ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل یک مقلد درجه یک است؛ آیا آیفون 6 اس پیشرفتی هم دارد؟

اپل دورانی طولانی، سلطان نوآوری بود و هیچ شرکتی از شرق و غرب توان رقابت با انبوه ایده های جدید و به موقع اپل را نداشت. شرکتی که استیو جابز رهبر آن بود، با ارائه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

اپل دورانی طولانی، سلطان نوآوری بود و هیچ شرکتی از شرق و غرب توان رقابت با انبوه ایده های جدید و به موقع اپل را نداشت. شرکتی که استیو جابز رهبر آن بود، با ارائه محصولاتی متنوع زندگی مان را تغییر داد، iMac، آیفون، مک بوک. آن زمان، اپل متفاوت فکر می کرد.

اما مراسم های امروزی اپل صرفا نشان می دهند که اپل چگونه از یک مولد تبدیل به مقلد شده. مراسم رونمایی از آیفون 6 اس نیز استثنایی نبود و اگرچه محصولات معرفی شده فوق العاده بودند و قطعا در لیست خرید میلیون ها نفر قرار دارد، اما عمدتا پیش از این توسط دیگران انجام شده بود.

تقریبا ربع قرن طول کشید تا کامپیوترهای شخصی به کامپیوترهای همراه بدل گردند و تا انقلاب بزرگ بعدی، حداقل باید ربع قرن دیگر منتظر بود و شاهد عرضه محصولات مشابه ماند. اپل از دیگران کپی می کند، دیگران از اپل کپی می کنند و این جریان ادامه دارد اما سوال اصلی اینجاست: در جولانگه مقلدین، کدام یک بهترین ها را می سازند؟

در ادامه برخی از این طرح ها را با یکدیگر از زبان نویسنده وبسایت FastCompany مرور می کنیم.

اپل Pencil (سپتامبر 2015) در برابر FiftyThree Pencil (نوامبر 2013)

3050943-inline-s-1-ipad-pro-pencil

نام این محصول گران قیمت و جدید به تنهایی برای آنکه صدها توییت پشت هم بر ضد اپل منتشر شود کافی بود. شرکت FiftyThree سال 2013 قلمی ساخته بود که تحت عنوان Pencil شناخته می شد و حالا قلم اپل هم دقیقا Pencil نام دارد.

اما آیا قلم کوک بهتر است؟ با استنداد به دموهای نمایش داده شده در مراسم، قلم اپل فوق العاده است. تاخیر تقریبا غیر قابل مشخصی در زمان پاسخگویی قلم و آیپد وجود دارد که همین مسئله پیشرفتی قابل توجه محسوب می شود. به غیر از این، قلم FiftyThree هر چه که Apple Pencil ارائه می دهد را دارد. هر دو می توانند درجات مختلف فشار را برای ایجاد خط های نازک و ضخیم تشخیص دهند.

در زمینه کارایی محصول، هر دو محصول ویژگی های خاص خود را دارند. Apple Pencil درون یک پورت لایتنینگ برای شارژ شدن قرار می گیرد در حالی که محصول FiftyThree نیاز به باتری دارد. نکته قابل تامل این است که با 15 ثانیه شارژ قلم اپل، می توانید 30 دقیقه از آن بهره ببرید. نهایتا، زمانی که هر دو قلم به نهایت شارژ خود برسند، قلم اپل 12 ساعت و قلم FiftyThree نود روز دوام می آورد.

FiftyThree یک پاک کن هم در انتهای دیگر قلم خود ارائه می دهد که متاسفانه اپلی ها آن را یا فراموش کرده اند یا از نظرشان کاربری نداشته. در مورد طراحی، هر دو شرکت سبک و سیاق خاص خود را برای جذب مخاطب داشته اند. FiftyThree از آلومینیوم صیقل خورده و اپل هم از همان طراحی مخصوص جانی آیو بهره برده.

اسمارت کیبورد (سپتامبر 2015) در برابر کاور تایپ مایکروسافت برای سرفس پرو (فوریه 2013)

کیبرد آیپد پرو ipad pro keyboard

اپل از صفحه رسمی کیبورد هوشمندش نوشته: «تنها چیزی که دوباره اختراع نکردیم، الفبا بود.»

حقیقتش را بخواهید این جمله چندان اساس و اعتبار ندارد. اپل کیبوردهای فابریکی را برای تبلت دوباره اختراع نکرده. پیش از این هم مایکروسافت Surface Pro Type Cover را ساخته بود (که البته فقط یکی از چندین مورد است).

