ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیش بینی کاهش سود عملیاتی سامسونگ
تکنولوژی

پیش بینی تحلیلگران از افت چمشگیر سود سامسونگ در بخش تولیدات نیمه هادی

همان‌ طور که بسیاری از شما می دانید، شرکت بزرگ سامسونگ الکترونیکس که زیرمجموعه های متعدد آن در شاخه های مختلف صنعت و تکنولوژی فعالیت دارند، یکی دو سالی هست که از لحاظ کسب درآمد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

همان‌ طور که بسیاری از شما می دانید، شرکت بزرگ سامسونگ الکترونیکس که زیرمجموعه های متعدد آن در شاخه های مختلف صنعت و تکنولوژی فعالیت دارند، یکی دو سالی هست که از لحاظ کسب درآمد و ثبت سود عملیاتی دچار افت هایی شده و در این عرصه آنطور که باید و شاید رشد را تجربه نمی کند.

زیرشاخه سامسونگ موبایل مدت هاست که جز سودآورترین بخش های این کمپانی به حساب می آید و در دوران اوج درآمدها همواره بخش مهمی از عایدی مالی توسط این مجموعه تامین شده. اما ورود رقبای چینی و فروش بی نظیر آیفون های اپل عرصه را به این واحد تنگ کرده و اجازه نمی دهند تا آنها سهم بیشتری از بازار را در دست گیرند.

در این گیر و دار واحد تولیدات نیمه هادی سامسونگ تا حدودی جور بخش های دیگر را کشیده و با تکیه بر تکنولوژی های تازه ای که به آنها دست یافته توانسته مشتریان زیادی برای چیپ های پردازنده و حافظه تولیدی خود دست و پا نماید.

ولی آن طور که از شواهد برمی آید، اوضاع برای این زیرشاخه کمپانی نیز در حال تغییر است. در ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

سامسونگ در آخرین گزارش مالی سه ماهه خود سود عملیاتی 6.1 میلیارد دلاری را به ثبت رساند که سهم قابل توجهی از آن مربوط به کسب و کار نیمه هادی ها بود. اما بررسی های تازه تحلیلگران بازار نشان می دهد که سود عملیاتی کره ای ها در سه ماهه پیش رو کاهش خواهد یافت و به رقم 5.1 میلیارد دلار خواهد رسید. آنها معتقدند که قسمت قابل توجهی از این افت سود به دلیل کاهش فروش بخش تولیدات نیمه هادی سامسونگ خواهد بود.

برآوردهای های قبلی درآمدی حدود 5.73 میلیارد دلار را برای سه ماهه پایان سال غول تکنولوژی کره ای پیش بینی می کردند، اما وضعیت فعلی بازار کارشناسان را بر آن داشته که سطح توقع خود را پایین تر بیاورند.

با آن که سامسونگ با فناوری 14 نانومتری FinFET خود موفقیت بزرگی را به دست آورد، و حالا هم درگیر رقابت شدیدی با TSMC برای دستیابی به تکنولوژی تولید تراشه 10 نانومتری است، اما به نظر می رسد هنوز نتوانسته آنطور که باید مشتریان بالقوه خود را راضی به سفارش های بزرگ نماید.

البته در سوی دیگر ماجرا نیز امروز شایعاتی در رابطه با آغاز همکاری این برند با AMD منتشر شد که می تواند بر برآیندها و تحلیل های آمده در بالا اثرگذار باشد و باید منتظر و ماند دید در هفته ها و ماه های آتی وضعیت کسب عایدی سامسونگ از بازار نیمه هادی ها به کدام سمت میل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱ دی ۱۳۹۴

    به سلامتی :)

مطالب پیشنهادی