ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاسخ رسمی اپل به تفاوت عملکرد چیپست های آیفون 6 اس

چیپست A9 به کار رفته در آیفون 6 اس توسط دو شرکت سامسونگ و TSMC ساخته شده است. اگر به خاطر داشته باشید، چند روز پیش طی مطلبی عنوان کردیم که عملکرد این دو چیپست ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۱:۲۸

چیپست A9 به کار رفته در آیفون 6 اس توسط دو شرکت سامسونگ و TSMC ساخته شده است. اگر به خاطر داشته باشید، چند روز پیش طی مطلبی عنوان کردیم که عملکرد این دو چیپست با یکدیگر متفاوت است.

بر اساس آزمایش های انجام شده، مشخص گشته است که چیپست ساخته شده توسط TSMC عملکردی سریع تر دارد و ضمن تولید گرمای کمتر، از مصرف باتری بهینه تری نیز برخوردار است.

نکته جالب اینکه سامسونگ چیپست های سفارش داده شده توسط اپل را با تکنولوژی ۱۴ نانومتری تولید کرده است. بر روی کاغذ این تکنولوژی در مقایسه با سیستم تولید ۱۶ نانومتری TSMC گزینه برتر به حساب می آید، اما در عمل این چیپست های شرکت تایوانی است که عملکرد بهتری را از خود بر جای می گذارد.

در این میان عمر باتری موضوع بسیار مهمی به حساب می آید. مقایسه این دو چیپست با یکدیگر نشان داده است که آیفون های مجهز به چیپست TSMC تا دو ساعت عمر باتری بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند.

این تفاوت آنقدر فاحش است که حتی اپل را نیز به واکنش واداشته است. به تازگی یکی از سخنگویان اپل در این رابطه چنین گفته است:

«چیپ A9، که توسط اپل طراحی شده و در آیفون 6s و 6s plus به کار رفته، پیشرفته ترین چیپست دنیا است. هر چیپی که توسط ما استفاده می شود، از استانداردهای بسیار سختگیرانه اپل برخوردار است تا بتواند عملکردی بی نظیر و عمر باتری فوق العاده ای را در اختیار شما بگذارد. فارغ از ظرفیت، رنگ و مدل آیفون 6s این حساسیت ها در تمامی محصولات اعمال می شود.

آزمایش هایی که در آن ها پردازنده با فشار زیاد به کار گرفته می شود تا بر اساس آن عمر باتری مشخص شود، نشان دهنده نحوه مصرف در دنیای واقعی نیستند. این آزمایش ها برای مدت زمانی طولانی، فشار بسیاری را به CPU وارد می کنند و شرایطی را به وجود می آورند که توسط کاربر واقعی هرگز تجربه نمی شود.

آزمایش های ما و اطلاعاتی که از کاربران به دست آورده ایم، نشان داده است که تفاوت عمر باتری آیفونها با یکدیگر تنها ۲ تا ۳ درصد است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • سپنتا
    سپنتا | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    يني خاكه عالمه برزخ تو مركزه سره اپل ك داره از سامسونگ چيپ ميگيره بعدشم كلي ادعا داره ك ميخام سامسونگو تخريب كنم.
    خودمونيما مام بد چسبيديم ب اين آيفونايه اپل???

  • farid
    farid | ۱۹ آبان ۱۳۹۴

    salam be dostan aziz
    vaghean dg apple shoresho dar avorde ba in processorash
    man gosi 6s daram va ba nasb app lirum info lite fahmidam male man samsunge va alan vaghean az kharid 6s ce az lahaz ios va gheyre pashimon hamon behtar ke adam bere android begire dastesh
    va dar zemn ba in taghirat eftezah apple az nazar man bad az steve jobs dg morde...

  • MirAmir
    MirAmir | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

    اونوقت ما از کجا بفهمیم چیپست گو شی ما رو سامسونگ ساخته یا TSMC

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی