ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش تصویری از برگزاری «جام رانا» در پیست آزادی؛ مسابقه اتومبیل رانی که حاشیه ها و حوادث بسیاری داشت

جمعه گذشته تنها پیست رسمی اتومبیل رانی کشورمان در مجموعه ورزشی آزادی تهران میزبان برگزاری سومین مرحله از سری مسابقات سرعت قهرمانی سال بود که با حمایت مالی ایران خودرو تحت عنوان جام "رانا" برگزار ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

جمعه گذشته تنها پیست رسمی اتومبیل رانی کشورمان در مجموعه ورزشی آزادی تهران میزبان برگزاری سومین مرحله از سری مسابقات سرعت قهرمانی سال بود که با حمایت مالی ایران خودرو تحت عنوان جام "رانا" برگزار می شد . مسابقه ای که با حرکات نمایشی عجیب و حواشی متعددی همراه شد .

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

2
شاید در نگاه اول این خودروها شبیه به پراید و رنو 5 به نظر برسند اما جالب است بدانید که در سینه تمامی این خودروها پیشرانه های سری BP مزدا نصب شده است و همگی از نظر فنی تلفیقی از چند خودرو مختلف هستند .
4
خودروهای کلاس "رانا" توسط ایران خودرو تامین شدند اما پس از انجام دور تعیین خط حواشی فراوانی در مورد یکسان نبودن این خودروها از سوی رانندگان مطرح شد و نتایج کسب شده در دور زمان گیری و مسابقه به زیر سوال رفت .
6
پرچم مشکی در راستای ابلاغ جریمه و اخراج رانندگان خاطی از سوی داوران اعلام می شود ، اما روند بررسی خطاها و داوری در مسابقات اتومبیل رانی کشورمان چندان پیشرفته نیست ، چرا که برخلاف مسابقات معتبر جهانی به ندرت از فیلم بردای و بررسی فیلم های رقابت به شکل لحظه به لحظه استفاده می شود .
8
رقابت شانه به شانه در کلاس پژو 206 تیپ پنج با خودروهایی که به مراتب از نمونه های استاندارد و غیر مسابقه ای سریعتر هستند .
10
سیامک موسوی از دیگر رانندگانی است که با خودرو تا بن دندان مسلح خود در کلاس 1400 GT و کلاس های بالاتر به مقام اول می رسد .
12
در کلاس رانا به علت صفر کیلومتر بودن خودروها ، رقابت نزدیک تر بود اما گویی حاشیه به طور کلی با ورزش در کشورمان گره خورده و از همین رو بین شرکت کنندگان این کلاس نیز مناقشات لفظی متعددی درگرفت .
14
شاید هدف ایران خودرو از حمایت مالی این مسابقه ، تبلیغ برای دوام و کیفیت خودرو "رانا" بود اما در این حرکت از رانا به عنوان مانع ثابت استفاده شد و ب ام و E46 M3 به ستاره میدان مبدل شده بود .
16
سه خودرو شرکت کننده در کلاس 1400 GT (پسوند GT در کلاس بندی های اتومبیل رانی به معنای تقویت شده استفاده می شود)
18
رقابت نزدیک و نسبتا هیجان انگیز در کلاس پراید استاندارد
20
برخورد جزئی و چرخش (SPIN) یکی از خودروها در کلاس 1400 GT ، تشخیص راننده خطاکار یا غیر عمدی بودن اینگونه برخوردها بر عهده تیم داوریست .
22
برخی رانندگان به جهت ثبت تصاویر برخورد ها و ارائه مدارک به تیم داوری از دوربین ها GO PRO بر روی خودرو خود استفاده می کنند .
24
خط استارت یکی از کلاس های تقویت شده
27 (2)
خط استارت کلاس رانا که با حضور "دنا" به عنوان خودرو ایمنی (SAFTY CAR) همراه بود .
29
نفرات برتر کلاس پژو 206 و عکس یادگاری با جمعی از پیشکسوتان و عوامل اجرایی .
31
محسن مصیبی از شیراز با طی مسافت حدود 900 کیلومتری برای حضور در این مسابقه خود را به تهران رسانده بود و موفق به کسب پیروزی در کلاس BP شد .
