ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بازی بعدی هیدئو کوجیما برای PC هم عرضه خواهد شد

بالاخره پس از اختلافات فراوان، آقای کوجیما کونامی را ترک گفت و استودیو مستقل خودش را تاسیس کرد. هر چند طبق قرار دادی که میان کوجیما و سونی برقرار شده اولین عنوان Kojima Productions قرار است در انحصار ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

بالاخره پس از اختلافات فراوان، آقای کوجیما کونامی را ترک گفت و استودیو مستقل خودش را تاسیس کرد. هر چند طبق قرار دادی که میان کوجیما و سونی برقرار شده اولین عنوان Kojima Productions قرار است در انحصار کنسولی PS4 باشد، اما ظاهرا این عنوان بعد ها برای پلتفورم PC هم عرضه خواهد شد.

برای آگاهی بیشتر از جزئیات این قرار داد با دیجیاتو همراه باشید.

با وجود علاقه نسبتا کم بازیسازان ژاپنی به پی سی، دو عنوان Metal Gear Solid: Ground Zeroes و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain از لحاظ تجاری روی این پلتفرم خوش درخشیدند. ظاهرا این موفقیت تجاری موجب شده که عنوان بعدی هیدئو کوجیما، بازیساز مطرحی که به تازگی استودیو مستقل خودش را تاسیس کرده به احتمال فراوان پس از عرضه روی PS4، دیر یا زود روی استیم هم منتشر شود.

این خبر به واسطه یک پرسش و پاسخ حذف شده که میان بخش سرگرمی سونی و کوجیما صورت گرفته منتشر شده و در آن مشخص شده عنوان آینده Kojima Productions ابتدا در انحصار کنسول PS4 خواهد بود و بعد از آن برای PC هم عرضه خواهد شد.

این پرسش و پاسخ که بیانگر مفاد قراردار بین سونی و کوجیما است توسط یکی از مدیران  انجمن شعبه اروپا PlayStation منتشر گردید و بعدا به خواست مدیران عالی رتبه سونی حذف شد. جز اعلام این که هزینه قرار داد در حال حاضر ثبت شده و مقدار آن نامعلوم است و سونی روی استودیو جدید Kojima Productions سرمایه گذاری نکرده، جزئیات بیشتری از این قرارداد فاش نشده.

همچنین مشخص شده که عنوان بعدی کوجیما چیزی جز Metal Gear Solid و Silent Hill خواهد بود زیرا حقوق هر دو سری متعلق به شرکت کونامی است.

آقایان کن اینایزومی و یوجی شینکاوا همکاران سابق کوجیما که در نسخه های قبلی Metal Gear نقش تهیه کننده و طراح ارشد را داشتند هم به استودیو جدید Kojima Productions ملحق شده اند، هر چند این به این معنی نیست که قرار است حاصل همکاری اعضای قدیمی عنوان هایی مشابه قبل باشد، بلکه استقلال یافتن آن ها باعث خواهد شد دست آن ها برای ساخت عناوین جدید بازتر باشد.

به گفته کوجیمای 52 ساله که 30 سال از عمر خود را صرف بازی سازی کرده، استقلال یافتن شروعی مجدد برای او خواهد بود و به او این فرصت را می دهد تا با چالش های جدیدی روبرو شود و تجربه های جدیدی کسب کند و در عین حال کیفیت کار های گذشته خود را هم حفظ کند.

همچنین قرار است استودیو جدید کوجیما جز بازی های ویدیویی، فیلم و انیمیشن هم تهیه کند. اما فعلا تمرکز روی بازی های ویدیویی، آنچه مردم از کوجیما و تیمش انتظار دارند خواهد بود و تا موقعی که این استودیو موفق به خلق فرنچایزی که طرفداران را راضی کند نشود، به سراغ فیلم و انیمیشن نخواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Carrera
    Carrera | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    عاشق کاراشم ...
    بخصوص MGS 4

  • esi
    esi | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    بدبخت از بس برا متال گیر زحمت کشیده داره از بیخوابی میمیره خوابش میاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی