سهام اپل در آخرین لحظات سال 2015 با رکود مواجه شد
سهام کمپانی اپل سال هاست که ارزش بسیار زیادی برای سرمایه گذاران داشته است و آن را به ارزشمندترین برند جهان تبدیل نموده است. در دقایق نهایی روز پنجشنبه، بازار سهام ایالات متحده در سال ...
سهام کمپانی اپل سال هاست که ارزش بسیار زیادی برای سرمایه گذاران داشته است و آن را به ارزشمندترین برند جهان تبدیل نموده است. در دقایق نهایی روز پنجشنبه، بازار سهام ایالات متحده در سال 2015 بسته شد و سهامداران این کمپانی عظیم ساکن کوپرتینو با مسئله ای مواجه شدند که وقوع آن از سال 2008 بی سابقه بوده است: کاهش ارزش سهام اپل.
برای قیاس باید گفت که آخرین باری که اپل سال خود را با افت ارزش به پایان رساند، زمانی بود که آیفون 3 جی تازه عرضه شده بود و Storm 9530 بلک بری، جدی ترین رقیب آن به شمار می رفت. سال 2015 در حالی به پایان رسید که ارزش هر سهم از اپل برابر با 105.26 دلار بود؛ یعنی چیزی حدود 4.64 درصد کمتر از ابتدای سال 2015 میلادی.
این بدان معناست که کمپانی غول تکنولوژی با ضرر 57 میلیارد دلاری مواجه شده است. بیش ترین ارزش برند اپل در ماه آپریل و هم زمان با عرضه دستگاه پوشیدنی اپل واچ به دست آمده است و هر سهم از کمپانی مورد بحث، ارزشی معادل 134.54 دلار پیدا کرد. ارزش نهایی سهام اپل در پایان 2015 حدود 22 درصد از بالاترین ارزش آن کمتر است.
اخیرا بسیاری از تحلیلگران به سرمایه گذاران اخطار می دهند که نسبت به اپل دقت بیش تری به خرج بدهند؛ چرا که این کمپانی واحدهای آیفون کمتری از آن چه انتظار می رفت تولید می کند. در همین حال، کمپانی Foxconn که تولید انبوه محصولات اپل را برعهده دارد، با سفارشات کمتری نسبت به قبل مواجه شده است.
با این همه، اپل در سه ماه نخست سال مالی گذشته، توانست 74.5 میلیون واحد از آیفون خود را به فروش برساند و رکوردها را جا به جا کند. بنابراین، برخی از تحلیلگران معتقدند که اپل می تواند چنین موفقیتی را امسال تکرار کرده و حتی آن را تغییر دهد. با این همه فراموش نکنیم که چنین زیان هایی، طبیعت تجارت را شکل می دهند و روزی که اولین آیفون عرضه شد، سهام اپل تنها 16.23 دلار ارزش داشت.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
امیدوارم اپل نابود بشه
از نطرت معلومه عقده داری.برات متاسفم!
اقا پدرام گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف
فقط میتونم بگم جواب ابلهان خاموشیست
خواهش میکنم
خواهش میکنم
خواهش میکنم بگین چرا جواب ایمیل و نظرات رو نمیدین؟؟؟
مگه نه اینکه دنبال پیشرفت علمی و فناوری کشورمون هستین؟؟؟
تورو خدا جواب بدین
خواهش کردم
ارمان اپل عوض شده! اپلی که الویّتش این بود که بهترین رو به کاربرانش بده تبدیل شده به شرکتی که فقط به یک چیز فکر می کنه، پول! نمونه اش ایفون های 16 گیگابایتی که دوربین 4کی دارند! این موضوع عملا موجب رنجش کاربر میشه، در ضمن مواردی که در گذشته باعث اوج گرفتن اپل شد امروز داره زیر سوال میره! طراحی، چیزی بود که اپل با الویّتی که برای کارایی قائل بود به اون اهمیت می داد و خیلی هم طرح های جذابی داشت ولی امروز زیبایی جای کارایی رو گرفته (مک بوک با یک پورت یا نحوه شارژ شدن پنسل توسط لایتنینگ ایپد) و طراحی هم مثل سابق اهمیت نداره (کاورباتری جدید ایفون) مورد دیگه ای که اپل باز هم به اون افتخار می کرد روانی سیستم عامل بود! که عملا با ای او اس 9 زیر سوال رفت! کسانی که ایفون 6 یا نسخه پلاس هم دارند با این ورژن مشکل پیدا کردند چه برسه به ایفون های قدیمی تر با سخت افزار پایین تر (این موضوع رو به عینه، مشاهده کردم) یا مشکلات گرافیکی و ترکپد (غیر سخت افزاری) مک بوک جدید، حتی حرف زدن راجع به لگ یا مشکل در ای او اس و اوس اکس در سال های گذشته خنده دار بود! در هر صورت بنایی که استیو جابز بر پایه کارایی و طراحی بنا کرد امروز داره متزلزل میشه! تیم کوک تنها کاری که کرد بزرگ کردن سایز نمایشگر ایفون بود! و این تغییر مصادف شد با ورود اپل به بازار گرسنه چین، یکی از شانس های بزرگ تیم کوک همین مسئله بود! بعد از گذر از تب خریداران ایفون های بزرگ تر و پر شدن ایفون در چین این سهام اپله که به ما نشون می ده تیم کوک در این مدت با اپل چه کار کرده، امیدوارم به خودش بیاد.
