ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Row-bot آشنا شوید: ربات خودکفایی که انرژی اش را خودش تامین می کند

گاهی باید در مقابل محققان علمی و نتایج کار آنها، به نشانه احترام کلاه از سر برداشت و سر تعظیم فرود آورد که این چنین بی وقفه، به دنبال کشف و اختراع های تازه هستند ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

گاهی باید در مقابل محققان علمی و نتایج کار آنها، به نشانه احترام کلاه از سر برداشت و سر تعظیم فرود آورد که این چنین بی وقفه، به دنبال کشف و اختراع های تازه هستند تا زندگی آسان تری برای نوع بشر رقم بزنند.

در بسیاری از مواقع، نتایج تحقیقات آنها بسیار تحسین برانگیز است و از جمله می توان ربات های بسیار کوچکی به نام Row-bot را نام برد. این محصول که عکس آن را در بالا می توانید ببینید، نخستین بار در ماه گذشته میلادی در کنفرانس بین المللی IEEE/RSJ در هامبورگ آلمان معرفی گشت، با نیروی برقی کار می کند که آن را از آب و با کمک باکتری های موجود در بدنه اش تولید نموده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ربات Row-bot، چهار توپی شناور در اطراف و دو پدال در قسمت وسط بدنه دارد که در واقع پاهای حرکتی آن محسوب می شوند. در حالیکه شناورها روی آب قرار دارند، پدال ها آب را کنار می زنند تا ربات حرکت کند. دستگاه، همان طور که حرکت می کند بخشی از آب را به داخل حفره ای در بدنه خود که باکتری ها در آنجا حضور دارند، پمپاژ می کند. باکتری ها نیز با تغذیه میکروب های موجود در آب، آنها را به دی اکسید کربن و برق تبدیل می کنند که عامل حرکت ربات یاد شده است.

«را-بوت» را محققان واحد مرکز بیوانرژی و آزمایشگاه رباتیک دانشگاه بریستول در انگلستان ساخته اند. آنها در معرفی محصول خود چنین توضیح داده اند: «ما یک طرح مجسم از ارگانیسم مصنوعی با انرژی مستقل ساخته ایم. این طرح از ترکیب دو زیرسیستم، یعنی منبع انرژی زیستی و تحریکات شبه-زیستی پدید آمده است. این نخستین نمایش از دیوایسی است که درون یک ربات شناگر جای داده شده که می تواند میکروب ها را به نیروی برق تولید کند.»

این ربات قدم بزرگی در حوزه توسعه ربات های مستقلی به شمار می رود که خودشان سوخت لازم برای فعالیت هایشان را تامین می کنند و باید دید توسعه بیشتر آن در آینده به چه نتالیج جالب دیگری می تواند ختم شود.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی