ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیرهای فیسبوک از این پس به جای فلش از فرمت HTML5 پشتیبانی می کنند

بسیاری از شرکت های فعال در صنعت تکنولوژی دنیا تلاش دارند که ادوبی فلش را برای همیشه کنار بگذارند و علت هم تا حدود زیادی از باگ های متعدد این فرمت و مشکلات امنیتی عدیده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

بسیاری از شرکت های فعال در صنعت تکنولوژی دنیا تلاش دارند که ادوبی فلش را برای همیشه کنار بگذارند و علت هم تا حدود زیادی از باگ های متعدد این فرمت و مشکلات امنیتی عدیده آن سرچشمه می گیرد.

شش ماه پیش در چنین روزی، مدیر ارشد امنیت فیسبوک خواستار پایان استفاده از فلش شد و حالا این شرکت اعلام کرده که تمامی ویدئوهایش به صورت پیش فرض از طریق HTML5 لود خواهند شد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دنیل بالیگ یکی از مهندسان فیسبوک در این باره گفته است: ما همچنان مشغول همکاری با ادوبی هستیم تا تجربه ای قابل اطمینان و امن از فلش را برای گیم روی پلتفرم خود فراهم نماییم اما تصمیم گرفته ایم که فرمت مورد استفاده خود برای ویدئوها را در تمامی مرورگرها تغییر دهیم.

پیشتر پخش ویدئو روی اپلیکیشن هایی نظیر Pages و Newsfeed از طریق فرمت HTML5 انجام می شد اما این فرمت روی برخی مرورگرهای قدیمی عمل نمی کرد و در نتیجه پاره ای از محتواهای فیسبوک باید در فلش بارگذاری می شدند.

با این همه، این شرکت پروسه طولانی و گسترده رفع باگ را با موفقیت پشت سرگذاشته و رسما اعلام کرده که از این پس، HTML5 فرمت پیش فرض استاندارد برای پخش ویدئو در فیسبوک خواهد بود.

بالیگ در این رابطه گفت: ما در ابتدا تصمیم گرفتیم که پلیر HTML5 را تنها روی تعداد محدودی از مرورگرها راه اندازی کنیم و به تدریج آن را به مرورگرها، نسخه ها و سیستم عامل های دیگر اضافه نمودیم و همزمان باگ های کوچک آن را نیز مرتفع کردیم.

بالیگ می گوید: این تغییر در دراز مدت باعث شده که ویدئوها با سرعت بیشتری لود شوند و در نتیجه کاربران نیز گلایه های کمتری را در این رابطه مطرح نمایند. علاوه بر این، تیم توسعه دهنده فیسبوک هم امکان یافته که از ابزارهای HTML5 نظیر WebDriver و Jest بهره بگیرد.

افزوده شدن پلیر HTML5 به فیسبوک علاوه بر این که فرایند توسعه را راحت تر کرده، تجربه تماشای ویدئو روی این شبکه اجتماعی را نیز برای کاربران بهبود بخشیده. به این ترتیب، ویدئوها با سرعت بیشتری پخش می شوند و مردم نیز بیشتر محتواهای ویدئویی را لایک کرده، در مورد آنها نظر می دهند و به اشتراک شان می گذارند.

همانطور که مشاهده کردید، مرگ آرام فلش با این اقدام ادامه می یابد و شمار بیشتری از کاربران به محتوای ویدئویی عاری از باگ دسترسی پیدا می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • argonatas
    argonatas | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    سلام دوستان یک سوال داشتم اونم اینکه آیا بازی html5 هم داریم؟ مثله بازی های فلش که تو سایت miniclip یا armor games هست!

    • مصطفی
      مصطفی | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

      بله دوست عزیز
      خیلی خیلی هم سرگرم کننده و جذابتر از فلش هستن
      شما میتونی نسخه انگری بردز رو روی html5 در مرورگر کروم بازی کنی
      و البته خیلی بازی های دیگه رو

  • مهربان
    مهربان | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    من سراغ هر چيزي كه نرفتم كم كم abolished شده رفته .. خدارو شكر از اول هم از ادوب فلش خوشم نميومد و سراغش نرفتم!

مطالب پیشنهادی