1
کلاس پایه مسابقات اتومبیل رانی پیست آزادی را کلاس پراید استاندارد تشکیل می دهد.هرچند خودروهای به ظاهر استاندارد این کلاس در باطن چندان هم با نمونه های عادی موجود در خیابان یکسان نیستند و تغییراتی را در راستای افزایش توان و بهبود قابلیت های پیچ زنی (بهبود هندلینگ) تجربه می کنند، اما جالب است بدانید که به جای نمونه های جدید انژکتوری ، خودروهای قدیمی با پیشرانه کاربراتوری در این کلاس استفاده می شوند ، چرا که تقویت و بهینه سازی این خودروها به مراتب آسان تر از نمونه های انژکتوری است و قیمت خرید یک پراید قدیمی هم در حدود یک دوم الی یک سوم نمونه های جدید است .
3
حرکت اسلالوم (حرکت مارپیچ) در مسابقات حرفه ای در راستای گرم کردن تایرها انجام می شود،اما دور WARM UP در مسابقات کشورمان بیشتر جنبه نمادین دارد .
5
چند نفر از رانندگان قدیمی و پیش کسوت پشت فرمان خودروهای کلاس "رانا" بودند .
7
صحنه ای از پایان مسابقه و اجرای حرکت نمایشی دریفت با ب ام و E46 در اطراف خودروهای رانا
9
شروین یگانه (خودرو شماره 12) با تکنیک رانندگی خاص خود به قهرمان همیشگی کلاس پژو 206 تبدیل شده است .
11
رقابت در کلاس پژو 206 این روزها به مسابقه ای نه چندان هیجان انگیز و پرحاشیه بین خودروهای تیونینگ شده تبدیل شده است .
13
این حرکت نمایشی عجیب و غیر حرفه ای با دنده عقب و کشیدن و آزاد کردن متناوب ترمز دستی ، در پایان کلاس رانا به حسن ختام این مسابقه و سوژه اصلی رسانه ها مبدل شد .
15
محوطه پیت استاپ (گاراژ خودروها و تیم ها در حاشیه پیست) که به لطف حضور ایران خودرو بعد از مدت ها جلوه ای زیبا و منظم به خود می بیند .
17
شاید پراید ایمنی کافی برای آمد و شد معمولی در شهر را هم نداشته باشد اما برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی از قفسه محافظ ROLL CAGE در راستای افزایش ایمنی راننده درون کابین استفاده می شود .
19
رژه خودروهای رانا در لحظاتی پیش از آغاز مسابقه
21
لحظه حرکت نمایشی عجیب با رانا که به آسیب دیدگی اکسل عقب خودرو و جدا شدن برخی اجزا منجر شد .
23
دریفت بلند با ب ام و E46 M3 به رانندگی نادر جعفری
25
حادثه جدا شدن چرخ عقب پراید در کلاس پراید استاندارد
26
خوشبختانه این حادثه خطرناک به خیر گذشت و آسیب جدی به خودرو یا راننده وارد نشد .
28
جام های قهرمانی در مسابقات اتومبیل رانی کشورمان معمولا به علت نبود اسپانسر ارزش زیادی ندارند و دچار ضعف کیفیت هستند اما اینبار به لطف حضور ایران خودرو ، کاپ های "جام رانا" اندکی متفاوت به نظر می رسد .
30
تضاد بصری، دلربایی ب ام و مسابقه ای در مقابل طراحی نه چندان پخته دنا.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Carrera
    Carrera | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    اقا واقعا دمتون گرم خیلی وقت بود نخندیده بودم

  • رضا
    رضا | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    واقعا رانا بجز جفتک انداختن کاری دیگه ای ازش بر نمیاد

    • Runna
      Runna | ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

      مهندس تو مگه ماشین چی داری رانا رو زیر سوال می بری بهترین ماشینه درضمن رانا عین تو خر نیست جفتک بندازه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی