ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو شرکت جدید HP در استفاده از گاراژ هیولت پاکارد با هم شریک خواهند بود

شاید شنیده باشید شرکت نام آشنای اچ پی قرار است به دو بخش مجزا تقسیم شود. یکی از بخش ها در زمینه تولید کامپیوتر و پرینتر و دیگری در ارائه خدمات تجاری فعال خواهند بود ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

شاید شنیده باشید شرکت نام آشنای اچ پی قرار است به دو بخش مجزا تقسیم شود. یکی از بخش ها در زمینه تولید کامپیوتر و پرینتر و دیگری در ارائه خدمات تجاری فعال خواهند بود و هر دو نیز همچنان سرنام HP را حفظ کرده و عناوین تجاری HP Incorporated و HP Enterprise را برای خود برگزیده اند.

این جدایی که از همین امروز اجرایی شده، باعث نمی شود تا موارد مرتبط به گذشته را از بین ببرند یا به دست فراموشی بسپارند. به گزارش نیویورک تایمز، هر دو شرکت جدید تصمیم دارند از مکان های پرخاطره اچ پی در پالو آلتو استفاده های جدیدی داشته باشند. آنها هدف از حفظ این مکان ها را یادآوری تاریخ 77 ساله فعالیت برندشان ذکر کرده اند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هر دو شرکت مستقل HP اختیار و امکان استفاده از گاراژی که نخستین بار در سال 1939 میلادی شرکت هیولت پاکارد در آن پایه‌گذاری شد، را خواهند داشت. این پارکینگ در واقع نخستین دفتر اچ پی بود که توسط دو دانش‌آموخته از دانشگاه استنفورد به نام‌های دیوید پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت و با سرمایه ابتدایی ۵۳۸ دلار تاسیس شد و آنها نام های خود را روی کمپانی گذاشتند.

کارمندان هر دو بخش می توانند از نخستین کامپیوترها، پرینترها و دیگر محصولات قدیمی اچ پی در موزه شرکت استفاده و در مورد تاریخچه آنها اطلاعات کسب کنند.

موسسه HP Inc در آزمایشگاه تحقیق و توسعه پیشین HP مستقر خواهد شد و دفتر کار موسسان شرکت که از دهه 1990 میلادی تاکنون بی استفاده باقی مانده بود، در اختیار هر دو کمپانی جدید قرار خواهد داشت.

گاراژ دیوید و ویلیام که از پایه گذاران اصلی مفهوم و فرهنگ دره سیلیکون محسوب می شود و روزگاری به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده کامپیوتر به شمار می رفته است، اکنون جای خود را به رقیب چینی  یعنی لنوو داده و سهام بازارش تا اندازه زیادی کاهش یافته. به طوری که این شرکت آمریکایی در تابستان سال جاری 55 هزار نفر از کارمندانش را تعدیل کرد.

مدیرعامل اچ پی، مگ وایتمن، از سال 2011 ضرورت تقسیم این شرکت به دو کمپانی مجزا را اعلام کرده بود و اعتقاد داشت برای کاهش هزینه ها چنین اقدامی یک الزام محسوب می شود. او در مصاحبه هفته گذشته خود به این نکته اشاره کرد اگر چه اچ پیِ بزرگ به دو موسسه کوچک تر تقسیم شده اما آنها برای بقا در بازار و پیشرفت در تولید چشم اندازهای بلند مدت دارند و مردم نیز هرگز نام HP را فراموش نخواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    اچ پی کجا و لنوو کجا.
    لنوو اشغاله

  • parsa_soroori
    parsa_soroori | ۱۱ آبان ۱۳۹۴

    من نمی دونم چرا تمام موفقیت ها یک ارتباطی با گاراژ داره!
    ما هم بریم تو گاراژ شاید یه الهامی بهمون شد تونستیم یه شرکت بزنیم.

  • سیاوش
    سیاوش | ۱۱ آبان ۱۳۹۴

    جالبه اولین دستگاهی که ساختن والت دیزنی خریده. ولی نمیدونم چه دستگاهی بوده

مطالب پیشنهادی