ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ویرایش نهایی کورتانا برای iOS و اندروید عرضه شد

پس از فاز تست نسخه بتا کورتانا روی پلتفرم اندروید و اخیرا iOS، دستیار صوتی تحسین شده و دوست داشتنی مایکروسافت رسما برای پلتفرم های مذکور عرضه شد. اگر تا به حال تجربه ای با ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ آذر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

پس از فاز تست نسخه بتا کورتانا روی پلتفرم اندروید و اخیرا iOS، دستیار صوتی تحسین شده و دوست داشتنی مایکروسافت رسما برای پلتفرم های مذکور عرضه شد. اگر تا به حال تجربه ای با کورتانا نداشته اید باید خاطرنشان شویم که دستیار صوتی مایکروسافت تفاوت چندانی با Google Now و سیری اپل ندارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

می توانید سوال های تان را بپرسید و منتظر بمانید تا با شوخ طبعی خاص خودش به شما پاسخ دهد. می توانید آخرین نتایج مسابقات ورزشی را به کمک او ببینید و حتی می توانید با ذکر جزئیات، قرار ملاقات ها را با او در میان بگذارید تا در زمان مقرر آن را یادآورتان کند. اگرچه سرویس Google Now اندکی ماشینی است اما مایکروسافت سعی کرده تا کورتانا را همانند سیری بسازد و حتی به آن شخصیت هم بدهد.

کورتانا، کاراکتری تخیلی در سری بازی Halo است و گیمرها از همان ابتدا ارتباط خوبی با دستیار صوتی مایکروسافت برقرار کردند. با این حال، ردموندی ها کورتانا را چندین سال پس از سیری و Google Now عرضه کردند و در رقابت آخرین نفر هستند. همین مسئله سبب شده تا کورتانا بتواند جنبه های مثبت دیگر دستیارهای صوتی را در خود داشته باشد و به سرویسی قوی تبدیل گردد تا ساده تر رقبای خود را مغلوب سازد.

همانطور که انتظار می رفت، ورژن اندرویدی به نسبت ورژن iOS، با سیستم عامل موبایل همخوانی بیشتری دارد. هر قسمت از موبایل اندرویدی خود که باشید می توانید با بیان عبارت Hey, Cortana، سوالات خود را بپرسید اما در مورد iOS این ماجرا صادق نیست و بیان عبارت مذکور کورتانا را از خواب بیدار نمی کند. ماهیت متن باز بودن اندروید به مایکروسافت این اجازه را داده تا بتواند تجربه ای مشابه مثل ویندوزفون را پدید آورد.

جدا از عرضه کورتانا برای اندروید و iOS، ردموندی ها برنامه های بسیاری برای وی در نظر دارند. کورتانا به زودی در تار و پود سیستم عامل سیانوژن تنیده خواهد شد و کاربران موبایلی بیش از پیش درگیر این دستیار صوتی می شوند.

در حال حاضر، کاربران کشورهای ایالات متحده آمریکا و چین قادر خواهند بود تا کورتانا را برای سیستم عامل های اندروید و iOS دانلود کنند. انتظار می رود که دستیار صوتی مایکروسافت به زودی برای باقی نقاط دنیا نیز در دسترس قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۰ آذر ۱۳۹۴

    سلام
    من دیشب برای IOS دانلود کردم..البته داداشم لومیا 930 داره و ازش استفاده میکردیم.
    ولی در هر صورت کرتانا خیلی دوست داشتنی تره.هرچند یکم خنگه ولی دوست داشتنیه.

  • ali
    ali | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

    برنامه ی خوبیه. از پلی گوگل با ف...شکن با region امریکا دانلود کردم . برنامه خوب و حرف گوش کنیه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی