ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«لامپ گیاهی» که با استفاده از باکتری ها، برق تولید می کند

حفظ زیرساخت ها در جنگل های انبوه بسیار دشوار است زیرا این مناطق با انواع گیاهان پوشیده شده اند و احتمال وجود رطوبت شدید و جاری شدن سیل نیز در آنها بسیار زیاد خواهد بود. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۴ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

حفظ زیرساخت ها در جنگل های انبوه بسیار دشوار است زیرا این مناطق با انواع گیاهان پوشیده شده اند و احتمال وجود رطوبت شدید و جاری شدن سیل نیز در آنها بسیار زیاد خواهد بود. از این رو، روستاهایی که در چنین اقلیمی واقع شده اند با اینکه از آب و هوا و طبیعت عالی بهره مند هستند اما مشکلات خاص خود را نیز دارند.

در همین راستا، باید به روستایی همانند Nuevo Saposoa در کشور پرو اشاره کنیم که یکی از نمونه های یاد شده به شمار می رود و ساکنین آن در حال حاضر با مسئله قطع شبکه های برق مواجه هستند. مردم این منطقه به دلیل از بین رفتن شبکه های برق در اثر سیلی که اخیرا جاری شده بود، برای انجام کار، مطالعه یا درس خواندن به نور روز و استفاده از چراغ های نفتی روی آوره اند و حالا ظاهرا یک راه حل ابتکاری و البته بسیار جالب قرار است به این مشکل شان خاتمه بخشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به همین دلیل محققان دانشگاه تکنولوژی کشور پرو به منظور برطرف نمودن این مشکل راهکاری خلاقانه و جالب کشف کرده اند: یک لامپ LED که انرژی خود را از گیاهان خانگی دریافت می نماید.

«لامپ گیاهی» اختراع شده توسط تیم تحقیقاتی UTEC، بیشتر بر استفاده از باکتری های مرتبط به زیستگاه گیاهان تکیه دارد و بدین ترتیب منبع نوریِ روشن تر و سالم تری از چراغ های نفتی است که اهالی روستای نیووو در حال حاضر از آنها استفاده می کنند.

برای ساخت لامپ مذکور، محققان یک توری فلزی در گلدان گیاهان قرار می دهند که انرژی خروجی از «ژئوباکتر»ها را جذب و آن را در یک باتری معمولی ذخیره می کند. این نیرو می تواند به مدت حداکثر دو ساعت در روز نور تولید نماید. در مورد ژئوباکترها نیز باید بگوییم نوعی میکرو ارگانیسم هستند که الکترون بیرون می دهند و از انرژی آنها می توان بهره گرفت.

در حال حاضر، 10 نمونه آزمایشی از این طرح ساخته و در میان خانواده های روستایی توزیع شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nomad
    Nomad | ۴ آذر ۱۳۹۴

    این چه وضعیه؟ من که رفتم زومیت اه اه اه :(

مطالب پیشنهادی