ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

اپل برای حفاظت از نمایشگر آیفون، پتنت جدیدی به ثبت رساند

هفته آینده، پنجم مهر ماه، موتورولا از تلفن همراه DROID Turbo 2 رونمایی خواهد کرد، اولین تلفنی که به نمایشگر ضد خش مجهز شده و این یعنی شروع رقابتی تازه برای شرکت های تولیدکننده تلفن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هفته آینده، پنجم مهر ماه، موتورولا از تلفن همراه DROID Turbo 2 رونمایی خواهد کرد، اولین تلفنی که به نمایشگر ضد خش مجهز شده و این یعنی شروع رقابتی تازه برای شرکت های تولیدکننده تلفن همراه.

اپل یکی از اولین توسعه دهندگانی است که دست به کار شده تا در رقابت از موتورولا عقب نماند. پتنتی که اخیرا با نام «محافظ فعال صفحه برای دستگاه های الکترونیکی» به ثبت رسیده، نسبت به تکنولوژی ای که اکنون موتورولا استفاده می کند اندکی پیشرفته تر و پیچیده تر است.

متود اپل، با بهره گیری از شتاب سنج و 4 محافظ صفحه در هر گوشه ی نمایشگر بهره می برد. در واقع زمانی که تلفن متوجه سقوط شود، این 4 محافظت از جای خود بیرون آمده و مانع برخورد نمایشگر با زمین می شوند.

به نظر نمی رسد که چنین طرحی، حداقل آنطور که در تصاویر پیداست عاقبتی در طراحی های زیبای اپل داشته باشد اما به هر حال، عقب نماندن از عرصه رقابت سبب ثبت هر طرحی می شود.

در ادامه می توانید تصاویر پتنت ها را مشاهده کنید.

Apple-files-patent-for-system-to-protect-a-glass-screen

Apple-files-patent-for-system-to-protect-a-glass-screen (1)

Apple-files-patent-for-system-to-protect-a-glass-screen (2)

Apple-files-patent-for-system-to-protect-a-glass-screen (3)

Apple-files-patent-for-system-to-protect-a-glass-screen (4)

Apple-files-patent-for-system-to-protect-a-glass-screen (5)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۱ آبان ۱۳۹۴

    حالا خوبه همه دنیا دارن تلاش میکنن و سود کلان به جیب میزنن...شما که گوشی اپل میگیری دستت افتخار میکنی دیگه کسی که اون گوشی رو ساخته چی کار کنه؟؟؟

  • Mr.EN
    Mr.EN | ۱ آبان ۱۳۹۴

    فکر خوبی ارائه کرده اپل ،میتونه کار امد باشه.
    یه پتنت هم یکی ثبت کنه برای باتری، عاقا باتری خیلی مهمه، انقد قاب های محافظ وجود داره که احتمال شکستن صفحه رو خیلی کم میکنه.

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
    آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۱ آبان ۱۳۹۴

    پتنت یعنی ایده
    ایده تا عملی بشه ممکنه 1 ماه طول بکشه یا 10 سال !

    اپل هم نشون داده که عملی شدنش مهم نیست بلکه درست و به بهترین شکل اونو پیاده کردنش براش مهمه
    مثل تاچ آیدی که در دوره خودش انقلابی بود برای خودش
    یادش بخیر تو نارنجی چقدر عقده ای گفتن تاچ آیدیش فلانه و ... اما دیدیم که بهترین شد !

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
    آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۱ آبان ۱۳۹۴

    عـــــــــــــــــــــــــاقا واجبتر از صفحه نمایش بخدا باتریه

    بــــــــــــــــاتری :(

    صفحه نمایش خیلی کم پیش میاد بشکنه یا چیزی اما باتری ...

  • hublot
    hublot | ۱ آبان ۱۳۹۴

    بله دیگه ! اپل کلا برند انقلابی هست !

  • حامد
    حامد | ۱ آبان ۱۳۹۴

    اپل واقعاً طرح جالبی رو ارائه داده اما تا زمان معرفی آیفون بعدی سامسونگ میاد کپی میکنه یه سری ها که این قابلیت میبینن فکر میکنن اولین بار سامسونگ زده انوقت میگن سامسونگ خوبه

    • mohammad3861
      mohammad3861 | ۱ آبان ۱۳۹۴

      دادا!اصلا نمایشگر سامسونگ به خصوص اس 6 و نسخه ادجش لازم به همچین چیزی نداره! سرچ کنی متوجه میشی که چقدر محکمه!

      • حامد
        حامد | ۱ آبان ۱۳۹۴

        آره فیلماش دیدم!?
        s6 edgeاگه قرار بود محکم باشه اول به جای اینکه فریم کنار گوشی از آیفون بزنه اول ازخودش طرح میداد

    • ITMaster
      ITMaster | ۱ آبان ۱۳۹۴

      دقیقاً، درست مثل قضیه ساعت هوشمند که اولین بار شایعش در سال ۲۰۱۲ برای اپل اومد و ۳ ماه بعد سامسونگ اعلام کرد داره روی ساعت هوشمند خودش کار میکنه و چند ما بعد هم اون آشغالی که همه یادمونه رو زد. فقط بخاطر اینکه بگه من زودتر زدم!!!

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱ آبان ۱۳۹۴

    پتنت فورس تاچ سال 2012 ثبت شد! وهنوز خیلی قابلیت ها از اون پتنت مونده تا اجرایی بشه! و همین طور پتنت تاچ آی دی که برای 2007 !

    • (رضا پناه)
      (رضا پناه) | ۱ آبان ۱۳۹۴

      و اخيرا هم ١٠ پتنت اپل پنسل كه شباهت هاي تكنولوژيكي زيادي نسبت به هم دارن .

  • MohammadRz_FtM
    MohammadRz_FtM | ۱ آبان ۱۳۹۴

    مهر رو که خدا بیامرزه :D

  • محمد
    محمد | ۱ آبان ۱۳۹۴

    من به شدت منتظر S7 هستم تا بگیرمش...
    با اینکه 4 سال از ios6 تا ios9 کار کردم و میکنم و اندرویدم که کامل دستمه و کار میکنم اینو میگم دلیل عدم انتخاب وین فون هم تنها تعداد کم اپ هاشه البته در جریانم داره به شدت میره بالا ولی دیگه...
    اس سون هم که اگزینوس ام وانش رو دست همه رو زده البته غیر تگرا
    به هر حال اندروید دیگه اندروید سابق نیست و پیشرفت چشمگیری پیدا کرده از لحاظ سرعت...
    و چیز دیگه ای که دیوونم میکنه اینترفیس اس 6 هست...دیگه اس7 چی بشه!

    • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
      آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۱ آبان ۱۳۹۴

      جالبه اس 7 هنوز نیومده شما بهترین گوشی سال انتخابش کردی !

      !

      • محمد
        محمد | ۱ آبان ۱۳۹۴

        دوست عزیز اگر یه مقدار فکر تحلیلی داشته باشی متوجه میشی که هنوز که چندین ماه مونده به معرفیش چقدر سروصدا کرده دیگه بیاد چی میشه
        در ضمن اگه یه مقدار دقت پایینتو بالا ببری بابد متوجه شده باشی که دارم نظر شخصیمو میگم

        • ITMaster
          ITMaster | ۱ آبان ۱۳۹۴

          دوست عزیز کدام سر وصدا؟! نکنه منظورت اخبار سایت SAMMOBILE اه؟ قابل توجهت اون سایت مال خود سامسونگه برای جو دادن محصولاتش تو بازار! دیگه کیه که اینو ندونه!!

          • sfc hunter
            sfc hunter | ۱ آبان ۱۳۹۴

            دوست عزیز پس این اخباری که دیجیاتو مرتب از چیپست احتمالی تا دوربین و اینا میزاره هویجه؟؟!!!

        • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
          آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۱ آبان ۱۳۹۴

          نمردیمو فکر تحلیلی رو هم فهمیدیم چیه !!!

          دوست عزیز سرو صدارو ول کن مهم محصول نهایی هست :)

          به شخصه اس 6 اج رو خیلی دوست دارم چون خوشگله و بهبودای زیادی داشت اما اس 7 رو شرمنده تا نیاد نظری راجبش ندارم

مطالب پیشنهادی