ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت تحت سرپرستی جف بزوس، راکت چندبار مصرف خود را با موفقیت آزمایش کرد

Blue Origin یک شرکت فضایی خصوصی است که مدیریتش را جف بزوس مدیرعامل آمازون بر عهده دارد. این شرکت به تازگی ویدئویی را منتشر کرده که فضاپیمای Shepard آن را در حین پرتاب نشان می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

Blue Origin یک شرکت فضایی خصوصی است که مدیریتش را جف بزوس مدیرعامل آمازون بر عهده دارد. این شرکت به تازگی ویدئویی را منتشر کرده که فضاپیمای Shepard آن را در حین پرتاب نشان می دهد.

طبق اعلام این کمپانی، فضاپیمای یاد شده که حاوی یک راکت BE-3 و کپسول حمل خدمه بوده به ارتفاع حدودا 100.5 کیلومتری در زیر مدار زمین انتقال داده شده است. در مرحله بعد، کپسول از بدنه فضاپیما جدا شده و فرودی کنترل شده را با استفاده از یک چتر نجات پشت سر گذاشته. اما مهم تر از همه اینکه راکت BE-3 بعد از این مرحله، فرود خود را آغاز کرده است.

پس از آنکه راکت در ارتفاع حدودا 1.5 کیلومتری از زمین مجددا روشن شد یک فرود عمودی کنترل شده را تجربه کرد و با سرعت 7 کیلومتر بر ساعت به زمین نشست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تاکنون اسپیس اکس موفق شده است که راکت چند بار مصرف خود را به سکوی فرود آن نزدیک کند اما تا بحال نتوانسته آن را بنشاند. این راکت در جریان آخرین تلاش شرکت مذکور، در نخستین مراحل پرواز منفجر شد و همین مساله برنامه های شرکت اسپیس اکس را به میزان زیادی عقب انداخت.

عجیب ترین چیزی که ممکن است دیده باشید: یک راکت مصرف شده. فرود کنترل شده کار آسانی نیست اما به درستی انجام شده و از این پس ساده به نظر می آید. ویدئوی زیر را ببینید.
عجیب ترین چیزی که ممکن است دیده باشید: یک راکت مصرف شده. فرود کنترل شده کار آسانی نیست اما به درستی انجام شده و از این پس ساده به نظر می آید. ویدئوی زیر را ببینید.

در عین حال، بزوس اعلام کرده که شتاب دهنده BE-3 «عجیب ترین نمونه ساخته شده تا به امروز است... یک راکت مصرف شده». وی همچنین اضافه کرده که با استفاده از این راکت یک ماموریت بدون نقص را به ارتفاع 329839 پایی انجام داده و سپس با سرعت 199 مایل بر ساعت به جهت مخالف باز گشته و یک فرود آرام و کنترل شده را با فاصله حدودا 1.3 متری از مرکز سکو انجام داده است.

چتر نجات این کپسول هم در ارتفاع 6 کیلومتری از زمین باز شد تا فرودی آرام و بدون نقص را برای آن به ارمغان بیاورد.

شرکت تحت مدیریت جف بزوس در نظر دارد که از New Shepard و کپسول BE-3 در برنامه های فضایی زیر مدار زمین بهره بگیرد که عموما برای انجام سفرهای توریستی صورت خواهند پذیرفت.

این راکت همچنین ممکن است که توسط ائتلاف پرتاب متحد (ائتلافی مشترک میان بوئینگ و لاکهید مارتین) برای انجام مرحله دوم برنامه پرتاب راکت Vulcan مورد استفاده قرار بگیرد. گفتنی است که این ائتلاف قبل از شرکت ویرجین گالاکتیک به حوزه توریسم فضایی روی آورد که چندی پیش فضاپیمای اسپیس شیپ 2 آن دچار سانحه شد و مرگ خلبانش را در پی داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۴ آذر ۱۳۹۴

    bravo amanon

  • Cna
    Cna | ۴ آذر ۱۳۹۴

    blue origin Space X NASA ببینید دیگران حق دارن تا کجا بلند پرواز باشن ولی توی این کشور خراب شده برای شروع یک استارتاپ کوچیک از هفت خوان رستم باید رد بشی. لعنت به این جبر جغرافیایی

  • hamid
    hamid | ۴ آذر ۱۳۹۴

    محشر بود. ولی دقت کنید حرارت ناشی از فرودش خیلی زیاده و پایین راکت رو سوزونده. خاموش شدن آنی راکت بعد از فرود هم برای جلوگیری از همین سوختنه ولی گرمای راکت قبل از فرود که به سمت خودش برمیگرده خیلی زیاده. عموما هنگام پرتاب کلی آب به صورت پودر توی فضای سکوی پرتاب پمپ میشه که گرمای ناشی از راکت رو کنترل کنه ولی هنگام نشستن که خبری از چنین چیزی نبود.

  • 7.62mm
    7.62mm | ۳ آذر ۱۳۹۴

    عالی بود، خیلی تر و تمیز

مطالب پیشنهادی