ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

6 واقعیت جالب در مورد کیا اسپرتیج 2016 ؛ کمی زشت و بسیار بهبود یافته

نسل سوم کیا اسپرتیج به لطف طراحی خوب و جذاب فروش فوق العاده ای را در بازار های جهانی و حتی بازار کشورمان تجربه کرد، اما حالا نوبت به معرفی نسل تازه این کراس اوور ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۳ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

نسل سوم کیا اسپرتیج به لطف طراحی خوب و جذاب فروش فوق العاده ای را در بازار های جهانی و حتی بازار کشورمان تجربه کرد، اما حالا نوبت به معرفی نسل تازه این کراس اوور سایز متوسط رسیده است، خودرویی که به عقیده بسیاری افراد از زیبایی فوق العاده مدل قبلی بویی نبرده اما در عوض از بسیاری جهات فنی و امکانات رفاهی بهبودی قابل توجه را تجربه کرده و حالا یکی از کامل ترین خودروهای بازار به خصوص در زمینه سیستم های ایمنی و پیشگیری از تصادف به شمار می آید.

در ادامه این مقاله با دیجیاتو همراه باشید.

1 : مهندسی شده با سلیقه آمریکایی

خودروسازان آسیایی مدت هاست که برای ارائه محصول مناسب صادرات به کشورهای غربی، از مراکز تحقیق و توسعه در خاک آمریکا و اروپا استفاده می کنند.

KIA SPORT-2

کیا نیز چنین کاری را برای اسپرتیج جدید مد نظر قرار داده و نسل چهارم این خودرو را در مرکز تحقیق و توسعه خود واقع در کالیفرنیا ساخته و پرداخته است.

2 : بدنه مستحکم

استفاده 51 درصدی از فولاد مقاومت بالا باعث شده که مقاومت پیچشی بدنه نسبت به مدل قبلی در حدود 39 درصد بهبود یابد. این در حالیست که تنها در حدود 18 درصد شاسی و بدنه مدل قبلی (نسل سوم) از این نوع فولاد استفاده شده بود.

KIA SPORT-15

مقاومت و ایمنی خودرو در برخورد ها نیز به شکل چشمگیری بهبود یافته، آنچنان که در قسمت های کمانی گلگیر، ستون های خودرو و سقف از فولاد مقاومت بالا استفاده شده است.

3 :  هندلینگ بهتر

هندلینگ و لذت رانندگی خودروهای کره ای در چند سال اخیر به شکل چشمگیری بهبود یافته و حالا کیا / هیوندای در راستای هرچه کمتر کردن فاصله خود با رقبای مشهور اروپایی، دست به توسعه سیستم تعلیق و فنربندی این خودرو تازه زده اند.

KIA SPORT-9

فنربندی مولتی لینک چرخ های عقب برای نسل چهارم اسپرتیج از قطعات جدیدی بازوهای دو عضوی و کمک فنرهای دو نرخی بهره می برد، همچنین در صورت سفارش مشتری امکان نصب مجموعه اسپرتی فنربندی با کمک فنرهای سفت تر نیز وجود خواهد داشت.

KIA SPORT-5

مهندسان هیوندای در راستای بهبود حس رانندگی، 25 درصد از مقاومت داخلی مجموعه فرمان کم کرده اند و محل جعبه فرمان را نیز چند سانتی متر به سمت جلو برده اند تا بالانس وزنی و تقسیم وزن بهبود یابد.

4 : دیفرانسیل مرکزی جدید

اسپرتیج 2016 از حیث انتقال نیرو به دو صورت تک دیفرانسیل (دیفرانسیل جلو) و دو دیفرانسیل (AWD) قابل سفارش است و در این مدل به لطف بهره گیری از یک دیفرانسیل مرکزی جدید می توان تا 50 درصد نیرو را به چرخ های عقب انتقال داد.

KIA SPORT-13

سیستم کامپیوتری این مجموعه در هر لحظه با اندازه گیری و تخمین میزان اصطکاک چرخ ها با سطح مسیر می تواند حالت بهینه ای در انتقال نیرو به چرخ ها را مدیریت کند.

