ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

4 ویژگی افراد درونگرا که آنان را تبدیل به رهبران قابلی می کند

تصویر کلاسیک یک رهبر خوب، فردی سرزنده و سرشار از کاریزماست که با انرژی فوق العاده ی خود می تواند هر کسی را به پیروی از عقایدش ترغیب کند. اما این افراد خوش مشرب، تنها ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

تصویر کلاسیک یک رهبر خوب، فردی سرزنده و سرشار از کاریزماست که با انرژی فوق العاده ی خود می تواند هر کسی را به پیروی از عقایدش ترغیب کند. اما این افراد خوش مشرب، تنها کسانی نیستند که در رهبری قابلیت های چشمگیری از خود نشان می دهند.

درونگرا ها به گفته ی لوری هلگو، نویسنده ی کتاب «قدرت درونگرایی»، با اینکه از این کاریزمای بیرونی بی بهره اند، چه بسا رهبران بهتری باشند. از برخی خصوصیات ذاتی درونگراها می توان برای کانالیزه کردن انرژی کارکنان و خلق نتایجی قدرتمند استفاده کرد.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید

هلگو عقیده دارد افراد درونگرا توانایی های قابل توجهی برای رهبری دارند که نباید از آنها غافل شد. برخی از این توانایی ها عبارت اند از:

1- مهارت گوش کردن

درونگراها برای پذیرا شدن صحبت های دیگران ظرفیت بالایی دارند. هلگو در این باره می گوید: «ما اغلب اوقات رهبران را افرادی برونگرا، با توانایی خارق العاده در سخنوری و هدایت جمع تصور می کنیم. اما توانایی درونگراها در پذیرا شدن دیگران، گوش کردن به آنان و در نظر گرفتن جنبه های مختلف مسائل، اغلب دست کم گرفته می شود». از آنجایی که درونگرا ها نیاز ندارند در مرکز توجه جمع باشند، معمولاً پیش از تصمیم گیری از نظرات دیگران بهره مند می شوند.

2- تفکر عمیق

درونگراها معمولاً دوست دارند مدت زیادی را در تنهایی به تفکر بپردازند. رفتن به یک اتاق خلوت برای پرداختن به تمام جنبه های موضوعات، ویژگی مشترک اکثر افراد درونگراست که می تواند برای رهبران یک مزیت محسوب شود. این تفکر همه جانبه و عمیق، کمک می کند دیگران نیز به توانایی مدیر خود در اجرای طرح های مختلف، اعتماد بیشتری داشته باشند. تنها خطر موجود این است که درونگراها معمولاً به صورت ذاتی تمایلی به در میان گذاشتن ایده ها و تفکراتشان با دیگران نشان نمی دهند؛ مگر آنکه تمام جزئیات آن را با دقت بررسی کرده و ایده ی مورد نظر را کاملاً پخته باشند. به قول هلگو «درونگرا ها دوست دارند مسائل را در ذهن خودشان حل و فصل کنند. بنابراین اکثر آنها کل این فرایند را در ذهنشان تلنبار می کنند و آن را با کسی شریک نمی شوند».

3- حضوری آرامش بخش

از آنجا که درونگرا ها قادرند با کمترین محرک بیرونی به بهترین نحو کار کنند، محیط های تحت رهبری شان معمولاً آرام و بی سر و صداست. شخصیت آرام رهبران درونگرا، مخصوصاً در دوران بحران، به زیردستانشان قوت قلب مضاعف می دهد.

4- آمادگی

به عقیده ی هلگو، درونگرا ها معمولاً آماده تر از برونگرا ها هستند. این از تمایل آنان به حل و فصل کردن موضوعات در تنهایی ناشی می شود. هلگو می گوید «فرد درونگرا، همیشه فکر شده و آماده حاضر می شود. سرهم بندی کردن جزو توانایی های آنها نیست».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • mehran12345
    mehran12345 | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    سلام
    دوستی گفتن درونگراها افسرده هستن اما باید بدونیم که لازم نیست برای دنیایی که براتون قابل درک نیست تفسیر ارائه کنین.
    وقتی میگیم کسی درونگراست یعنی از بعضی کارهایی لذت میبره که شما نمیبری پس دلیل بر افسرده بودن اون نیست. تازه اکثرا درونگراها خیلی هم شادن. و اینکه بعضی ها شنیدم میگن من درونگرا هستم اما رنج میبرم ازین حالت!!! مثل اینکه بگی من دوس دارم اینجوری باشم اما رنج میبرم. اگه وضعیتت اینجوریه و دوست نداری اونجوری باشه پس درونگرا نیستی فقط شرایط بیرونیت با درونگراها یکی شده نه خود باطن و علایقت.

  • شمس دوم
    شمس دوم | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    ممنونم استفاده می کنم.

  • حمید
    حمید | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

    اگر دو رفتار و عملکرد درونگرایی و برونگرایی را با هم مقایسه کنیم می بینیم افراد درونگرا خدمت بیشتری به بشریت کرده اند. تقریبا تمامی دانشمندان و مخترعان افرادی درونگرا بوده اند. افراد برونگرا از اطرافیان انرژی میگیرند و در صورت بی توجهی بشدت ضربه می خورند در حالیکه افراد درونگرا افرادی خود ساخته هستند و شرایط بیرونی تأثیر آنچنانی برآها ندارد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی