ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فورد مشغول تست اتومبیل های خودران خود در شرایط برفی است

در هفته ای که گذشت، فورد در جریان نمایشگاه ماشین دیترویت اعلام کرد که مشغول تست اتومبیل های خودران تحقیقاتی خود در شرایط برفی است. وضعیت های آب و هوایی نامساعد (شامل مواردی چون بارش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

در هفته ای که گذشت، فورد در جریان نمایشگاه ماشین دیترویت اعلام کرد که مشغول تست اتومبیل های خودران تحقیقاتی خود در شرایط برفی است. وضعیت های آب و هوایی نامساعد (شامل مواردی چون بارش شدید باران، برف، تگرگ و غیره) مدت هاست که به عنوان یکی از اصلی ترین چالش های حل نشده در بازار ماشین های خودران وجود دارند.

البته همانطور که احتمالا می دانید دفتر اصلی فورد در میشیگان قرار دارد که چند ماهی از سال هوای آن برفی است و به همین خاطر تست عملکرد ماشین های تولیدی این شرکت در چنین شرایطی می تواند تا حدودی به خاطر استقرار دفتر اصلی اش در این منطقه باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این شرکت یادآور شده که حسگر ماشین های خودران از قبیل LIDAR (همان قطعات چرخنده ای که روی سقف بسیاری از ماشین های بدون راننده می بینید) قابلیت مشاهده محیط پیرامونی خود را در محیط های برفی ندارند و در نتیجه قادر به ایجاد نقشه های با رزلوشن بالا از محیط های اطراف خودرو نخواهند بود.

در مقابل فورد تلاش دارد تا از این حسگر برای تشخیص و شناسایی چشم اندازهای بالای جاده استفاده نماید و سپس روی نقشه های با رزلوشن بالا از آن مسیرها سوئیچ کند که پیشتر در سیستم داخلی وسیله نقلیه ذخیره سازی شده اند.

البته این نقشه ها همیشه هم موجود نیستند. فولکس واگن و جنرال موتورز هر دو در هفته ای که گذشت اعلام کردند با شرکت Mobileye (تولید کننده حسگر ماشین های خودران) وارد همکاری شده اند تا با استفاده از ارتباطات موبایلی و حسگرهایی که پیشتر روی تعداد زیادی از خودرو نصب شده اند، نقشه های بهتری را تهیه نمایند.

تسلا هم همانطور که می دانید نسخه بتا از سیستم اتوپایلوت خود را به صورت عمومی ارائه کرده است و در نظر دارد کاری مشابه به این را انجام دهد.

در جدیدترین گزارشات منتشر شده از گوگل در مورد خودروها بدون راننده، آمده است که این شرکت تلاش دارد تا عملکرد ناوگان اتومبیل های خودران خود را در آب و هوای به ندرت بارانی کالیفرنیا به بوته آزمایش بگذارد اما دو موقعیت فعلی این شرکت برای انجام آزمایش (یعنی سیلیکون ولی و آستن در تگزاس) جای مناسبی برای تست برف نیستند.

از همین رو، شاید همکاری میان گوگل و فورد (که انتظار می رفت در CES امسال اعلام گردد اما رخ نداد) بتواند کلید حل این مساله باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۱ دی ۱۳۹۴

    فورد دوست دارم

مطالب پیشنهادی