ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری توشیبا با سایر تولید کننده ها
تکنولوژی

توشیبا در تلاش برای فروش بخش تولید PC و یا ادغام با رقبای هموطن است

چند سالی است که بازار کامپیوترهای رو میزی رونق گذشته خود را از دست داده اند. با ورود اسمارت فون ها و تبلت ها، نیاز بسیاری از افراد به این دستگاه ها روز به روز ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

چند سالی است که بازار کامپیوترهای رو میزی رونق گذشته خود را از دست داده اند. با ورود اسمارت فون ها و تبلت ها، نیاز بسیاری از افراد به این دستگاه ها روز به روز کمتر و کمتر شد و فروش جهانی آنها افت کرد. البته بعد از گذشت یکی دو سال این بازار به ثبات قابل قبولی رسید، اما هرگز به دوران رونق خود بازنگشت. پس عجیب نیست که بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه حال و روز خوشی نداشته باشند.

شاید به همین دلیل باشد که از مدت ها قبل خبرهایی به گوش می رسید مبنی بر این که تولید کنندگان مطرح PC در ژاپن قصد دارند این بخش از کسب و کار خود را به فروش برسانند. از جمله این ها می توان فوجیتسو را نام برد که خبر تمایل آنها برای فروش بخش تولید PC شرکتشان در ماه اکتبر رسانه ای شد. سونی مدت هاست برند وایو را به فروش رسانده، و همین چند روز گذشته خبر رسید که توشیبا هم برنامه ی مشابهی دارد. اما امروز اخبار امیدوارکننده تری منتشر شده که شاید بتواند شرایط را برای این تولید کننده ها بهبود بخشد. با دیجیاتو و ادامه خبر همراه باشید.

خبرگزاری Nikkei ژاپن خبر داده که چند کمپانی مطرح در حال مذاکره با یکدیگر هستند تا بخش تولید PC خود را با یگدیگر ادغام کنند و با کمک هم از این اوضاع نامناسب خارج شوند. از توشیبا، فوجیتسو و وایو به عنوان طرف های اصلی این گفتگوها یاد می شود و Nikkei می افزاید که به احتمال فراوان محصول این مشارکت تحت برند وایو عرضه خواهد شد.

در صورتی که این مذاکرات به نتیجه برسد، شرکت حاصله حدود 30 درصد از سهم بازار ژاپن را در اختیار می گیرد و از این بابت NEC و لنوو را پشت سر می گذارد.

البته یکی از سخنگویان وایو در مصاحبه با وال استریت ژورنال مشارکت شرکت مطبوعش در این گفتگوها را تکذیب کرده و گزارش خبرگزاری Nikkei را گمانه زنی صرف نامیده. فوجیتسو هم اعلام نموده که آنها در حال بررسی گزینه های مختلف هستند و هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده اند.

بنا بر برخی شایعات، توشیبا علاوه بر رقبای داخلی، مذاکراتی را هم با برندهای خارج از ژاپن داشته و بی میل نیست که در صورت یافتن مشتری مناسب، تمام کسب و کار تولید PC خود را یکجا واگذار کند، گرچه برخی تحلیلگران باور دارند که چنین مشتری مناسبی پیدا نخواهد شد، به خصوص پس از رسوایی مالی 1.3 میلیارد دلاری مدیرعامل پیشین این شرکت که لطمه بزرگی به اعتبار برند توشیبا وارد ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeid
    saeid | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    ببینید برند وایو چقدر قویه که حاضرن هرسه تا ادغام بشن با اسم وایو تولید کنن. ای لامصب سونی ببین چه برند سازی کرده در طول تاریخ.

    • مرتضی
      مرتضی | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

      ژاپنی جماعت همیشه همینطوری بودن،تو هر زمینه ای جز بهترینها هستن،متاسفانه اون سونامی خیلی بهشون ضربه زد خیلی،بازم با اینحال ساختن میسازن خواهند ساخت.

مطالب پیشنهادی