ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی نوعی شارژر تلفن همراه با استفاده از پیل های سوخت هیدروژنی

در جریان نمایشگاه CES هم شرکت های بزرگ حضور می یابند و هم آنها که کمتر شناخته شده هستند. امسال نیز این قاعده پابرجا بود و شرکتی سوئدی به نام MyFC یکی از نام های کمتر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

در جریان نمایشگاه CES هم شرکت های بزرگ حضور می یابند و هم آنها که کمتر شناخته شده هستند. امسال نیز این قاعده پابرجا بود و شرکتی سوئدی به نام MyFC یکی از نام های کمتر شناخته شده بود که با یک شارژر تلفن همراه با نام Jac قدم به لاس وگاس گذاشت.

این شارژر به جای باتری های لیتیومی یونی از پیل های سوخت هیدروژنی بهره می برد و شرکت سازنده اش ادعا کرده که کوچک ترین و قدرتمندترین شارژر در دنیاست و به شما امکان می دهد بدون نیاز به پریز برق، انرژی دستگاه خود را تامین نمایید.

دستگاه همانطور که گفته شد نیازی به اتصال به پریز برق ندارد و در عوض با استفاده از نوعی واکنش شیمیایی شارژ مجدد می شود و  این کار را نیز به لطف کارتی مهر و موم شده حاوی آب و نمک به انجام می رساند.

برای این منظور کافیست که کارت را در داخل شارژر قرار دهید تا 10 پیل سوخت هیدروژنی آن 1800 میلی آمپر ساعت ظرفیت تولید کنند. این میزان برای شارژ کامل یک آیفون 6 اس یا گلکسی اس 6 سامسونگ کفایت می کند و با استفاده از یک کابل USB به موبایل شما انتقال داده می شود.

شرکت سازنده پیش بینی کرده که هر کاربر می تواند در داخل کیف خود بین 10 الی 20 عدد از این کارت ها را حمل کند و در نتیجه مشکلی از بابت تمام شدن شارژ موبایل خود نخواهد داشت.

 

این محصول البته با در نظر گرفتن کشورهای در حال توسعه ساخته شده که شبکه های برق مناسبی ندارند و می تواند روشی آسان برای شارژ دستگاه های ساکنین این مناطق باشد.

چون هر زمان که بخواهید از این شارژر استفاده کنید به کارت نیاز دارید، شرکت سازنده تلاش دارد تا از نوعی الگوی قیمت گذاری مبتنی بر دفعات پرینت و جوهر مصرفی استفاده نماید. در واقع قرار بر این است که این شارژر به صورت رایگان و از طریق اپراتورهای موبایلی در اختیار کاربران قرار گیرد و در عوض نوعی سرویس اشتراکی برای آن تعریف شود که هزینه اش در قبوض موبایل محاسبه می گردد.

MyFC همچنین در نظر دارد کارت های مذکور را از طریق وبسایت خود به فروش برساند و برای این منظور یک سیستم اشتراکی مشابه را تعریف خواهد کرد. قیمت ارائه این سرویس هنوز هم مشخص نشده است اما پیش بنی می شود که ماهانه درحدود 5 دلار هزینه داشته باشد.

در حال حاضر Jaq صرفا در سوئد موجود است اما  MyFC در نظر دارد ظرف ماه های آتی آن را در دبی، ایالات متحده آمریکا و چین نیز عرضه نماید. هدف نهایی این شرکت طبق گفته My Ernevi مدیر بازاریابی شرکت مذکور این است که امکان شارژ پاک برای دستگاه های موبایل فراهم گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    The Future...

  • mr.m
    mr.m | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    البته اسمش تو زومیت چیز دیگه ای بود ها

  • بزرگمهر بهرنگ
    بزرگمهر بهرنگ | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    آینده...

مطالب پیشنهادی