در آپدیت اخیر ویندوز 10 اپلیکیشن ها بدون مجوز کاربر پاک می شوند
ماهی که در آن به سر می بریم از اهمیت زیادی برای مایکروسافت بر خوردار است چراکه در جریان آن مهم ترین آپدیت ویندوز 10 عرضه گردید، اما نرم افزار ارائه شده بدون باگ هم ...
ماهی که در آن به سر می بریم از اهمیت زیادی برای مایکروسافت بر خوردار است چراکه در جریان آن مهم ترین آپدیت ویندوز 10 عرضه گردید، اما نرم افزار ارائه شده بدون باگ هم نیست.
ظاهرا ردموندی ها تصمیم گرفته اند که بیلد ماه نوامبر ویندوز را علیرغم وجود باگ های مختلف در اختیار کاربرانشان قرار دهند و دست بر قضا یکی از این ایرادات بیش از اندازه آزار دهنده است: در بیلد جدید، ویندوز 10 میتواند اپلیکیشن ها را بدون سوال کردن از کاربر حذف نماید.
البته این حقیقت که ویندوز 10 قادر است به صورت خودکار اپلیکیشن ها را حذف کند مساله عجیبی نیست چراکه شرکت ارائه دهنده آن پیشتر با حذف بازی ها و اپ های غیرقانونی نشان داد که چنین قابلیتی را دارد.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
در بیلد جدید، ویندوز 10 همچنین اپلیکیشن هایی را که باعث کرش کردن سیستم می شوند دیلیت می کند و انجمن های وابسته به این شرکت پر هستند از گلایه ها و انتقادهای شدید کاربران از بروز این مشکل. CPU-Z که نوعی ابزار پایشی محسوب می شود و همچنین کامپوننت AMD Catalyst Control Center از جمله مواردی هستند که مشکلاتی را برای ویندوز به وجود آورده اند.
یکی از سخنگویان مایکروسافت پس از انتشار این خبر در مصاحبه با سایت GamesBeat اعلام کرد:
مایکروسافت به موجب سندی تحت عنوان توافقنامه خدمات مایکروسافت، زمانی که امنیت کاربرانش را در خطر ببیند می تواند برخی اپلیکیشن هایش را تغییر داده یا روند ارائه آنها را متوقف نماید. نرم افزارهای کرک شده می توانند امنیت و ایمنی مشتریان ما را به خطر بیاندازند و خطر ورود بدافزار، جعل، انتشار عمومی اطلاعات خصوصی، عملکرد ضعیف امکانات را به دنبال خواهند داشت. ما مصمم هستیم که کاربرانمان را از خطر نرم افزارهای غیر اورجینال حفظ کرده و از حقوق معنوی توسعه هندگان انواع محتوی صیانت کنیم.
اما نسخه 1511 ویندوز 10 (بیلد ارائه شده در ماه نوامیر) باگ های دیگری هم داشت که احتمالا بنابر همین دلیل، شرکت مورد بحث را مجاب کرده آپدیت خود را در سکوت خبری عرضه نماید.
در سایت Ars Technica اینطور آمده:
گزارشات متعددی از وجود باگ های مختلف در این بیلد خبر می دهند و از آن جمله می توان به فعال شدن برنامه ها بلافاصله بعد از قرار گرفتنشان در وضعیت اسلیپ، مصرف بالای توان پردازنده توسط اپلیکیشن میل، عدم پنهان شدن تمام صفحه دسکتاپ از طریق لاک اسکرین و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. با توجه به اینکه نسخه 1511 هنوز هم که هنوز است از طریق ویندوز آپدیت ارائه می شود، هیچیک از این مسائل وخیم نیستند، هرچند که این نسخه عاری از مشکل هم نیست.
