ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوگاتی رسما اعلام کرد: نام ابرماشین بعدی Chiron است

تقریبا همه می دانند که نسخه جایگزین بوگاتی ویرون کایرن (Chiron) نام گرفته است و حالا کمپانی سازنده، رسما نام این خودروی افسانه ای را اعلام کرده است. ماه هاست که نام کایرن بر سر زبان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

تقریبا همه می دانند که نسخه جایگزین بوگاتی ویرون کایرن (Chiron) نام گرفته است و حالا کمپانی سازنده، رسما نام این خودروی افسانه ای را اعلام کرده است.

ماه هاست که نام کایرن بر سر زبان ها افتاده و حتی چندی پیش هم، نمونه ای از آن در یکی از جاده های ایتالیا رویت شد.

این نام از اسم لوئیس کایرن گرفته شده که پیشتر از رانندگان بوگاتی بوده است. البته این خودروساز به غیر از نام محصول آتی خود اطلاعات دیگری را در مورد آن فاش نکرده هرچند که احتمال می رود خودروی مورد بحث شباهت زیادی به مدل مفهومی Vision Gran Tusimo داشته باشد که در نمایشگاه ماه سپتامبر فرانکفورت رونمایی شد: به بیان دیگر این ماشین همان ویرون بهینه سازی شده است منتها با چراغ های جلویی اغواکننده تر.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پیش بینی شده که کایرن یک موتور توربو شارژ چهارگانه 16 سیلندر داشته باشد که سرعتی به مراتب بیشتر از مدل ویرون دارد و توان اسب بخار آن نیز این بار چهار رقمی خواهد بود.

البته بیشینه سرعتی که در شایعات برای این ماشین مطرح شده فراتر از 482.8 کیلومتر بر ساعت نمی رود اما بوگاتی بارها و بارها از تمایل خود برای تولید «سریع ترین خودروی تولیدی» در دنیا خبر داده و این مساله می تواند حاکی از آن باشد که با سرعتی بالاتر از رقم یاد شده روبرو خواهیم بود.

آنطور که بوگاتی اعلام کرده، خودروی کایرن قرار است که در نمایشگاه ماشین ژنو که ماه مارس برگزار خواهد شد رونمایی شود. این شرکت حتی اعلام کرده که اخیرا امکان مشاهده این خودرو را به صورت خصوصی برای برخی مشتریانش فراهم کرده و تا الان 100 پیش سفارش برای آن دریافت کرده.

محض اطلاع تان باید بگوییم که تنها 450 دستگاه از خودروی مدل ویرون در بازه زمانی ده ساله بعد از عرضه اش تولید شد و در نتیجه ثبت 100 سفارش برای خرید مدل جدید رقم چندان پایینی هم نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • duke
    duke | ۹ آذر ۱۳۹۴

    البته "شیران" تلفظ میشه و نه کایرون

    • محمد
      محمد | ۱۳ آذر ۱۳۹۴

      جالب اینجاست که شما در تلفظ اشتباه خودت عجب اعتماد به نفس و قاطعیتی داری. نه عزیز جان همون کایرون درسته .
      البته خود یونانی ها با تلفظ غلیظ بهش میگن کایران . کایران یکی از شخصیت های خداگونه اسطوره ای در یونان باستان بوده.

      ولی فرانسوی های بی سواد بهش میگن شیقو که فرانسوی شده شیرو هست. یعنی تلفظ حرف " قاف " به جای حرف " ر " و حذف حرف " نون " آخر.

  • Karen_Mahdavi
    Karen_Mahdavi | ۹ آذر ۱۳۹۴

    خوب معلومه یه ماشین کاملا دست ساز که ساخت هر کدومش حدود یک ماه حتی بیشتر طول می کشه خیلی زمان بره بهتون پیشنهاد می کنم مستندش رو ببینید واقعا به قدرت تکنولوژی به کار رفته در این ابر ماشین پی می برید

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۹ آذر ۱۳۹۴

    عاشق بوگاتی پرقدرت ترین و پرسرعت ترین اتومبیل جهان هستم که هم اکنون بااین مدل جدیدش باید عنوان زیباترین اتومبیل هم بهش داده بشه. مدتی قبل مدل جدید بوگاتی جایگزین بو گاتی ویرون در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت معرفی شد و به نمایش گذاشته شد

  • سیاوش
    سیاوش | ۹ آذر ۱۳۹۴

    توروخدا مثل پراید گول نخورید. صبر کنید نخرید تا ارزون شه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی