ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشنایی با لانچیا دلتا؛ اسطوره کلاسیک دنیای رالی WRC

اخیرا خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک دستگاه لانچیا دلتا اچ اف اینتگرال اولوزن 1 توسط شرکت حراجی RM  به فروش می رسد، قیمتی که این شرکت برای این خودروی افسانه ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۱۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

اخیرا خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک دستگاه لانچیا دلتا اچ اف اینتگرال اولوزن 1 توسط شرکت حراجی RM  به فروش می رسد، قیمتی که این شرکت برای این خودروی افسانه ای در نظر گرفته 131 تا 165 هزار دلار است که رقمی در حد و اندازه برترین خودروهای اسپرت بازار است.

به هرحال انتشار این خبر بهانه ای شد که به بررسی این خودروی افسانه ای که در مسابقات رالی جهانی افتخارات بسیاری کسب کرده بپردازیم.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

لانچیا به منظور ورود به مسابقات رالی، توسعه ایده ساخت خودرویی موتور عقب را آغاز کرد. لانچیا برای این خودرو دو قابلیت اساسی را در نظر گرفت که شامل قرار گرفتن موتور در عقب خودرو و انتقال نیروی موتور به هر 4 چرخ می شد.

1

پس از صورت گرفتن بررسی های لازم در سال 1979 اولین نسل لانچیا دلتا خط تولید را ترک کرد، لانچیا تولید نسل اول این خودرو را در ورژن های مختلف تا سال 1994 ادامه داد که افتخارات زیادی برای لانچیا در مسابقات رالی به ارمغان آورد، به همین دلیل از لانچیا دلتا به عنوان یکی از اسطوره های مسابقات رالی یاد می شود.

2

آن چیزی که خودروی مورد نظر ما را خاص می کند این است که از این لانچیای مخصوص مسابقات رالی فقط 310 دستگاه تولید شده که به مناسبت ششمین قهرمانی لانچیا در مسابقات رالی جهانی در سال 1992 بوده است و باعث بالا رفتن ارزش کلکسیونی آن می شود.

3

این هاچبک دارای موتور 4 سیلندر بنزینی به حجم 2.0 لیتر است که با کمک توربوشارژر می تواند توانی برابر با 210 اسب بخار را تولید کند. نیروی موتور در لانچیا دلتا توسط گیربکس 5 سرعته به هر 4 چرخ منتقل می شود.

4

این خودرو دارای شماره سریال 184 است که مالک  آن در دسامبر 1992 آن را از نمایندگی لانچیا تحویل گرفته و کاملا با دقت و سلیقه از آن نگهداری کرده است و تنها 18.000 مایل با آن رانندگی کرده است.

5

تمام لوازم اصلی خودرو کاملا طبق نمونه اولیه باقی مانده اند مانند: ست کلید ها، جعبه ابزار، رادیو و حتی برچسب گارانتی فروشنده هنوز بر روی شیشه عقب خودرو قابل مشاهده است.

6

لانچیا در سال 93 نسل دوم لانچیا را معرفی کرد و تا سال 99 تولید آن را ادامه داد، نسل سوم نیز از سال 2008 تا 2014 تولید شد، ولی این دو نسل هرگز نتوانستند محبوبیت و موفقیتی که نسل اول کسب کرد را به دنبال داشته باشند.

LANCHIA-5
از لانچیا دلتا S4 به عنوان یکی از اسطوره های دوران طلایی رالی قهرمانی جهان یاد می شود. قهرمان قهرمانان در رده خودروهای تا دندان مسلح موسوم به سری B که در نمونه های رالی بین 350 الی 1000 اسب بخار قدرت داشت و یکی از گران قیمت ترین خودروهای مسابقه ای کلکسیونی به شمار می آید.
7
لانچیا این روزهای به یکی از برند های اقماری و ضعیف زیر مجموعه فیات مبدل شده و شکوه و قدرت سال های اوج را از دست داده است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Silent Sun
    Silent Sun | ۱۱ دی ۱۳۹۴

    دلیل تایید نشدن نظرات من چیه دیجی
    واقعا دلیلش چیه

مطالب پیشنهادی