ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی «کیا» نیز به توسعه اتومبیل های خودران می پردازد

کمپانی هایی که قصد ورود به عرصه تولید ماشین های خودران را دارند نمی توانند بدون اجازه مقامات استانی شهر مورد نظر، محصولاتشان را در خیابان و در دنیای واقعی تست نمایند. پیرو این امر ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۷ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

کمپانی هایی که قصد ورود به عرصه تولید ماشین های خودران را دارند نمی توانند بدون اجازه مقامات استانی شهر مورد نظر، محصولاتشان را در خیابان و در دنیای واقعی تست نمایند. پیرو این امر باید بدانید در حال حاضر برخی از ایالت های آمریکا همچون کالیفرنیا و نوادا از جمله شهرهایی هستند که این اجازه را به شرکت ها می دهند.

تاکنون خودروسازان متعددی در این مسیر قدم گذاشته اند و اکنون جدیدترین شرکتی که اجازه آزمایش خودروی بدون راننده خود را از ایالت نوادا دریافت نموده، کمپانی کره ای «کیا»ست.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کیا با همکاری هیوندای برای توسعه خط تولید ماشین های خودران خود حدود 2 میلیارد دلار هزینه و مهندسان متخصص این امر را استخدام نموده. شرکت کره ای یاد شده امیدوار است با دریافت این مجوز و آزمایش ماشین های مذکور بتواند تا سال 2020 میلادی اتومبیل های نیمه خودرانش را روانه بازار نماید. این طرح شامل دستیار راننده در ترافیک و رانندگی با سیستم های کامپیوتری در جاده های برون شهری و داخل شهری خواهد بود.

همچنین طرح دیگری به نام سیستم پیشخدمت خودکار نیز به این اتومبیل ها اضافه خواهد گشت تا پارک وسیله نقلیه به صورت اتوماتیک انجام پذیرد. البته از این قابلیت بیشتر به عنوان مکمل باید یاد کنیم زیرا ویژگی کاملا جدیدی به ماشین اضافه نمی نماید و فقط نمونه های مشابه سیستم های هشدار که در عقب ماشین های کنونی کیا وجود دارند، به بخش جلویی نیز اضافه خواهند گشت.

چشم انداز کنونی خودروسازان این است که تا سال 2030 ماشین های تمام خودران روانه بازار نمایند که به حضور هیچ راننده و ناظری نیاز ندارند و می توانند با برنامه های دریافتی در خیابان های شهر حرکت نمایند. کیا نیز یکی از همین کمپانی ها به شمار می رود و به خوبی می داند برای رسیدن به چنین هدفی باید سخت تلاش نماید و تکنولوژی های امنیتی و زیرساختی لازم برای تولید چنین وسایل نقلیه ای را توسعه بخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • m
    m | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    ﺳﺎﻳﭙﺎ ﻫﻢ ﻣﻴﮕﻦ ﻣﻴﺨﻮاﺩ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻪ :D

  • سارا
    سارا | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    سایپا مافیا ! سایپا انحصار طلب ، سایپا لابی تو مجلس برای جلوگیری از کم شدن تعرفه خودرو های وارداتی

  • hhh
    hhh | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    امیدوارم از سایپا هم کمک بگیرن وگرنه شکست بزرگی میخورن ...سایپا مطمئن

مطالب پیشنهادی