کیبورد کاورها سال ها مورد استفاده قرار گرفته اند و محصول جدید اپل چیز جدیدی برای ارائه ندارد که پیشینیان تاکنون نداشته باشند. حتی در مقایسه با Surface Pro Type Cover، اسمارت کاور اپل ترک پد هم ندارد.

ریموت سیری (سپتامبر 2015) در برابر کنترلر وی (نوامبر 2006) و ریموت فایر تی وی (آپریل 2014)

3050943-inline-i-1-apple-copy

من واقعا طرفدار اپل تی وی هستم. در حقیقت، بعد از آیفون ام، اپل تی وی بیشترین دستگاهی است که از آن استفاده می کنم. فوق العاده از رونمایی اپل تی وی جدید، بازی های آنی و ریموتی که برای کنترل صوتی در نظر گرفته شده هیجان زده ام. اما واقعا اکثر آن ها را پیش از این در محصولات دیگر هم دیده ام.

ریموت جدید اپل تی وی که رسما ریموت سیری نام نهاده شد، سطحی لمسی در قسمت بالایی دارد و پایین آن نیز دکمه های فیزیکی قرار گرفته اند. شایسته است که از سطح لمسی روی کنترلر تقدیر کنیم، چرا که برای اولین بار روی کنترلرها قرار گرفته اما دو ویژگی بزرگ دیگری ریموت سیری یعنی کنترل صوتی و استفاده از آن به عنوان کنترلر حرکتی برای بازی ها، پیش از این بارها استفاده شده.

اول از همه، آمازون فایر تی وی، قابلیت کنترل صوتی را سال هاست که ارائه می دهد. می توانید دکمه میکروفون آن را فشار داده و هر چه که می خواهید تماشا کنید را به زبان آورید. البته باید در نظر داشت که فایر تی وی فقط می تواند درون مجموعه Amazon Instant Video به جستجو بپردازد در حالی که سیری تمام شبکه ها را تحت تسخیر خود در آورده.

به عنوان یک کنترلر بازی، ریموت سیری تقریبا از هر کنسولی که امکانش بوده الهام گرفته. از Wii گرفته تا Roku و آن ها را بهتر و بهتر کرده است.

تصاویر زنده (سپتامبر 2015) در برابر GIF ها (1987)

dsc2354-1

اپل از لو رفتن یک قابلیت ساده ی آیفون جدید پیشگیری کرد. Live Photos یا تصاویر زنده قابلیتی است که با استفاده از تکنولوژی فورس تاچ یا 3D Touch امکان پذیر می شود. در نگاه اول آن ها تصاویری معمولی هستند اما وقتی با فشار بیشتری روی آن ها نگه می دارید، تصاویر به حرکت در می آیند.

البته ویژگی مذکور آنقدرها هم بزرگ و چشمگیر نیست که بخواهیم در ارتباط با آن عبارت تقلید را به کار ببریم اما در حقیقت 38 سال پیش، CompueServe با ساخت GIF های انیمیت شده این ویژگی را ممکن کردند.

اپل واچ (سپتامبر 2015) در برابر یک ساعت (حوالی 1570 میلادی)

new-iphone-6s-apple-tv-ipad-pro-more-everything-you-need-know.w654

اپل مراسم خود را با نشان دادن قطعات ساعت هوشمندش آغاز کرد. خبری از اپل واچ 2 نبود اما چند بند جدید و رنگ های زیبای متفاوت، گزینه های اپل بودند.

بدون شک، اپل واچ قطعه ای ارزشمند و دوست داشتنی است و تمام این تعاریفی که از آن می شنوید سزاواراش بوده و هست. اما آیا اپل واچ از یک ساعت معمولی بهتر عمل می کند؟ برای مثال ساعت های Storm را ببینید، نه تنها فوق العاده زیبا هستند بلکه در طرح ها و مدل های مختلف هم آماده ی فروش اند.

آنقدر بندهای مختلف برای آن ساخته شده که هر زمان اراده کنیم می توانیم عوض شان کنیم. ساعت را به طور کاملا دقیق اطلاع می دهند و باتری ای دارند که سال ها کار می کند. اپل واچ فوق العاده است، یک کامپیوتر کوچک که کارهای جالبی انجام می دهد اما چرا این همه دردسر را باید تحمل کرد و مرتبا آن را 18 ساعت یک بار شارژ کرد وقتی که بیشترین استفاده از آن، دیدن ساعت است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (82 مورد)
  • مهدي
    مهدي | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    براي نظرتون احترام قائلم
    ولي فكر نميكني تا هدف تخريب نوشته شده، نه نقد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی