ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپتاپ های گیمینگ با هسته گرافیکی جدید AMD متحول می شوند

اگر قصد دارید لپتاپی را خریداری کنید تا با استفاده از آن بازی های سنگین را اجرا نمایید، باید بدانید که گزینه های پیش روی شما از لحاظ ابعاد و وزن چندان دلربا به شمار ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۰:۱۹

اگر قصد دارید لپتاپی را خریداری کنید تا با استفاده از آن بازی های سنگین را اجرا نمایید، باید بدانید که گزینه های پیش روی شما از لحاظ ابعاد و وزن چندان دلربا به شمار نمی روند و با دیگر لپتاپ های موجود در بازار، تفاوت های بسیاری دارند.

اکنون AMD مدعی است که با پردازشگر گرافیکی جدیدش، توانسته این مشکل را حل نماید. Polaris نام جدیدترین چیپست AMD است که البته هنوز به مرحله آماده سازی نهایی نرسیده، اما آزمایش های اولیه بر روی آن، نشان از تفاوت بسیارش با نمونه های کنونی موجود در بازار دارد.

برای مثال طبق آزمایشی که AMD با استفاده از بازی Star Wars Battlefront انجام داده، Polaris توانسته در مقایسه با GeForce GTX 950، تا ۶۱ درصد در مصرف انرژی، بهینه تر ظاهر شود.

AMD برای ساخت Polaris از طراحی ۱۴ نانومتری FinFET بهره گرفته و با استفاده از آن موفق شده تا ترانزیستورهای بیشتری را در داخل چیپست قرار دهد. این موضوع در کنار بهینه سازی هایی که در مصرف حافظه صورت گرفته، باعث شده تا Polaris به گزینه ای ایده آل برای نسل بعدی لپتاپ های گیمینگ تبدیل شود.

خبر خوب اینکه نسخه نهایی پولاریس چندان نیز دور از دسترس نیست و طبق اعلام AMD، اولین گرافیک های مبتنی بر آن قرار است تا در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود.

با این حال زمان به شدت علیه AMD در حرکت است چرا که در سوی مقابل میدان، NVIDIA مشغول آماده سازی Pascal است. پاسکال نام معماری گرافیکی جدید انویدیا است که آن نیز در مصرف انرژی بسیاری بهینه عمل می کند.

در نهایت باید بگوییم در رقابت با NVIDIA، پولاریس تنها نقطه امید AMD به شمار می رود و در صورتی که این تکنولوژی یک گام بزرگ رو به جلو نباشد، AMD باز هم در رقابت با رقیب دیرینه اش باز می ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Carrera
    Carrera | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    من که چشم از AMD اب نمیخوره

مطالب پیشنهادی