ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلی استیشن یکی از «صمیمانه ترین» برندهای حال حاضر جهان است

ما در آینده ی سایبری زندگی می کنیم؛ این بدان معناست که ما با برندهای معتبر، ارتباط شخصی داریم. حالا افرادی پیدا شده اند که میزان نزدیکی ما با کمپانی های مختلف را اندازه گیری ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ مهر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

ما در آینده ی سایبری زندگی می کنیم؛ این بدان معناست که ما با برندهای معتبر، ارتباط شخصی داریم. حالا افرادی پیدا شده اند که میزان نزدیکی ما با کمپانی های مختلف را اندازه گیری کرده اند.

بنابر گزارش MBLM، پلی استیشن سونی، در رتبه ی سوم «صمیمانه ترین برند» برای رده ی سنی 18 تا 34 قرار گرفته است. این رتبه با فاصله ی کمی، پایین تر از آمازون و اپل به دست آمده. اگر درست نمی دانید که معنای صمیمیت در این نوشته چیست، MBLM آن را رابطه ی سفت و سخت میان یک شخص و یک برند توصیف کرده که در نهایت موجب پیشرفت صنعت و تجارت می شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شواهد بسیار زیادی در سال های اخیر نشان داده که ارتباط عمیقی میان سونی و گیمرها وجود دارد و کنسول پلی استیشن 4 این شرکت، با سرعت بسیار بیش تری نسبت به کنسول های دیگر سونی می فروشد. بازار جهانی گیمینگ، چیزی در حدود 100 میلیارد دلار ارزش دارد و سونی ثابت کرده که با برقراری ارتباط درست با مصرف کنندگان، می توان بخش مهمی از این بازار را تصاحب کرد.

MBLM در کمک کردن به کمپانی ها برای رشد و پیشرفت برندهایشان تخصص دارد؛ بنابراین مسلما برای آن ها مهم است که مردم نیز درکی از این مسئله داشته باشند. به عنوان بخشی از گزارش نهایی، MBLM تعداد 6.000 مصرف کننده را از سراسر ایالات متحده، مکزیک و ایالات متحده عربی انتخاب کرد. در نهایت، این افراد حدود 54.000 ارزیابی مختلف درباره ی برندهای متعدد ارائه دادند. به گفته ی MBLM، این کار به آن ها اجازه داد تا از احساسات افراد نسبت به کمپانی هایی مشخص باخبر شوند.

آمازون، که حالا عمیقا وارد تجارت گیمینگ شده، در رتبه ی اول قرار گرفت؛ زیرا براساس تحقیق ها، این شرکت توانسته نوعی فضای مقدس برای کاربرانی که دائما با آن ها در ارتباط است فراهم آورد. آمازون سطحی از کمال را پدید آورده که کاملا با راه و روش های زندگی رده ی سنی 18 تا 34 هم خوانی دارد.

بخش پلی استیشن سونی از تاکتیک های دیگری بهره می برد. محصول این شرکت، یعنی پلی استیشن 4، تفاوت چندانی با اکس باکس وان مایکروسافت ندارد. هر دو سیستم بسیاری از بازی های مشابه را با عملکردی نسبتا مشابه اجرا می کنند. این کنسول ها حتی قابلیت های یکسانی مانند پلی استیشن پلاس و اکس باکس لایو گلد دارند.

اما مسیر سونی در بخش پیغام رسانی و فرهنگ، از مایکروسافت جدا می شود.

در حالی که مایکروسافت، در روزهای نخست معرفی اکس باکس، خود را در چاله ای از سیاست های مختلف می انداخت، سونی با عرضه ی ویدئوهای این چنینی، کار را برای برای مایکروسافت سخت تر می کرد:

چنین پیغام هایی از طرف سونی، سبب شد که پلی استیشن 4 به عنوان برندی شناخته شود که گیمرها را «درک می کند» و این تفکر هم چنان هم وجود دارد. این مسئله، خلاف سیاست های اشتباه مایکروسافت در قبال موضوعاتی که از نظر گیمرها مشکل آفرین بود، است. همان طور که اشاره شد، این روزها دیگر تفاوت چندانی میان اکس باکس وان و پلی استیشن 4 وجود ندارد. با این حال پلی استیشن پیش از این توانسته قلب ها و ذهن ها را مال خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • Mohammadmahdi_Sefatzadeh
    Mohammadmahdi_Sefatzadeh | ۲۴ مهر ۱۳۹۴

