ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی تایید کرد که به دنبال خرید واحد تولید حسگر تصویر توشیباست

سونی امروز با تایید شایعات قبلی، اعلام کرد که برای خرید واحد تولید حسگر تصویر CMOS توشیبا با این شرکت وارد مذاکره شده و قصد دارد که با عملیاتی کردن این قرارداد، توانمندی های تولیدی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

سونی امروز با تایید شایعات قبلی، اعلام کرد که برای خرید واحد تولید حسگر تصویر CMOS توشیبا با این شرکت وارد مذاکره شده و قصد دارد که با عملیاتی کردن این قرارداد، توانمندی های تولیدی اش را در بخشی که حالا شاید بیشترین اهمیت را در این شرکت پیدا کرده به میزان قابل ملاحظه ای بالا ببرد.

کارخانجات تولیدی، تجهیزات و کارکنان توشیبا در این بخش هم در شهر Oita واقع در جنوب ژاپن استقرار یافته اند و چنانه توافقی میان این دو شرکت به امضا برسد، همگی تحت کنترل سونی در خواهند آمد. این دو شرکت در نظر دارند که تا پایان امسال توافق خود را نهایی کنند و پروسه انتقال شرح قرار داد نیز در سال مالی منتهی به مارس 2016 اجرایی می شود. گفتنی است که تا به الان هیچگونه جزئیاتی در مورد ارزش این قرارداد منتشر نشده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سونی اخیرا اعلام نموده بود که واحد تولید حسگر تصویر خود را به یک شرکت تابعه تماما تحت تملک خود به نام Sony Semiconductor Corporation (یا واحد نیمه رسانای سونی) واگذار خواهد کرد و بخش تولید حسگر توشیبا نیز قرار است که زیر چتر مدیریتی این شرکت قرار بگیرد.

در مورد توشیبا هم باید بگوییم که این قرارداد به آن امکان می دهد تا تمام تمرکز و منابعش را صرف توسعه محصولاتی نماید که به لحاظ تکنیکی در آن موفق تر است و طبق اعلام خود سونی، این شرکت به خاطر رسوایی های مالی اخیری که در واحد حسابداری اش رخ داده تصمیم گرفته تا تغییرات ساختاری عمده ای را در خود ایجاد نماید.

حسگرهای تصویری جدای از کاربردشان در دوربین های دیجیتالی سونی، نقشی بسیار مهم را برای این شرکت ایفا می کنند چراکه بهترین شانسش برای موفقیت واحد موبایل آن و سوددهی هستند.

اپل مدتهاست که از حسگرهای سونی در آیفون بهره می گیرد و اخیرا هم شرکت های دیگری چون شیائومی و گوگل از چیپ های این شرکت ژاپنی در محصولات خود استفاده می کنند.

سونی همچنین در بازار دوربین های پیشرفته نیز صدرنشین جدول برترین هاست و تقریبا تمامی دوربین های دارای لنز قابل تعویض نیکون نیز حسگرهای سونی را در خود دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ایمان
    ایمان | ۶ آبان ۱۳۹۴

    جالب بود نمیدونستم بهترین لنزا ماله سونیه تو سطح پروفشنال

  • genius
    genius | ۶ آبان ۱۳۹۴

    کوری عصاکش کور دگر میشود!!جالبه چند روز پیش تو همین دیجیاتو خبر نزول و رسوایی مالی توشیبا رو داشتیم و از طرفی هم حال و روز سونی رو که همه خوب میدونیم و اینکه برندی که یه روزی منم منم میزد حالا برای فرار از ورشکستگی بخشهای متعدد داره دست و پا میزنه حالا تو این وسط اتحاد استراتژیک این دو تا برند رو به زوال نتیجه جالبی خواهد داشت آیا؟!

    • Siavash
      Siavash | ۶ آبان ۱۳۹۴

      برادر یا خواهر نخبه من ! اتحادی در کار نیست یک شرکت به دنبال تصاحب قسمتی از شرکتی دیگر است ! در ازای مقدار قابل توجهی پول این بخش به سونی واگذار می شود تمام . اتحاد رو من نمی دونم از کجا در آوردی ؟؟

    • BOZORG#
      BOZORG# | ۶ آبان ۱۳۹۴

      :)
      سفسطه نکن لطفا

مطالب پیشنهادی