در عمل اما، این اظهارات بدان معناست که شما نمی توانید بیلد جدید 1511 ویندوز 10 را دانلود و روی دستگاه های مجاز دریافت آپدیت، نصب نمایید. اینستالری که از این پس می توانید از طریق Media Creation Tool دانلودش کنید و برای نصب از پایه استفاده اش کنید به نسخه ماه جولای باز گشته و 1511 MCT هم به کلی حذف شده است. اگر بخواهیم روشن تر بگوییم، علاقمندان همچنان قادر خواهند بود نسخه مملو از باگ 1511 ویندوز 10 را از طریق بخش «ویندوز آپدیت» دریافت نمایند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
پول میدی وین میخری اخرشم صاحابش نیستی
شر م بر تو مایکی
اگر به سطح بالا تری از ازادی نیاز دارید لینوکس نصب کنید به هر حال ویندوز داره به سمت پایداری و حمایت از حقوق توسعه دهنده ها میره اگر به نیازتون نمیخوره نصب نکنید زوری که نیست /: والا /:
هر دم از باغ مایکی گندی میرسد!
همچنین از ذهن مبارک جنابعالی
ایراد نگیرید دیگه تنها راهی که دیجیاتو بلده واسه زیاد شدن بازدید :دی نسخخخه پررر باگ والا ما ریختیم سرعت بوت نصف شده همه اپ ها درست کار میکنند معنی باگو میخایید بدونین ال کاپیتانو توی مک بوک جدید تست کنید صبح فیلمشو دیدم، حسابی خنده ام گرفت که اپل نمیتونه سیستم عاملشو روی همین چهارتا سخت افزارش بهینه کنه :(
نسخه پر از باگ !!
ما که نصب کردیم مشکلی هم نیست :) ، آخه چرا سرکوب ؟
ما که نصب کردیم داشت.. چرا دروغ؟
چرا ماستمالی؟ :)
پدرخانوم موسوی سهامدار شرکت اپله من می دونم
من که اپدیت کردم و بدون هیچ مشکلی داره کار میکنه هیچ باگی هم ندیدم. برنامه cpu z روهم نصب کردم مشکلی نداشت
یعنی این ایمیج جدید ویندوز انقدر پرباگه و ما خبر نداشتیم؟؟؟
با این اتفاق حداقل دیگه شاهد جملاتی مثل:"ویندوز پایدار نیست"،"ویندوز ایمن نیست"و ... از کاربرا نمی شنویم.
البته برای خیلی از افراد خصوصا بسیاری از گیمرهای کشور خودمون مشکل سازه،چرا که در این صورت خیلی از بازی هاشون که کرکی بودن دچار مشکل میشن.از طرفی هم دایرکت اکس 12 اومده و طوری که داره پیش میره بزودی(تا 2 الی 3 سال آینده) بازی ها فقط از ویندوز 10 پشتیبانی میکنن.هم خوبه هم بد،برا ناشر ها و توسعه دهنده ها از این دست اتفاقات خوشاینده ولی برای کاربرایی که قانوپ کپی رایت رو زیر پا میزارن مشکل ساز،کاربرایی هم که از اول قانونی کار می کردن که براشون تفاوتی نداره.
نگران نباش یه راهی پیدا میکنن!
مثلا بتا تست های اندرویید ، ios ، مک و ... هیچ باگی ندارن ؟؟؟ معنی بتا تست پیدا کردن باگ و رفع کردنشه اگر نسخه اصلی بود بعد بیا اعتراض کن / چون بتا تست های ویندوز برای عموم منتشر می شه و یه عده هم بدون توجه به گفته های مایکروسافت اونو روی دستگاه های اصلی خودشون نصب می کنن جریان می شه این
امیدوارم معنی بیلد رو بدونید ، بیلد یه بتا تست هست که مسلما باید باگ داشته باشه مایکروسافت هم همیشه اعلام می کنه که بیلد ها رو روی دستگاه های اصلی خودتون نصب نکنید
هیچکی جز تو قدر مایکی دز د رو نمیفهمه گردی
هیچکس هم مثل تو زر مفت نمیزنه
بازم مایکروسافت یه باگ بزرگ دیگه از ویندوز 10 و نقض حریم خصوصی
الان باز این مایکی پرستا میان یه ماله ای بکشن روی این کارهای غیرمنطقی مایکروسافت
و باز هم چرندی دیگر از شما ، تا حالا شده چیزی بنویسه که دو نفر استفاده کنه؟ یا کلا تریپت مزخرف گوئه؟