5 : موتور توربو جدید

مدیران کیا و هیوندای اصولا علاقه ندارند تا به بازی جنگ قدرت از نظر برتری در میان قوی ترین خودروهای عرضه شده در بازار وارد شوند اما در یکی دوسال اخیر بسیاری خودروسازان به عرضه مدل های مجهز به موتورهای کم حجم توربو روی آورده اند.

KIA SPORT-14

به همین دلیل هم برای نسل تازه اسپرتیج امکان سفارش یک موتور 2.0 لیتری توربو با قدرت 241 اسب بخار و گشتاور 352 نیوتن متر را فراهم آورده اند.

KIA SPORT-12

6 : سه مُد مختلف رانندگی

رانندگی با اسپرتیج جدید می تواند ، مهیج ، اقتصادی و یا کاملا معمولی باشد. سه تنظیم مختلف برای برنامه های ECU در نظر گرفته شده است که امکان دسترسی به حداکثر توان در حالت SPORT ، دست یابی به کمترین مصرف سوخت در مد اقتصادی (ECO) و رانندگی معمولی را در حالت بینابین دو حالت مذکور، فراهم می کند.

KIA SPORT-11

حالا باید منتظر ورود این مدل به بازار های جهانی و بازار ایران بود، جایی که برادر دوقلو این خودرو یعنی هیوندای توسان جدید با طراحی به مراتب بهتر شانس فوق العاده ای در کسب سهم کیا اسپرتیج در بازار فروش دارد.

KIA SPORT-16

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Ardalan
    Ardalan | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    آقا خیلی هم خوبه دستتون درد نکنه
    اینکه طیف مطالب علمی تکنولوژیک هستند کفایت میکنه
    چه ایرادی داره در کنار اخبار فناوری کامپیوتری اخباری از این دست که چندان بی ربط به رساله ی دیجیاتو هست گذاشته بشه
    با سپاس از صفحه خوب و پر بارتون
    موفق باشید

  • پدرام
    پدرام | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    توسان 2016داریم بنظرم هم خوشگلتره هم رانندگیش خوبه

  • بی نام
    بی نام | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    مطب های جالبی هستند ادامه بدید دنیایی خدرو هم به تکنولوژی مربوط میشه فقط خواهشا در مورد تکنولوژی روز هم مطلب بزارید مثلا همین مطلب چند وقت اخر در مورد سیستم احتراق

  • sdf
    sdf | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    قبلا یه بار گفته بودم که تو کار حرفه ای این نیست که مطلب خارج از تخصص گذاشته بشه
    که دیجیاتو نظرمو نذاشت
    الآن میگم با این که خیلی پست خودرویی گذاشته شده، ولی واقعا مطلب ها علمی نیستند و سلیقه ای و این که چیز خاصی نمیگن! یادآوری میکنن مطالب توی ذهن رو

    • Neda
      Neda | ۱۳ دی ۱۳۹۴

      این فقط نظر شماست...

    • محمد محمدى
      محمد محمدى | ۱۳ دی ۱۳۹۴

      اين پست ترجمه ى سايت موتور ترند ِ كه سايت تخصصى بررسى اتوموبيله ، اونوقت شما ميفرماييد مطالب غير تخصصى هستند ؟

      در ضمن پست هاى اوتوموتيو تون به جز اونايى كه بررسى خودرو هاى چينى هستن ( كه حتى ارزش خوندن ندارند ) بقيه عالى هستن .

      موفق باشيد

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۱۴ دی ۱۳۹۴

      به نظر من غیر از بررسی های تخصصی گوشی های بی کیفیت چینی، به سفارش وارد کننده، (به جای رپورتاژ آگهی) بقیه مطالب دیجیاتو تخصصی هستند.

  • مجید
    مجید | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    با سلام شکل جدید سایت خیلی شلوغ شده ، چنگی به دل نمیزنه

    • sorush33
      sorush33 | ۱۵ دی ۱۳۹۴

      منم با رفیقمون موافقم
      قبلن نیازی نبود برای خوندن هر خبری روش کلیک کنیم و وارد تب جدید بشیم،اون جز مزایای خوب دیجی بود

      درضمن پست عالی بود ممنون

مطالب پیشنهادی