ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماسک و شرکایش موسسه ای برای خدمت هوش مصنوعی به بشر تاسیس کردند

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا هیچگاه واهمه ای از مطرح کردن ترس خود نسبت به ربات ها نداشته و حالا ظاهرا تصمیم گرفته که برای از بین بردن این ترس خود کاری کند. روز گذشته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا هیچگاه واهمه ای از مطرح کردن ترس خود نسبت به ربات ها نداشته و حالا ظاهرا تصمیم گرفته که برای از بین بردن این ترس خود کاری کند. روز گذشته او و گروهی از شرکای تجاری اش از شکل گیری یک سازمان غیرانتفاعی به نام OpenAI خبر دادند.

این سازمان قرار است به تحقیق در مورد هوش مصنوعی بپردازد و ریاستش نیز مشترکا به ماسک و سم آلتمن مدیرعامل Y Combinator و تعدادی از بازیگران قدرتمند سیلیکون ولی واگذار شده و بودجه مورد نیاز برای فعالیت هایش هم توسط گروه های مشارکت کننده تامین می گردد که از آن جمله می توان به آمازون اشاره نمود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این موسسه بیانیه ای را هم در مورد فعالیت خود منتشر کرده که لحنی کاملا محافظه کارانه و حساب شده دارد. در این بیانیه آمده: با در نظر داشتن تاریخچه جالب هوش مصنوعی، به سختی می توان پیش بینی کرد که هوش مصنوعی هم سطح انسان چه زمانی برآورده می شود اما هر زمان که چنین اتفاقی رخ دهد، ضروری است که یک سازمان و موسسه پیشرو وجود داشته باشد که هشدارهای لازم را در رابطه با خطرات احتمالی ارائه دهد.

بخش اعظمی از همین استدلال در مورد متمرکزسازی سازمانی به کار می آید. گوگل، فیسبوک و مایکروسافت همگی آزمایشگاه های تحقیقاتی فعالی دارند که در زمینه یادگیری ماشینی و تکنولوژی های مرتبط با هوش مصنوعی فعالیت دارند و هر سه آنها، یافته های خود در این زمینه ها را به صورت متن باز منتشر می کنند، با این همه، رقبای آنها در OpenAI نگران آن هستند که با افزوده شدن ارزش اقتصادی به این یافته ها، نتیجه تحقیقات شرکت های مذکور هم دیگر اپن سورس نباشند.

در واقع OpenAI تلاش دارد تا با انتشار عمومی نتایج تحقیقات خود، از انحصاری شدن این علم جلوگیری به عمل بیاورد و کاری مشابه به بنیادهای خصوصی نظیر موسسه آلن را در این حوزه انجام دهد.

اگر خاطرتان باشد، ماسک پیشتر هشدارهایی را در مورد خطرات احتمالی هوش مصنوعی مطرح کرده بود و حتی بودجه های هنگفتی را برای انجام تحقیقات در این زمینه اختصاص داده بود.

مشخص نیست که OpenAI قصد دارد تا چه اندازه روی این زمینه ها تمرکز کند با این همه، ماسک اعلام کرده که این جنبه ها از حوزه های مورد علاقه وی هستند.

ماسک در مصاحبه اش با Backchannel گفته: من شخصا قصد دارم هوشیاری کامل را به لحاظ ایمنی در برابر این امور داشته باشم و این همان چیزی است که برایم اهمیت دارد و اگر با موردی مواجه شویم که می تواند خطری برای ایمنی بشر باشد، آن را به صورت عمومی مطرح خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pejman
    pejman | ۲۲ آذر ۱۳۹۴

    و سوالی که مطرح میشه ... این ماسک روزاش 24 ساعته یا بیشتره ؟ خدایی همین الان دو تا شرکت اصلی تسلا و اسپیس اکس رو کامل مدیریت مکینه ... سولار سیتی و غیره هم هست ... پنج تا بچه قد و نیم قد هم هست ... حالا به بعد اینم هست ؟!؟!!؟
    این بابا انصافا آدم فضایی چیزی نیستش احیانا ؟ یعنی خفنتر از ماسک ندیده ام تا حالا

  • پارسا
    پارسا | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    خوشم میاد ازش.

مطالب پیشنهادی