ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

اپل اپلیکیشن های آلوده به بدافزار را از روی اپ استور حذف می کند

روز گذشته خبری را در رابطه با ورود نوعی بدافزار به اپ استور اپل منتشر کردیم، حالا اهالی کوپرتینو بعد از تایید نخستین نقض امنیتی صورت گرفته توسط این کد مخرب اعلام کرده اند که اپ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز گذشته خبری را در رابطه با ورود نوعی بدافزار به اپ استور اپل منتشر کردیم، حالا اهالی کوپرتینو بعد از تایید نخستین نقض امنیتی صورت گرفته توسط این کد مخرب اعلام کرده اند که اپ های آلوده را از فروشگاه مجازی خود حذف خواهند کرد.

این بدافزار که تحت عنوان XcodeGhost از آن یاد شده است با متقاعد نمودن توسعه دهندگان به استفاده از نسخه اصلاح شده Xcode (نرم افزار مورد استفاده برای ساخت برنامه های ویژه iOS و مک) به برخی اپلیکیشن های iOS راه پیدا کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کریستین موناگان سخنگوی اپل در این رابطه اظهار داشت: «ما اپلیکیشن هایی که تصور می کردیم با این نرم افزار ساختگی توسعه یافته اند را از روی اپ استور حذف کردیم و هم اکنون مشغول همکاری با توسعه دهندگان هستیم تا مطمئن شویم که نسخه درستی از Xcode را برای تهیه اپلیکیشن های خود مورد استفاده قرار می دهند.»

در میان جالب توجه ترین اپ های آلوده می توان به مواردی نظیر وی چت، اپ محبوب اسکن کارت ویزیت به نام CamCard، و همچنین نرم افزار رقیب اوبر در چین موسوم به Didi Chuxing اشاره کرد.

وی چت که ماهیانه 600 میلیون کاربر فعال دارد در بیانیه ای اعلام کرده این کد مخرب صرفا نسخه قبلی اپلیکیشن آن را که در تاریخ 10 سپتامبر منتشر شده بود تحت تاثیر قرار داده و نسخه جدیدتر که دو روز پیش ارائه گردید کاملا پاک است.

شرکت امنیتی Palo Alto Networks پس از برررسی XcodeGhost به این نتیجه رسید که نرم افزار مذکور توانسته دیالوگ های فیشینگ ساختگی را ایجاد کند، URLها را باز کند و عمل خواندن و نوشتن داده های موجود در کلیپ برد را انجام دهد و در نتیجه همین توانایی ها باعث شد که این شرکت آن را یک بدافزار «بسیار مخرب و خطرناک» بخواند.

گفتنی است که تاکنون شواهدی دال بر سرقت اطلاعات کاربران با استفاده از اپلیکیشن های آلوده مطرح نشده است اما XcodeGhost از آن جهت می تواند نگران کننده باشد که نشان داد چطور می شود از توسعه دهندگان رسمی به عنوان حامل یا ابزاری برای انتقال نرم افزارهای مخرب استفاده نمود و استراتژی بررسی کد اپل را دور زد.

رایان آلسون در مصاحبه با رویترز اظهار داشت که نسخه تصعیف شده Xcode از سروری در چین آمده و چون دانلود آن نسبت به نسخه رسمی و رایگان ارائه شده در اپ استور اپل سریعتر صورت می گرفته، احتمالا از آن استفاده هم شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • ali
    ali | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    شما نمیخواین بحث ios و android تموم کنین بسه دیگه هرکی طبق سلیقش هرچی میخواد بخره دیگه چرا میزنید تو سر هم

  • رضا
    رضا | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    اروین این حرف بود الان؟ مورد اولی که باید یادت بدم اینه که به گوگل بگی بره گندکاری شکستن پسورد تو اخرین نسخه هنگرویدتو درست کنه بعدشم هر اپدیتی یه مزایایی داره و گاهی اوقاتم امکان داره یه مشکلاتی پیش بیاد که با یه اپدیت همش حله و طبیعیه... محمد حرفت لایک داشتااا داداش ۹۷ درصد!!! هنگروید هنوز نمیتونه با وینفون رقابت کنی چ برسه به ios!!! هنگروید ارزشی نداره که بخوایم اصلا راجبش بحث کنیم با خدایی نکرده با گنده ترای خودش مقایسش کنیم هه...

    • آروین
      آروین | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

      وی چتت رو آپدیت کردی؟

  • ali9zafar
    ali9zafar | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    نه تروخدا بیا براش تبلیغ کن بگو دانلودش کن
    خب وظیفشو انجام میده
    همچین تیتر زدید انگار مثلا یه شاهکاری کرده

    • نیما
      نیما | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

      مگه كسي گفته شاهكار كدره ؟؟
      گفته حذف كرده و خبر داده
      ميخواي چجوري بنويسه ؟؟

      • ali9zafar
        ali9zafar | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

        عزیزم
        هم گوگل سال هاست اینکارو میکنه
        هم مایکروسافت
        هم قبل ازین خود اپل اینکارارو کرده بارها
        خبر دادن داره دیگه؟؟؟؟؟

  • محمد
    محمد | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    انتی ویروس؟؟ ios؟؟؟؟؟ مگه هنگرویده؟!!!!!! بالاترین امنیتو فعلا حالا که ای او اس داره یکی بیاد هنگرویدو بگیره که ۹۷ درصد بد افزارارو تو کل سیستم عاملا داره!!!!!!
    بدبخت گوگل پلی!!!!
    بد بخت تر هنگروید!!!!!!!
    بدبخت ترینم باز هنگروید :l

    • آروین
      آروین | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

      هرهرهر با ای او هنگ 9 چیکار میکنی؟

    • بــــی طَـــرَف
      بــــی طَـــرَف | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

      حرفی ندارم :-|
      شما با iO HANG و Hangroid خودتون خوش باشید. ما بریم سراغ iOS و Android خودمون :-) شما در هر دو سیستم عامل اگه از فروشگاه های معتبرشون دانلود کنید هیچ مشکلی نداره. اگه هم داشته باشه مثل همین برافزار Xcode خیلی کم هست و توسط خود شرکت قابل پیگیری هستن :-)

    • مهمان ناخوانده
      مهمان ناخوانده | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

      یه دکتر برو

  • Morteza
    Morteza | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    الان یه بنده خدایی هست میاد اینجا هول میشه 5 تا کامنت طولانی پشت هم میذاره و ...

  • Shahriar
    Shahriar | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    حداقل یه آنتی ویروس هم نذاشتن که استفاده کنیم برای ios،ورادشتن زرتی همه رو حذف کردن!!!

  • ناشناس
    ناشناس | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    خنده داره

مطالب پیشنهادی