ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار نوعی بدافزار که دوربین های امنیتی را به بات نت بدل می کند

دوربین های مدار بسته بیشتر با هدف افزایش ایمنی و امنیت جوامع به کار گرفته می شوند اما برخی از بدافزارهای می توانند آنها را به سلاح های خطرناک بدل کنند. پژوهشگران مرکز Incapsula کدی را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ آبان ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

دوربین های مدار بسته بیشتر با هدف افزایش ایمنی و امنیت جوامع به کار گرفته می شوند اما برخی از بدافزارهای می توانند آنها را به سلاح های خطرناک بدل کنند.

پژوهشگران مرکز Incapsula کدی را کشف کرده اند که حدود 900 دوربین مدار بسته لینوکسی را به بات نت بدل کرده و آن بات نت ها نیز بی درنگ «یک سرویس ابری بزرگ» را که به میلیون ها کاربر خدمت رسانی می کرده، آلوده می کردند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مهاجمان در جریان حملات خود دوربین های مراقبتی به کار گرفته شده توسط برندهای متعدد را تضعیف نمودند که همگی شان هم سیستم های امنیتی ساده ای داشتند و در برخی موارد این دوربین ها چندین بار هدف حملات هکی قرار گرفتند.

این بات نت، نوعی حمله منع ارائه سرویس معمولی را اجرا نمود و در نتیجه با اتخاذ پاره ای تدابیر امنیتی ساده می شد از انجام آنها جلوگیری کرد که متاسفانه به خاطر سهل انگاری صاحبان آن برندها و عدم توجه آنها به خطرات احتمالی دوربین های مدار بسته، مورد سوء استفاده قرار گرفتند.

گفتنی است که در حال حاضر میلیون ها دوربین امنیتی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند که بسیاری از آنها به احتمال زیاد به درستی نصب نشده اند و بدیهی است که تبهکاران از آن دوربین ها برای جاسوسی از مردم استفاده خواهند کرد.

با این تفاسیر تا زمانی که شرکت های تولید کننده این دوربین ها امنیت دستگاه های تولیدی خود را بالا نبرند و به مشتریانشان نگویند که چطور از خودشان حفاظت نمایند، روشن است که این سیستم ها ریسک بزرگی را پیش روی افراد قرار می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • رضا
    رضا | ۵ آبان ۱۳۹۴

    جسارتا کد رو مینویسن ، کشف نمیکنن

  • MusText.com
    MusText.com | ۴ آبان ۱۳۹۴

    یاد Fast & Furioust 7 و چشم خدا افتادم

مطالب پیشنهادی