    متولد 80م
    اولین چیزی ک داشتم PS1 بود و از همه بیشتر PEPSI_MAN& CRASH رو دوست داشتم
    بعد PS2 واینبارم CRASH و COD و NFS
    (بعد فقط PS3 رو بازی کردم نداشتم خیلی حال میداد)
    و در آخر الآن PS4 دارمو خیلی باحاش حال میکنم ولی قیمت بازیاش دهنمو سرویس کرده اکثر بازیام FREE ه و فقط 2تا فیزیکی دارم البته میخوام بازم بخرم(پول گیرم اومده)

  • محمد
    محمد | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    سلام دوستان لطفا به سوالم پاسخ بدید من میخوام یه ایکس باکس و یه پی اس فور بگیرم میخواستم اگر میشه لطفا یه فروشگاه معتبر در تهران بهم معرفی کنید که همه خدماتی در این باره با بالاترین کیفیت داشته باشه مرسی

    • sina
      sina | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

      Digikala.com

  • سعيد
    سعيد | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    والا جي ال ايكس تو ايران محبوب ترين برند حال حاضر با اين جوك ها و...كه براش ساختن...خخخ

  • zoro
    zoro | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    ولى لذت بازى با كنسول يه چيز ديگس.

  • تایسون
    تایسون | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    مسیر کنسول و pc کلا از هم جداست و نمیشه گفت دنیای گیم مدیون کدومه اما همگی هیچ یادمون نره کنسول های بازی مارو وارد دنیای گیم کردن. سگا، میکرو، پلی استیشن همون چیزهای بودن که از 20 سال پیش بهترین تجارب گیمینگ را در اختیار ما گذاشتن. برفرض اگر کنسول ها نبودن آمار گیمرها الان نصف اینم نبود چون همون کنسول ها افراد بیشماری را وارد این عرصه کرده.

    • Divan Greedy (아이유)
      Divan Greedy (아이유) | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

      گیم ها با پی سی ساخته می شن ، پی سی نبود الان گیمی هم نبود / هر چند همیشه گیم ها توی پی سی وجود داشتن از زمان های سگا ، میکرو و ....

      • تایسون
        تایسون | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

        مهم نیست با چی میسازن.. مهم اینه که از قدیم کدوم پرطرفدار بوده و اکثرا باهاش حال کردن... کنسول وسیله ایه که بواسطه ساختارش هیجان چند برابر بیشتری از pc به آدم میده. همیشه بازیها روی کنسول بیشتر خاطره میشن تا pc. منکه انتخابم کنسوله و این باید یه نظرسنجی با جامعه چند صد هزار نفری صورت بگیره تا بگیم کنسول بهتره یا pc.

        • تایسون
          تایسون | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

          و اینم بگم که این کنسول ها هستن که انگیزه ساخت بازی را به بازساز ها القا میکنند. یکی از دوستان هم در پایین اشاره کرد دنیای گیم مدیون سونیه که کاملا درست گفت. پلی استیشن برای خیلی ها فراتر از یه دستگاه سرگرمی بوده و خیلیا به چشم یه دوست واقعی و صمیمی بهش نگاه کردن از بدو تولدش تا الان. پلی استیشن عین خود سونی یک فلسفه ست در دل تکنولوژی...

          • Divan Greedy (아이유)
            Divan Greedy (아이유) | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

            پست بعد جوابتو دادم / ای بابا دوست من می گه چند وقته دوست دختر پیدا کرده نگو منظورش با ps4 بوده / بسه عزیزم خیالات هم حدی داره ، خوبه ایکس باکس از نظر سرگرم کردن خیلی خیلی امکانات بیتشر داره ، تلویزیون و .... خود سونی بارها اعلام کرده که پلی استیشن دستگاهی صرفن برای بازی کردنه / کنسول ها هستن که انگیزه می دن ؟؟ اگر پی سی نبود الان کنسولی هم وجود نداشت که بخواد انگیزه بده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی