین اژدهای سرخ باشد که بتواند با غول های آمریکایی در این زمینه مقابله نماید.

Duer امکان سفارش آنلاین غذا برای کاربران چینی را فراهم آورده و بستر مناسبی را مهیا می کند تا ابزارهای خانه های هوشمند شان را کنترل کنند و ضمناً آنها در اپهای مختلف نیز می توانند فرمان های صوتی گوناگونی را اجرایی نمایند. گفتنی است که از شواهد اینطور به نظر می رسد Baidu به جد مشغول بسط و توسعه ی برنامه های خود در رابطه با اینترنت اشیاء بوده و دستیار دیجیتالی اش هم طی این برنامه ها نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

شرکت چینی مورد اشاره همانند همتای خود در مانتین ویو اپلیکیشن های اختصاصی ویژه نقشه و مسیریابی، خرید گروهی و... دارد و سعی نموده تا دستیار دیجیتالی اش را نیز در آنها ادغام کند و حضورش را چشم گیر نماید.

بد نیست بدانید دستیار Baidu توانایی شناسایی و دسته بندی تصاویر را نیز داراست و در حین انجام اینکار عملکرد به مراتب بهتری در قیاس با راهکارهای مشابه مایکروسافت و گوگل به نمایش می گذارد.

همچنین چینی ها قصد دارند در آینده ای نزدیک و تا پیش از پایان سال جاری ضمن همکاری با شرکت خودروسازی BMW از اتومبیل های خودران شان هم که بر مبنای فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خانگی شان توسعه یافته اند نیز رونمایی به عمل آورند.

Baidu‌ به شدت در حال پیشرفت بوده و حتی رفته رفته ممکن است برای حضور جدی تر و پر رنگ تر در غرب نیز ابراز تمایل کند؛ موضوعی که به یقین برای بسیاری از نام های بزرگ فعلی دره ی سیلیکون خوشایند به حساب نمی آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    اشتباه نکنید تو نرم افزار شرکت شاخی هست آنتی ویروسش که فوق العاده بود . کاملا هم رایگان بود . هم گرافیکی هم ویروسارو همرو شناسایی میکرد هر ماهم اپدیت میشد کاملا رایگان .

  • Mohammad
    Mohammad | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    جوک جالبی بود.
    اولا اینکه این چشم تنگای مارمولک خور چی تو کلشون دارن که بخوان با غولای تکنولوژی دنیا رقابت کنن؟
    نه استراتژی
    نه سرمایه
    نه حداقل چیزی که جلب توجه کنه شما برید یه سر به سایتشون بزنین همه کلماتشون چینیه.
    من نمیدونم با چه هدفی این سایتو تاسیس کردن؟؟؟؟؟؟
    به قول hublot جاسوسم هستن...
    تکنولوژی و استراتژی فقط گوگلو اپلو مایکروسافت...

مطالب پیشنهادی