سخنان یک آنتی اپل که فکر میکنه خیلی حالیشه :)
مطمئنن خیلی بیشتر از جنابعالی می فهمه / حقیقت تلخه
من این نظر رو بر اساس مقاله ها و مشاهدات خودم از دوستانم که کاربر اپل هستند دادم، برای شما هم یک پیشنهاد دارم: http://1drv.ms/1VuOojU
????Like
بی نهایت برای اپل و درواقع برای دوستداراشون از خداوند موفقیت میخام
سلام ببخشید بی ربط می پرسم
مگه تو لپ تاپ ها گرافیک GeForce 940m از گرافیک آنبورد Iris 6100 ضعیف تر نیست؟ (طبق سایت videocardbenchmark)
پس چرا تولید کننده ها از چیپ اختصاصی گرافیکی GeForce 940m استفاده میکنن؟ درحالی که هم پرمصرف تره هم جاگیرتره هم در کل گرون تر.
رفتن به بالا سخته اما سختر از بالاتر موندن نیست کمپانیها هرچی گنده تر میشن راحت طلب تر و تنبلتر میشم ?.
اين لفظ "برترين برند جهان" يكم تهوع اور نشد ؟
من خودم فن دو آتيشه اپلم ولي خيلي لوده شده اينطوري قلم چرخوندن..
درود به همه علاقه مندان واقعی و باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی, نتنها برای اپل بلکه برای همه دیگر شرکت های تلفن همراه ساز بزرگ مانند سامسونگ و سونی و اچ تی سی و ...از خداوند موفقیت میخام و در واقع خوشحالی دوستدارانشون , اپل هرگز به این راحتی از بین نمیرود و امیدوارم که هرگز ازبین نرود, من که طرفدار هیچ برند خاص و محصول خاص نیستم و در واقع فقط طرفدار اون تلفن همراه (فبلت)خواهم بود و خریداریش میکنم که بر طبق واقعیت علمی تکنولوژیکی و توقع و سلیقه شخصی ام بهترین بشود , شاید در سال 2016 محصولی از اپل( آیفون7با چیپست اپلA10فوق بهینه اش) شاید محصولی از سامسونگ(گلکسی S7 با قدرتمندترین چیپست پردازنده موبایلی اش اکسینوس8890 و بهترین صفحه نمایشش LEDاختصاصی سامسونگ سوپرآمولد و...) و شاید سونی( با چیپست جدید اسنپدراگون820 و ظاهر زیبا و مقاومت در برابر آب ) و...
نظرات خیلی بی خود هستند لطفا کمتر بنویس
کسی مجبورت نکرده بشینی نظراتش رو بخونی
فعلا که اپل داره سقوط میکنه هم سامی و هم اپل فعلا وضع مالی و ظاهری شون خوب نیست ببینیم در اینده چه میکنن و ایا درس عبرت میگیرن یا وضعیتشون بدتر میشه
حتما سونی داره پیشرفت میکنه خخخخخ
ایوووووول زدی به هدف / سهام سونی ، 29 may سال 2015 برابر با 30.92 دیرور 31 December سال 2015 برابر با 24.61
حالا سونی عبرت گرفته که وضعش اینه؟???
وضع هردو شرکت عالیه حالت خوبه؟
اره سامی و اپل وضعشون بده فقط اونا دارن سالی 200میلیون دلار ضرر خالص میدن سونی داره میلیون میلیون کاشی میفروشه....تو دنیای تکنولوژی امروز پر سود ترین صنعت همین صنعت موبایل هس که بزرگان اونم سامی و اپلن رکود همه جا به معنای ورشکستگی نیس داداش(مثل سونی و اچ تی سی اصیلتون)یعنی فقط یه درصد کم از سود پارسالشون کم شده همین...بازار بالاخره بعد این همه سال داره اشباه میشه
این روند بره جلو بیشتر هم افت میکنه ، اپل زمان ستیوجابز هر سال چیز جدیدی برا گفتن داشت ولی الان فقط به فکر اینن چطوری پول بیشتری به جیب بزنن ،
خوشبختانه در سال 2016 شاهد سقوط اپل خواهیم بود ☺
خخخخخخ