ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی نسخه بتا Star Wars: Battlefront؛ نبرد ستاره ای

امسال سال Star Wars است، هیجان ناشی از عرضه هفتمین قسمت از این فرنچایز فوق محبوب به قدری بالاست که همه، اعم از طرفداران قدیمی این سری تا کسانی که تا به حال حتی یک قسمت از ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

امسال سال Star Wars است، هیجان ناشی از عرضه هفتمین قسمت از این فرنچایز فوق محبوب به قدری بالاست که همه، اعم از طرفداران قدیمی این سری تا کسانی که تا به حال حتی یک قسمت از فیلم های این سری را هم ندیده اند در مورد آن صحبت می کنند.

اما این هیجان فقط محدود به صنعت فیلم سازی نیست، ناشر نامدار، الکترونیک آرتز هم از این هیاهو استفاده کرده و یکی از بهترین استودیو های خود را مسئول ساخت یک عنوان شوتر از دنیای استار وارز نموده است.

مدت زیادی از عرضه نسخه ی بتای Star Wars: Battlefront از استودیو DICE نمی گذرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر نسخه بتای این عنوان.

battlefront_1.0

می سال 2013 بود که الکترونیک آرتز لیسانس ساخت بازی بر اساس فرنچایز استار وارز را به مدت ده سال خریداری کرد و استودیو های مختلفی از این ناشر بزرگ همانند Bioware ،Visceral و D.I.C.E. مشغول به ساخت و توسعه ی عناوین مختلف از این سری محبوب شدند.

Star Wars: Battlefront، ساخته ی استودیو DICE (سازندگانی که با ساخت سری Battlefield شهرت بسیار یافتند)، اولین عنوان بین سری عناوین استار وارز الکترونیک آرتز است که در کنفرانس E3 سال 2013 با یک تیزر کوتاه معرفی شد و از آن زمان تاکنون، با توجه به سابقه ی خوش DICE، به یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال بدل گردیده است.

Star Wars: Battlefront عنوان شوتری است که شامل بخش های چند نفره، چنده نفره شراکتی و چند نفره رقابتی می شود، اما فاقد بخش داستانی است.

در بخش تک نفره و چند نفره شراکتی، بازیکنان به تنهایی یا در کنار بازیکنان دیگر در نقش Stormtrooper (استورم تروپر) ها و یا Rebel (ربل) ها، این دو جبهه Star Wars قرار می گیرند و باید در برابر موج حملات دشمنان خود مقاومت کنند و وظایفی که از آنها خواسته می شود انجام دهند، اما این بخش فاقد داستان است و صرفا شامل همین چالش ها می شود.

در بخش چند نفره رقابتی، بازیکنان در دو تیم ربل و استورم تروپرها مقابل هم قرار می گیرند و باید در نقشه ها و سبک های گوناگون با هم نبرد کنند. در هنگام عرضه، بازی شامل 9 سبک مختلف و 5 سیاره ی معروف استار وارز یعنی Hoth ،Tatooine ،Endor ،Sullust و Jakku و در مجموع 12 نقشه ی مختلف که در این سیارات قرار دارند می شود.

هر سبکی، نقشه مربوط به خود را را دارد و ترتیب این سبک ها و نقشه ها موجب می شود Battlefront طیف گوناگونی از سبک ها، از نبرد های عظیم 20 در مقابل 20 در نقشه های بزرگ و نبرد های محدودتر با تعداد بازیکنان کمتر را در بر بگیرد.

E3-2015-Darth-Vader-and-Luke-duel-in-Star-Wars-Battlefront-Multiplayer-Gameplay-footage-1

اما در بعد گیم پلی، Battlefront در هر دو دید اول شخص و سوم شخص قابل بازی است، به این معنی که شما در طول بازی هر لحظه می توانید با فشردن یک دکمه نحوه دید خود را تعییر دهید.

یکی از مهمترین المان های این بازی، وسایل نقلیه مختلف و متنوع آن از Walker ها تا X-Wing های دنیای استار وارز است که هر کدام قدرت های خاص خود را دارند. بر خلاف عنوان های قبلی استودیو DICE یعنی Battlefield، سیستم این وسایل نقلیه کاملا متفاوت از قبل شده و دیگر این وسایل در پایگاه تیم شما نیستند که با زدن یک دکمه سوار آن ها شوید.

در این بازی سوار شدن به وسایل نقلیه کاملا شانسی است، به این معنی که به صورت تصادفی در سراسر نقشه در زمان های مختلف، علامت مربوط به این وسایل ظاهر می شود و اگر شانس داشته باشید با رسیدن به این علامت ها و گرفتن آن ها، می تونید سوارشان شوید.

اما وسایل نقلیه و سرباز های پیاده تنها چیز هایی نیستند که شما در بازی کنترل می کنید، هیجان انگیز ترین شخصیت های بازی، قهرمان های مختلف آن هستند، قهرمان هایی همچون Darth Vader، یکی از برجسته ترین شخصیت های منفی تا Luke Skywalker شخصیت اصلی سه گانه اول استار وارز. قرار گرفتن در نقش قهرمان ها هم مانند وسایل نقلیه تصادفی است و تنها مدت محدودی می تونید در نقش آنها باقی بمانید، اما همین مدت زمان کم برای تار و مار کردن دشمنان با توجه به قدرت بالای این قهرمان ها کافیست.

یکی از مهم ترین المان های گیم پلی بازی کارت ها هستند، اما این کارت ها چه هستند؟

هر بار که Battlefront را شروع می کنید، شما قادر خواهید بود تجهیزاتی که با خود به نبرد می برید را انتخاب کنید، هر کارت در بازی نمایانگر یکی از این تجهیزات است که باید آن ها را با واحد پول بازی که در پایان هر نبرد کسب می کنید بخرید.

از جت پک گرفته که شما را به ارتفاعات بالای نقشه ها پرتاب می کند تا اسنایپر و نارنجک در بین این کارت ها یافت می شود، به لطف همین کارت ها گیم پلی بازی بسیار متنوع شده و نحوه ی بازی شما هنگامی که با خود جت پک و اسنایپر ببرید با هنگامی که نارنجک و مین می برید کاملا متفاوت خواهد بود.

ogimage.img

از دیگر ویژگی های بازی، بخش شخصی سازی آن است، شما می توانید همه چیز را از ظاهر سرباز ها و وسایل نقلیه گرفته تا سلاح شان را شخصی سازی کنید. البته به گفته EA این شخصی سازی ها محدودیت دارد و نباید انتظار داشته باشید که رنگ لباس استورم تروپر خود را صورتی کنید.

در نسخه ی بتا و بخش تک نفره و مالتی پلیر شراکتی، فقط یک مرحله قابل بازی بود که یک یا دو بازیکن در نقش Rebel ها قرار می گرفتند و باید در حین اینکه مقابل موج استورم تروپ ها می ایستادند، وظایفی که به آن ها محول می شد را هم انجام می دادند.

بخش رقابتی بازی شامل دو سبک Walker Assault و Drop Zone می شد، سبک اول یک نقشه عظیم در سیاره Hoth بود که ربل ها باید از پایگاه خود در برابر حمله ی Walker ها محافظت می کردند. این سبک شامل 20 بازیکن در هر تیم بود که بازیکنان می توانستند سوار Walker ها و X-Wing ها و ... شوند و در نقش قهرمان ها قرار بگیرند.

حتی یکی از صحنه های برجسته فیلم ها، یعنی طناب پیچیدن Y Wing دور پاهای Walker هم در این سبک دیده می شود. اما متاسفانه در نسخه ی بتا، یکی از اصولی ترین ساختار های بازی های رقابتی یعنی بالانس بودن بازی برای دو طرف نبرد رعایت نشده بود و استورم تروپر ها به دلیل داشتن تجهیزات بهتر اغلب اوقات برنده ی نبرد بودند.

استودیو دایس با اعتراف به این عدم بالانس بودن سبک مذکور در نسخه بتا، وعده تصحیح این مشکل را در نسخه نهایی داد. دومین سبک بازی Drop Zone نام داشت که دو تیم 8 نفره باید بر سر پادهایی که در نقشه فرود می آمد می جنگیدند و آن ها را برای خود تسخیر می کردند. این سبک تنها محدود به نبرد پیاده نظام بود و شامل وسایل نقلیه نمی شد.

2885934-star_wars_battlefront_e3_screen_3_saber_clash_v2_thumbnail

نسخه ی بتا تنها شامل 4 سلاح و 8 کارت بود که از نظر کمّی، نگران کننده به نظر می رسید، اما DICE قول افزودن سلاح ها و کارت های بیشتر را در نسخه ی نهایی به بازیکنان داده است. همچنین اعلام شده که در مدت باقی مانده تا عرضه ی بازی، از قهرمان های دیگر نیز رونمایی شود. بنابراین طرفداران استار وارز هنوز شانس بازی در نقش شخصیت هایی مانند Han Solo و Boba Fett را دارند.

اما نسخه ی بتا فرصت را برای ما فراهم آورد تا با تجربه گیم پلی و شوتینگ بازی در مورد آن تصمیم گیری کنیم. اولین نگرانی ما این بود که شاید Battlefront تنها نسخه دیگری از بتلفیلئ در لباس استار وارز باشد، خوشبختانه این نسخه آزمایشی به ما ثابت کرد که این مورد به هیچ عنوان صحیح نیست و بتلفرانت هیچ شباهتی به بتلفیلد ندارد.

شوتینگ بازی چه در دید اول شخص چه سوم شخص بسیار لذت بخش و سرگرم کننده بود، البته به عقیده نویسنده مطلب، دید سوم شخص کمی نسبت به دید اول شخصی به دلیل زاویه دید بیشتر برتری داشت.

کنترل وسایل نقلیه هم فوق العاده روان و برخلاف بتلفیلد راحت تر بودند و نیاز به مهارت کمتری داشتند. در نهایت می توان گفت که Battlefront برخلاف Battlefield، بیشتر سعی کرده لذت بخش تر و سرگرم کننده تر باشد و فاقد پیچیدگی های میدان نبرد است و کاملا در رسیدن به این هدف خود موفق بوده.

نسخه ی آزمایشی رکورد ها شگفت انگیزی از خود به جای گذاشت، 9 میلیون نفر (تقریبا دو برابر تعداد بازیکنان بتای Destiny) در 4 روز فعال بودن بتا، آن را تجربه کردند که موجب می شود این عظیم ترین نسخه ی آزمایشی منتشر شده توسط شرکت الکترونیک آرتز در طول تاریخ اش باشد.

همچنین پس از به اتمام رسیدن نسخه بتا، اخبار جدیدی پیرامون بازی منشتر شد، از معرفی Season Pass بازی به قیمت 50 دلار، تا معرفی چند سبک بازی جدید. همچنین اعلام شد که Battlefront هنگام عرضه از سیستم چت صوتی و ساخت بازی های خصوصی پشتیبانی نمی کند. البته ممکن است که همانند عنوان دیگر الکترونیک آرتز مثل تایتان فال، این ویژگی چندی پس از عرضه، به بازی اضافه شود.

در نهایت باید گفت که تجربه بسیار دوست داشتنی نسخه بتا به ما ثابت کرد که Star Wars: Battlefront دقیقا همان عنوان شوتر محبوبی است که انتظار آن را می کشیم، اگر طرفدار بازی های رقابتی یا عاشق دنیای Star Wars هستید به هیچ عنوان این عنوان را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hesam
    Hesam | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    بازی انلاین فقط ساخته های dice
    هنوز هیچ بازی از لحاظ هیجان و میزان معتاد کننده بودن بخش انلاین نتونسته جای battle 4 رو پر کنه
    کلا هنوزم ک هنوز مولتی battle 4 به همه بازیا سر!!
    عشق است بازی آنلاینی ک
    Dice بسازه!همین!!!

    • سعید
      سعید | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

      هیچ بازی اعتیاد آور تر از dota2 , lol نیستو هیچ وقت نخواهد آمد

  • یونس
    یونس | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    خیلی بازی با حالیه

  • R3D
    R3D | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    تجربه ی خودم از امتحان بتای استاروارز:
    با اینکه فقط ۲ مد آنلاین و فقط ۲ مپ در قسمت مولتی پلیر بازی در دسترس بود،بشدت اعتیادآور بود.خصوصا مد واکر ها باید واکر های اتحادیه رو از پا در بیارین یا ازش دفاع کنین.
    مد آفلاین بازی که فقط Survival هستش هم جالب بود ولی فقط ۱۴ راند اش در بازی در دسترس بود.
    گرافیک هم خوب بود ولی افکت های انفجار نیاز به کار داشتن.ولی جو بتلفیلد به شدت حاکم بازی بود.

مطالب پیشنهادی